"România riscă să devină coşul de gunoi al Europei. Cerem o multiplicarea cu doi a valorii timbrului de mediu pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4 faţă de cuantumul propus în aceste zile. Proiectul de lege nu respectă principiile pentru Euro 3 şi Euro 4 diesel pentru că aceste motoare sunt foarte poluante atât în ceea ce priveşte emisiile de dioxid de carbon, cât şi la hidrocarburi. Dacă lucrurile vor rămâne aşa, vânzările de maşini Euro 5 vor scădea masiv, iar companiil au investit sume importante în dezvoltarea acestor modele", a declarat Jerome Olive, Director General Automobile Dacia.
Constantin Stroe, vicepreşedinte al Dacia şi reprezentant al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România susţine şi el că formula propusă a timbrului de mediu poate duce la pierderi semnificative pe piaţa internă în materie de vânzări ale automobilelor noi.
Stroe estimează că numărul automobilelor rulate din România va atinge 350.000 unităţi în 2013. Directorul General al Automobile Dacia, Jerome Olive, susţine că o eventuală scădere a vânzărilor de automobile noi în România în 2013 ar putea duce la pierderea a sute sau chiar mii de locuri de muncă în România, toate implicate direct în producţia de automobile noi.Timbrul de mediu 2013 este încă în faza de dezbatere publică, acesta nefiind încă adoptat. În cazul în care formula actuală va fi folosită, taxa pe care o vor plăti cetăţenii care vor înmatricula automobile Euro 3 şi Euro 4 va creşte, în multe cazuri fiind vorba de diferenţe semnificative, mai mari de 10 procente, pe când automobilele Non Euro, Euro 1 şi Euro 2 pot obţine reduceri semnificative pe baza coeficienţilor de vechime. În mod paradoxal, Jerome Olive nu s-a plâns în niciun fel de faptul că noul timbru de mediu afectează şi modelele Dacia în mod direct, cuantumul acestuia fiind mai mare pentru motoarele 0.9 TCe, 1.2 16V şi 1.6 16V, pe când motorul 1.5 dCi se bucură de o reducere semnificativă.
O altă problemă referitoare la timbrul de mediu şi automobilele Dacia vine în rândul modelelor rulate, referindu-ne în special la prima generaţie Logan. În cazul unei versiuni 1.5 dCi din 2006, un cetăţean ar ajunge să plătească un timbru de mediu cu o valoare apropiată de 900 de euro în formula actuală, care diferă în funcţie de anul în care a fost înregistrat pentru prima dată în România.
La vremea respectivă, guvernul Tăriceanu era acuzat de măsuri protecţioniste în favoarea Automobile Dacia şi a altor mărci, prin taxa de primă înmatriculare care favoriza achiziţia de automobil noi, echipate cu motoare Euro 4.UPDATE 28.01.2013: Reprezentanţii Grupului Renault România au revenit asupra declaraţiei de vineri.
Snobismul il starpesti prin Taxe.
Guvernul stie asta, dar din pacate ne baga pe toti in aceeasi oala.
Care-i problema lor, li se pare ca le-au scazut vanzarile si acum vor ca guvernul sa le creeze avantaje pe fata? ... si nu a citit si el legislatia? UE... ca interzice asta explicit
Renunta 5 minute la statul pe mess astazi si in schimb scrie-le parerea ta civilizata la
timbruldemediu@afm.ro
Acesta este mailul infiintat in cadrul dezbaterii publice de Ministerul Mediului pentru Propuneri opinii si sugestii
Arata-le ca iti pasa.
Nu-i dau dreptate domnului frantuz pentru ca intr-adevar, dupa cum zicea si 021 inaintea mea puteau sa umble usor de tot la ergonomie iar costurile lor ar fi fost foarte mici. Inteleg ca Dacia e low-cost insa si un Daewoo Racer din anii 91 sau un Accent din 93, masini low-cost la vremea respectiva aveau in echiparile de top comenzile geamurilor pe usi si claxonul pe volan. Logan/Sandero & co sunt bataie de joc din punctul asta de vedere.
p.s. vai Ipocrizia asta maxima a romanului care numai nationalist nu este ( Nationalisti sunt : Germanii, Ungurii, Turcii, Grecii, Francezii, japonezii...- natiuni care nu si-au tradat si ucis conducatorii, noi suntem ca o tarfa dezaxata , o ardem Cinstit !, ne place sa fim Echidistanti si am evoluat prea mult ca sa o mai ardem Nationalist ) , el este propriul sau inamic, TOATE tarile dezvoltate incepand de la estul pamantului JAPONIA si terminand cu vestul - America iau masuri PROTECTIONISTE pt propriile MARCI / BRANDURI ( ca ne place sa o ardem FACE-BUC , o ardeti occidental iar occidentalii rad de voi cand va observa ca va vindeti unul pe altul doar pt a va da cu strainii )
Ingust si ingrat popor...
La asa mentalitate nici cu o Volga nu meritati unii dintre voi sa mergeti...
Oricum, degeaba ne certam noi aici, toate aceste taxe au un singur scop - aducerea de bani la "bugetul de stat" (mai exact buzunarele proprii), nimanui din parlament nu-i pasa de poluarea produsa de masini.
Dar sa lasam divagatiile: pai sigur, ni se pare absurd sa risipim banii stransi cu sudoare pe o masina de acum 20 de ani (aleasa atat cu inima, cat si cu mintea), in care ai mai multe sanse sa traiesti in caz de accident decat intr-un low-cost de azi la pret echivalent !?! De-aia am inceput sa ma "dau'" pe "suedeze", fiindca cu o moarte toti suntem datori, dar nu cu o moarte necugetata, stupida, survenita in urma "curentului" la care ne raliem sau a "recomandarilor" la care punem botul.
1. presiunile renault asupra statului roman, pentru a vinde mai multe masini frantuzesti, in special dacii, bagate pe gat romanilor.
2. aducerea de bani la "bugetul de stat."
Din puncutul meu de vedere aceasta taxa nu are nici o legatura cu poluarea.
Trecand peste aceste motive, sa presupunem ca acesta taxa chiar a fost pusa pentru protejarea mediului - comparat cu celelalte probleme ale Romaniei, nu crezi ca aceasta protejare a mediului este ca si cum s-ar da cu un puf de parfum o persoana care nu s-a mai spalat de cateva luni? Nu cred ca reprezinta asta o prioritate, mai bine ar face ceva sa nu se mai poata trece "pe nashpa" RAR-ul, si in acel moment ai scapa de rablele de pe strazi, intr-un mod corect pentru cetateni.
Taxa de prima inmatriculare nu este ceva de aruncat, sunt de acord ca pentru o masina mai veche (15-20-30 ani), cum sunt cele non euro, sa se plateasca o taxa de inmatriculare mai mare, dar o masina Euro 4 mie mi se pare (din punct de vedere al vechimii, normei de poluare si dotarilor de securitate) o masina perfect acceptabila. Atata timp cat este in stare buna/perfecta de functionare, nu vad de ce trebuie platita o taxa aberant de mare, mai ales ca aceasta noua taxa va fi platita si pentru masinile deja inmatriculate.
Paradoc\xul ar fi ca am conduce in continuare vechile Dacii cu zero stele pentru ca nu am mai avea bani sa dam 20 000 eur pe un Logan...hehe
„Cumetre, se pregăteşte ceva! Fii cu băgare de seamă. Autobuzul e plin de şoferi în civil.”
In ceea ce priveste DACIA, sa-si ia ala care doreste asa ceva. Eu am un volvo din 2005 si credeti-ma ca inafara de articulatiile si inca cateva maruntisuri (are totusi 187.000 km) pe fata n-am umblat la nimic altceva. Daca aveam un logan pana era ruginita si cu tablele cazute. Eu de cand am masina asta am tras o concluzie: Nu costul PIESELOR ne "OMOARA" ci costul taxelor si a asigurarii!!! Daca stai si faci un calcul, banii pe care-i bagi intr-un logan in acesti km sunt aceiasi pe care i-am bagat eu in acest volvo. Totul este marketing exact ca la imprimante: Imprimanta IEFTINA, CONSUMABILE SCUMPE (de multe ori cartuse mici in cazul imprimantelor, in cazul masinilor calitate si fiabilitate scazuta a pieselor). Deschideti OCHII ROMANILOR ca daia suntem in stadiul in care suntem. Din partea mea.....NOUA REVOLUTIE ESTE APROAPE. JOS PONTA (Pinochio)
Si in fond si la urma urmei e foarte bine sa protejeze piata de masini noi. Trebuie sa traiasca si cei de la Pitesti, Craiova , vanzatorul de masini, mecanicul, tinichigiul etc...Sunt mii de locuri de munca.
Nu ai bani de masina??? Mergi cu transportul in comul, fluidizezi circulatia faci si economie ;)
Ai nevoie de masina?Faci credit sa-ti iei masina si o sa traiasca omul din banca. Asta e economia de piata ca vrem, ca nu vrem si trebuie sa o protejam daca vrem sa nu murim de foame.
Bine, acum taxa asta e prost gandita si vrea doar sa aduca bani la buget.
Am un Renault Megane din 2006 cu motor pe benzina 1.6 16v E3 care emite 163 g/km.
Am facut o calculatie si reiese o taxa de peste 2200 de euro.
Aproape acelasi motor este montat pe un Dacia Duster nou 1.6 16v E5 care emite 165 g/km
La calcul iese o taxa de 270 de euro.
Nu mai punem la socoteala faptul ca Renault-ul are o durata de viata mai mica (are deja 6 ani).
mai rar, o data la 3 luni insa se poate. bravo
Nu are nimeni mimic cu Dacia. Dar este de-a absurd si imoral ca in cazul in care am 8000 de euro sa zicem, sa fiu nevoit sa-mi cumpar Logan ca sa nu platesc o taxa aberanta pentru o masina Euro 4, care nu polueaza prea mult fata de un Logan nou.
Si da, Romania risca mai mult acum sa ajunga "cosul de gunoi al Europei" decat acum 5 ani cand a pus Tariceanu o asemenea taxa, pentru ca taxele pentru un E1, E2 sau E3 sunt mai mici, adica pentru masini cu o vechine de cel putin 10 ani.
In plus mai e o chestie care bate la ochi si pe care o cere si domnul de la Renault: in general masinile sh E4 si E5 au preturi apropiate de o Dacie noua. Iar o taxa mult mai mare fata de un Logan nou te face din start sa scoti din calcul un sh adus din vest.
Masinile de 3000 de euro la mana a 2-a, fie ele si Logan, nu fac obiectul acestui subiect, aici e vorba de masini la mana a 2-a in limita de pret 7.000-10.000 de euro, exact in zona unui Logan nou, crezi ca pe oficialii Dacia ii intereseaza daca vor cumpara romanii Dacii de 5-6 ani vechime? Absolut deloc.
1) UNDE-S BANII???, ce s-a facut de banii astia colectati pana , si ce se va face ???, defriseaza copaci intr-una , n-am apucat inca sa vad, o campania puternica de impadurire sau , eventual sa construiasca cladiri cu parcari supraetajate a.i. sa nu mai taie copacii de pe trotuare pt a improviza cateva locuri de parcare, sau sa inceapa macar in zonele mai metropolitane ( pt viitor ) amenajarea de statii de incarcare pt masinile electrice... variante sunt 1000...;
2) ok cu euro 2,3 sau non-euro taxe mari ( eventual si 4 ) ca sa evitam mai toate harburile ghermanika sunt si asa ENORM de multe care sigur nu trec RAR-ul ( acolo totul e pe spaga, lucrati mai baieti acolo ), DAR de exemplu poate ca eu nu-s o cioara cu o florarie la colt care si-a adus un junghi de 5ar de prin '98 , fara frane, si cu motorul varza, poate sunt un pasionat de masini clasice , de ex in cazul in care doresc a-mi lua o masina de colectie dar mai bine pusa la punct decat modele abia iesite pe poarta fabrici, un ex banal Chevrolet Corvette Stingray din '73 cu care poate circul odata la 3luni in week-end in rest preferand sa merg cu transportul in comun ar fi normal sa platesc mai mult decat rromul cu 5ar care polueaza zi de zi ????
Cum ar fi daca i s-ar pune la loganul lui o asemena taxa? Cred ca ar spune ca e prea mica, si ca trebuie dublata...
Cred ca la unii nu le place....adevarul doare asta e...
Stiu foarte clar care e subiectul, imi pare rau ca nu ai inteles mesajul, eu vorbeam de dorinta scazuta a romanilor de a mai avea Dacie, indiferent daca e noua sau nu. Comparatia mea cu secand cu volanul pe dreapta am facut-o pentru a arata cat de rau sta Dacia la capitolul imagine, iar declaratii ca ale frantuzoilui cred ca nu fac decat sa adanceasca acest lucru.
Ca toti sarim si facem circ aici, dar deciziile se iau la nivel inalt, nicidecum pe un forum sau pe un site auto, unde suntem niste simplii cititori, nimic mai mult.
Puteam si eu la fel de bine sa aduc pe aici acuzari si injuraturi insa nu ne alegem cu nimic, decat ne spunem oful de pe suflet.
Credeam ca noua taxa va aduce ceva bun, ca voi putea sa imi inmatriculez masinile la care visam (din pacate nu sunt euro 5 sau 6) ci 2,3,4.
Sau Romania este o tara de sclavi in care fiecare venetic poate sa-si dea cu parerea ?
Trist.
si prin declaratia asta data de asa numitul sef dacia, clar nu voi contribui niciodata la profitul renault.
timbruldemediu@afm.r o
Cu Dacia nu am nimic, dar ce credeti ca ar fi patit Jerome Olive daca facea declaratia asta in Franta...