Sandero este vedeta incontestabilă a gamei Dacia. În 2024, a fost cel mai vândut model al mărcii de la Mioveni, la nivel global, cu 309.392 de exemplare. Asta înseamnă o creștere de 14.5%, comparativ cu anul trecut.
În urma acestei performanțe, Sandero a devenit primul model Dacia, din istorie, care depășește pragul de 300.000 de exemplare comercializate.
Constructorul român de automobile, deținut de gigantul francez Renault, are planuri mari pentru Sandero. Dacia se gândește deja la noua generație, iar marea surpriză este că va fi disponibilă și o versiune pur electrică, în 2027.
Anunțul a fost făcut chiar de șeful mărcii, Denis Le Vot. Detaliile tehnice nu au fost dezvăluite, dar presa din Franța susține că viitorul Sandero electric ar putea împrumuta o versiune a arhitecturii utilizate de versiunea de bază a lui Renault 5.
Asta înseamnă o baterie de 40 kWh, o autonomie de circa 300 de kilometri și un motor electric capabil de 95 de cai putere.
Din nou, aceasta nu este o informație oficială.Planurile de electrificare ale mărcii Dacia nu se opresc aici. După 2030, compania va lansa și alte modele cu zero emisii.
via Automotive News (înreg.)
a aseza Dacia pe butuci, cu o a doua aberanta versiune EV.
Renault si-a pierdut complet busola, iata ca aberaţia Spring n-a reprezentat atat de necesara pildă pentru Renault.
Sandero are stringenta nevoie de propulsorul dCi.
Lipsa motorului dCi reprezinta veritabilul călcâi al lui Ahile pentru gama Dacia la ora actuala.
Să fim cu mare băgare de seamă.
Este arhisuficient pentru umanitate ca a avut parte de Josef Mengele in secolul XX,
Renault neavand niciun drept in a se metamorfoza intr-un destul de probabil Mengele 2.0 pentru Dacia in secolul XXI !
Aș fi deosebit de încântat dacă ai explica avantajele unui diesel în oraș.
Versiunea noua arată mult mai bine decât cea veche, "in metal" cum zic englezii.
Situatia se impune sa fie analizata nu punctual, ci mult mai amplu.
Tocmai de aceea, sa facem abstractie pentru cateva momente de obtuzitate si opacitate in enuntarea argumentelor/ contaargumentelor.
Gama Dacia nu ofera exclusiv citadine (segment A - Spring), ci o multitudine de modele de segment B si C(Jogger) care se preteaza si circulatiei extraurbane, de ce nu escapadelor intinse pe sute de km., deci autoturisme care se impun a fi echipate si cu motoare Diesel.
Ca sa nu mai amintesc de acele modele Dacia disponibile in versiunea 4x4, private si ele în cel mai mârşav mod de propulsorul cu care-ar realiza comuniunea perfecta.
Tenacitatea Renault in a refuza abordarea dCi pe modelele Dacia este inadmisibila.
Am vazut cu totii care-s cifrele pe 2024 pentru gunoierul emisiilor urbane, "vestitul" Spring, constat ca Renault a decis sa recidiveze in colaps, cu Sandero EV.
A gresi este tolerabil, a persista in greseala devine iremisibil.
Este ca și cum pentru o cană de lapte ți-ai cumpăra o vacă.
75%, dacă nu mai bine, folosesc mașina pentru treburile zilnice în oraș, vreo 17% pentru naveta zilnică periurban, dar intră tot în oraș cu mașina, restul vacanțe, mici excursii, etc.
Atata timp cat liberul arbitru, in cazul motorizarilor Dacia, ramane si azi o notiune abstracta, prin lipsa acuta a motorului Diesel, n-am cum sa nu constat ca este o problema.
Nu aflata in posesia mea, ci tocmai la cei care-au declansat acest *razboi hybrid* cu potentialul consumator de Dacia, in a-i restrange masiv alegerile si, deopotriva, in a-i inocula in cel mai toxic mod faptul ca Diesel-ul este dusmanul suprem iar EV reprezinta solutia suprema & salvatoare.
Timpul o sa demonstreze cine a avut dreptate, Renault cu al sau viitor Sandero EV, sau aceia care inca mai cred ca firescul merita sa aiba intotdeauna intaietate.
Ia o pauză de somn, te așteptăm mâine.
Asadar un diesel are un consum mediu de 8% anual, rezulta:
Daca un motor electric cu eficienta aproape 100% are consum mediu 15kw avem 8% x 10kw=80kw in cei 8l ai motorului diesel la 100km.
15kw = 18.75%
80kw = 100%
Dieselul are cca 18.75% eficienta medie anuala.
Dar hibridul?
In medie anuala are 4% mixt, atat am eu la 40k km cu toyota hyb.
40kw = 100%
15kw = 37.5% eficiebta termica.
Daca ar fi condus doar in oras ar ajunge la 50% eficienta adica 3% km.
Motoru pe benzina gpl are consum gpl 10% mediu adica 15% eficienta.
Clasamentu e asa:
Ev - 90/95%
Fhev - ~40%/50%
Diesel ~15/20%
Gpl ~10/15%
Care e mai bun
In mod evident EV e mai eficient dar depinde și de cum se obține electricitatea. Pierderile sunt înainte de încărcător.
Tu realizezi ce-ai facut ?
Omule, repeti ceea ce sustin eu.
Motorul Diesel este considerabil superior struțo-cămilei GPL+Otto.
Tocmai de aceea, De Meo trebuie pus imediat sub acuzare pentru subminarea economiei nationale.
avem asa:
"calorific values: diesel: 10.7 kWh/l; jet fuel: 10.4 kWh/l; petrol: 9.7 kWh/l."
inca are mai mult de 10kwh la 100% eficienta
In realitate se obtine cca 2kw din cei 10,7kw deoarece ICE nu are 100% eficienta.
Spuneam ca un Reev ar putea ajunge la 60% eficienta (o tesla cu motor mic de toyota cu ciclu atkinson strict generator).
W măsoară puterea pe unitatea de timp și h câte unități de timp ai. Când le înmulțești îți dă energia transferată: câtă putere se transferă într-un anumit timp.
Exemplul unui bec: W măsoară câtă putere i se transferă în unitatea de timp, Wh măsoară câtă energie consumă.
Un bec de 100W care sta aprins 2h consuma 200Wh, sau 0.2 kWh.
Vezi ca ai aparut cu temele nefacute.
In atatea teste independente s-a constatat faptul ca rulatul pe GPL deterioreaza semnificativ mai multe componente ale motorului.
Acest neajuns l-ai luat in calcul ?
Ulterior au ajuns la concluzia ca excesul de praz dauneaza grav sanatatii.
Singurele componente uzate mai repede datorită arderii gazului sunt bujiile, în rest motorul e mai curat și fără depunerile specifice benzinei.
Da, se impun operații suplimentare ca schimbarea a 2 filtre de gaz de câteva zeci de lei sau pentru modele mai vechi reglarea jocului tacheților, dar rularea cu un consum de maxim 10% în plus (10% față de consumul normal, adică 10l / 100km doar dacă pe benzină este 9l / 100km).
Deci cu toate teoriile eficienței energetice lăudând ba diesel ba electrică, practic rezultă că GPL este soluția cea mai eficientă economic și la rulare și la costuri de întreținere.
Trecând peste posibilele inconveniente legate de prizele din România, asta e o comparație cât de cât obiectivă, excluzând dormitul prin stații de curent alternativ.
Că fanii extaziați ai gadgeturilor pe roți consideră doar costul curentului de acasă sau, și mai convenabil, ne minciunesc gratis (adică vorbesc de încărcarea la panouri solare), astea sunt excepții și îi încălzesc doar pe cei în cauză.
Comparația costurilor de întreținere poate fi foarte subiectivă, iar eu n-aș vrea să văd cu ce costuri de deplasare și tarife are de luptat un posesor de baterie cu roți din provincie în caz de probleme.