Şeful Dacia: "Dacă autostrada Sibiu-Piteşti nu este gata până în 2020, trebuie să luăm măsuri"

de Sebastian Toma
Marti, 07.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nicolas Maure, preşedintele Automobile Dacia, consideră că nu există niciun motiv justificat pentru care Autostrada Sibiu-Piteşti să nu fie finalizată până în 2020, dar că va lua măsuri dacă acest lucru nu se va întâmpla, titrează 0-100.ro.

Esential 2020 este termenul limită până la care vor aştepta cei de la Dacia finalizarea autostrăzii Sibiu - Piteşti şi momentul în care vor lua o decizie în privinţa viitoarelor modele noi care să fie fabricate la Mioveni.
Nicolas Maure, şeful Dacia, pregăteşte o modernizare a fabricii din Mioveni. Începând cu toamna anului curent, Dacia va produce doar maşini cu motoare Euro 6, iar robotizarea uzinei va creşte în timp de la 5% până la aproape 20% peste câţiva ani. Provocarea din spatele acestei măsuri este conservarea locurilor de muncă existente şi menţinerea profitabilităţii fabricii. Cu toate acestea, adevărata problemă a celor de la Automobile Dacia este infrastructura românească, după cum subliniază şi Maure. Într-un interviu acordat colegilor de la 0-100.ro, Nicolas Maure a declarat că nu vede niciun motiv pentru care autostrada Sibiu-Piteşti să nu fie gata până în 2020.

Un italian va conduce biroul Ford România.

Între timp, Ford acuză infrastructura: "Pierdem până la 80 de euro per maşină la transport din cauza drumurilor"

În cazul în care autostrada Sibiu-Piteşti nu va fi finalizată până în 2020, Nicolas Maure promite că vor fi luate decizii cruciale cu privire la uzina din Mioveni. În orice caz, preşedintele Automobile Dacia promite că vrea să păstreze locurile de muncă de la uzina argeşeană pentru o perioadă cât mai lungă de timp, câtă vreme este posibil din punct de vedere financiar acest lucru. Dacia estimează o producţie apropiată de cea din 2014 pentru anul curent, aproximativ 330.000 de automobile noi urmând să părăsească porţile uzinei din Mioveni.

Urmareste Automarket
Tot până în 2020, cei de la Dacia şi Renault vor lua în considerare producţia altor modele decât cele entry-level la fabrica din Mioveni.
În ciuda faptului că fabricile din Turcia ale concernului Renault au costuri mai mici, diferenţele de salarii dintre aceştia şi ţara noastră au fost reduse semnificativ, deci nu mai prezintă avantajul de altă dată. Oficialii Dacia lasă de înţeles că alocarea de noi modele către fabrica din Mioveni nu poate avea loc fără o modernizare minimă a infrastructurii româneşti.

Via 0-100.ro

Comentarii (15)

  • Totusi Dacia e cel mai mare exportator din Romnia la ora actuala daca nu ma insel, pacat ca trebe sa se ajunga la astfel de "avertismente". Oricum nu inteleg de ce guvernului ii ia asa mult timp sa dea drumul constructiei autostrazii, banii vin in mare majoritate din fonduri comunitare.
    35 0
  • Ia D'acia
    Si ce "decizii cruciale" va lua? Isi va face aeroport in Lunca Corbului? :)))

    @ABC: daca ai avea o idee de 10% din totalul banilor publici care se fura, te-ai ingrozi si ai evita sa intrebi de ce le ia atata timp... Incepand cu studiile de fezabilitate si terminand cu licitatiile diverselor tronsoane totul este un mare furt, unde baietii cu ochi albastri castiga toti, iar populatia ramane doar cu silabele 2+3 din cuvant.
    8 15
  • eu cred ca mai bine sa investeasca banii in biserici si ore de religie, ca sa educam poporul sa dea mai multi bani la biserica, care la randul ei ne va spune pe cine sa alegem, si noii alesi ne vor introduce ore de religie in scoli, ca sa educam poporul sa dea mai multi bani la biserica, care la randul ei ne va spune pe cine sa alegem, si noii alesi ...
    28 8
  • Catalin
    au stat 10 ani in Romania, de fapt au cumparat fabrica fara a avea pretentii de autostrazi si acum culmea incepem sa facem spoome ca nu ajung masinile mai repede la granita. Ce are de a face profitabilitatea fabricii si exportul, vanzarile mai mult sau mai putin reusite cu infrastructura. Ar cumpara mai multe Logane baietii si fetele din Occident, Lease Plan si ALD daca masinile sunt aduse cu viteza luminii sau prin teleportare ?
    4 29
  • AlexDorin
    @Catalin

    Desi nu au spus niciodata, nu cred ca Renault se astepta ca Dacia sa fie o reteta asa de success la nivel global....daca in anii de dinaintea crizei era totul ak pentru ca loganul se vindea cu preponderenta la noi unde de bine de rau masinile ajungeau si oricum oamenii sunt obisnuiti sa astepte....dupa 2008, 2009..mai ales cand a aparut si Sandero si Duster...vanzarile Dacia in afara au crescut de la an la an...culminand cu 2013-2014 ani foarte buni de vanzari.
    In aceste conditii, pentru Renault este important sa aiba un mijloc prin care sa transporte cat m ai rapid ce fabrica aici...adica 90% cat merge la export.

    PEntru ei ar fi foarte usor sa mute o mare parte din productie in Maroc (iar pe termen lung cred ca asa se va intampla) de unde are deschidere usoara catre toate pietele...dar dupa atatea investitii facute aici, nu e o decizie usoara.

    A avea autostrazi nu e un "WOW"...intr-o tara civilizata e un lucru banal...fara de care nu ar exista economia...ca un fel de abecedar...
    La noi nu e asa, nu s-a vrut si nici nu cred ca se vrea in viitorul apropiat dezvoltarea infrastructurii....pe langa spagi si furt...lighioanele care ne conduc nici macar nu stiu cat castig ar avea cu o tara plina de infrastructura rutiera....
    23 0
  • Cristi
    @Ia D'acia : daca ai fi citi articolul ar fi priceput ceva....
    Multi va treziti vorbind fara sens, dar deh...trebuie sa spuneti si voi ceva nu?!
    E vorba de relocarea productiei si reducerea numarului de angajati, daca nu ai citit din text.
    Daca esti bugetar ar trebui totusi sa intelegi ca banii care sunt "mulsi" de pa Dacia si angajatii ei iti permit tie sa pui ceva pe masa(asta in cazul in care esti bugetar). Si daca ar fi sa extrapolam are impact chiar si daca ai fi la privat(gaurile vor trebui acoperite de undeva-noi taxe si impozite).
    Va place sa ganditi dar mai putin sa ganditi.
    10 2
  • Cristi
    @AlexDorin: daca imi permiti sa te completez.
    De autostrazi avem toti nevoie, nu numai Dacia.
    Mai trist este faptul ca ar putea fi facute cu bani de la UE, dar nu mai pot ei fura... Pana la urma la asta se reduce totul: cat putem fura ca sa va spunem ce putem face:(
    Dar cum marea majoritate inca doarme nu pricepe nimic din ce se intampla in jurul lor avem guvernantii pe care ii avem si pe care ii meritam. Sa nu uitam ca ei sunt oglinda societatii, nu s-au pus singuri pe scaunele caldute de la guvern.
    17 0
  • Cu tot respect pentru Dacia, dar autostrada nu trebuie facuta pentru ca ei ameninta... cu toate ca sunt pe deplin indreptatiti.

    Autostrada trebuie facuta in primul rand pentru noi ca tara si dupa pentru a atrage si pastra investitorii. De aceea, consuder ca guvernul nu arata indiferenta catre Dacia sau Ford cand propune autostrada intre brasov si Sibiu (unde se circula fara probleme) ci arata dispret fata de noi, fraierii contribuabili romani.... si nu este vorba doar de parazitarul govern actual ci marefer si la cele anterioare si din pacate si unele dintre cele viitoare.

    Sa nu faci autostrada pe bani europeni (aproape gratis) pentru ca nu se poate fura as defini ca subminarea economiiei si implicit a dezvoltarii tarii...
    23 0
  • MuresMures
    deci ei nu sunt in stare sa faca un centru de teste la Titu fara sprijin de la stat dar statul sa construiesca autostrazi ...

    "Grupul Renault a solicitat autorităţilor române ajutoare de stat de aproape 70 milioane euro, pentru centrul tehnic RTR de la Titu şi pentru furnizori ai Dacia şi Nissan, precum şi o garanţie de 100 milioane euro pentru un împrumut de la BEI."

    repede ce am gasit pe net
    3 12
  • inca nu s-au stans banii de autostrada promisa de PONTA di suprataxa pe comb, pt ca produs efect invers,ca intodeauna! TAXE mari vanzari mai mici! s-au tezit sa mai taie tva de la mancare! dar de la comb cand?LEGAT de autostrazi,,pai toti :meseriasii" asfaltului au probleme cu legea, facnd lucru de mantuiala cu bani f multi!.in plus sunt prioritati ca boierii sa mearga la munte la mare..pe autostrada, nu sa satisfaca nevoile unui privat care iy duce in carca!
    11 0
  • Cristi
    @MuresMures: vorbesti din texte.... proiectul a fost facut cu fonduri europene, dar au fost necesare garantii de stat.
    In plus, ce legatura are centrul de la Titu cu faptul ca in Romania nu se fac autostrazi?!!!
    Cumva o sa folosesti centrul pentru a te deplasa din punctul A in punctul B?
    De ce amesteci lucrurile?
    Iti spun eu de ce: esti unul din postacii PSD!!!!
    9 0
  • Sa se grabeasca baietii astia cu autostrada ca altfel se retrage Dacia din Romania.
    7 1
  • @mihai
    Lasa ca, pana se razgandesc ei, incepe un razboi si in Maroc si sa vezi ce ne mai cauta! Pe noi nu ne ataca/cucereste nimeni pt. ca tot mapamondul si-a dat seama ce poame suntem...
    2 0
  • daciann
    calitate fiabilitate .... elemente ca lipsesc daciei .....sunt argumentele clientilor ....renault va disponibiliza schimbul 3 de la mioveni (2000-3000 angajati)
    2 0
  • ai dreptate daciann chiar se munceste in dacia
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru