Şeful Dacia: "Cerem dublarea timbrului de mediu pentru Euro 3 şi Euro 4"

de Sebastian Toma
Vineri, 25.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jerome Olive, Directorul General al Automobile Dacia, le cere guvernanţilor să dubleze coeficienţii de calcul ai timbrului de mediu pentru automobilele Euro 3 şi Euro 4, pentru a evita scăderea masivă a vânzărilor de autoturisme noi în România.

Esential 900 de euro este cuantumul aproximativ al timbrului de mediu pentru un automobil Dacia Logan 1.5 dCi 65 CP (Euro 3) înmatriculat pentru prima dată între 2005 şi 2007.
Noua formulă propusă pentru timbrul de mediu 2013, birul care va înlocui taxa auto în România, a stârnit deja reacţii atât în rândul publicului, cât şi în rândul reprezentanţilor producătorilor de automobile. Jerome Olive, Directorul General al Automobile Dacia, le solicită guvernanţilor să dubleze timbrul de mediu pentru automobilele cu motoare Euro 3 şi Euro 4, în vederea evitării unei noi scăderi a pieţei de automobile noi din România, alături de prevenirea importurilor masive de automobile uzate în Vest.

"România riscă să devină coşul de gunoi al Europei. Cerem o multiplicarea cu doi a valorii timbrului de mediu pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4 faţă de cuantumul propus în aceste zile. Proiectul de lege nu respectă principiile pentru Euro 3 şi Euro 4 diesel pentru că aceste motoare sunt foarte poluante atât în ceea ce priveşte emisiile de dioxid de carbon, cât şi la hidrocarburi. Dacă lucrurile vor rămâne aşa, vânzările de maşini Euro 5 vor scădea masiv, iar companiil au investit sume importante în dezvoltarea acestor modele", a declarat Jerome Olive, Director General Automobile Dacia.

Constantin Stroe, vicepreşedinte al Dacia şi reprezentant al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România susţine şi el că formula propusă a timbrului de mediu poate duce la pierderi semnificative pe piaţa internă în materie de vânzări ale automobilelor noi.

Stroe estimează că numărul automobilelor rulate din România va atinge 350.000 unităţi în 2013. Directorul General al Automobile Dacia, Jerome Olive, susţine că o eventuală scădere a vânzărilor de automobile noi în România în 2013 ar putea duce la pierderea a sute sau chiar mii de locuri de muncă în România, toate implicate direct în producţia de automobile noi.

Timbrul de mediu 2013 este încă în faza de dezbatere publică, acesta nefiind încă adoptat. În cazul în care formula actuală va fi folosită, taxa pe care o vor plăti cetăţenii care vor înmatricula automobile Euro 3 şi Euro 4 va creşte, în multe cazuri fiind vorba de diferenţe semnificative, mai mari de 10 procente, pe când automobilele Non Euro, Euro 1 şi Euro 2 pot obţine reduceri semnificative pe baza coeficienţilor de vechime. În mod paradoxal, Jerome Olive nu s-a plâns în niciun fel de faptul că noul timbru de mediu afectează şi modelele Dacia în mod direct, cuantumul acestuia fiind mai mare pentru motoarele 0.9 TCe, 1.2 16V şi 1.6 16V, pe când motorul 1.5 dCi se bucură de o reducere semnificativă.

O altă problemă referitoare la timbrul de mediu şi automobilele Dacia vine în rândul modelelor rulate, referindu-ne în special la prima generaţie Logan. În cazul unei versiuni 1.5 dCi din 2006, un cetăţean ar ajunge să plătească un timbru de mediu cu o valoare apropiată de 900 de euro în formula actuală, care diferă în funcţie de anul în care a fost înregistrat pentru prima dată în România.

La vremea respectivă, guvernul Tăriceanu era acuzat de măsuri protecţioniste în favoarea Automobile Dacia şi a altor mărci, prin taxa de primă înmatriculare care favoriza achiziţia de automobil noi, echipate cu motoare Euro 4.

UPDATE 28.01.2013: Reprezentanţii Grupului Renault România au revenit asupra declaraţiei de vineri.

Via Economica
Foto

Comentarii (57)

  • In Franta sa ceara nu in Romania ca nu ie tara lu mumasa Euro este o vrajeala politica nu mai stiu cum sa ne ia javrele banii
    70 16
  • Vremuri triste
    Nu sunt de acord cu timbrul de "mediu". Totusi cum starpim snobismul paradoxal din Romania?
    66 2
  • marius
    @Vremuri triste
    Snobismul il starpesti prin Taxe.
    Guvernul stie asta, dar din pacate ne baga pe toti in aceeasi oala.
    54 3
  • Pe cat punem pariu ca se va intampla asa cum vrea Renault? Pentru ca in principiu statul roman a cam facut ce a vrut Renault. Nu a fost neaparat rau, dar in principiu cand Renault a cerut ceva, Statul a spus "Da, sa traiti!"
    33 5
  • da nu mai bine interzicem noi inmatricularea si transcrierea automobilelor folosite, ca sa se simta bine domnu' francezu cu tot cu raportu calitate pret excelent cu care l-a inzestrat ma-sa la el acasa?
    Care-i problema lor, li se pare ca le-au scazut vanzarile si acum vor ca guvernul sa le creeze avantaje pe fata? ... si nu a citit si el legislatia? UE... ca interzice asta explicit
    39 16
  • Stati linistiti ca or sa fie dati in judecata la fel ca si pana acum.
    18 1
  • AndreiRN
    Furt de stil Francez/Renault.
    33 29
  • RENDY 25
    sa vanda lui masa masini noi daca nu mai avem cui vinde o masina de 6 ani dupa capul lui ar trebui sa le dam la remat un papagal care face presiuni
    28 22
  • cred ca mai bine mutau claxonul pe volan, comenzile geamurilor pe usi, si puneau macar o clima digitala pe noul logan si vindeau mult mai multe unitati asa decat daca ar dubla statul timbrul de mediu... dar nuuuu e scump 1-2 m de cablaj in plus, hai mai bine sa dam din gura poate mai vindem ceva cu ajutorul statului.
    37 28
  • antonny
    Are dreptate o sa vedem harburi vechi de peste 12 ani euro 4 ......cu taxa 400 euro
    6 13
  • esti nemultumit???
    Renunta 5 minute la statul pe mess astazi si in schimb scrie-le parerea ta civilizata la

    timbruldemediu@afm.ro

    Acesta este mailul infiintat in cadrul dezbaterii publice de Ministerul Mediului pentru Propuneri opinii si sugestii
    Arata-le ca iti pasa.
    13 0
  • Daca tot Romania-i o vaca mare de muls de ce sa n-o mulga toti, si politicienii si Renault. Si lupul satul si oaia-ntreaga.
    8 0
  • Taxa de timbru ar trebui sa creasca gradual, non euro, euro 1 si euro 2 trebuind sa aiba taxe imense pentru a nu mai putea fi aduse in tara. La urma urmelor cine-si cumpara o caruta din una din cele 3 categorii nu-si permite o masina si mai bine foloseste trenul/mijloacele de transport in comun pentru ca altfel aglomereaza degeaba traficul. La euro 5 si 4 ar trebui sa fie 0, respectiv medie.
    Nu-i dau dreptate domnului frantuz pentru ca intr-adevar, dupa cum zicea si 021 inaintea mea puteau sa umble usor de tot la ergonomie iar costurile lor ar fi fost foarte mici. Inteleg ca Dacia e low-cost insa si un Daewoo Racer din anii 91 sau un Accent din 93, masini low-cost la vremea respectiva aveau in echiparile de top comenzile geamurilor pe usi si claxonul pe volan. Logan/Sandero & co sunt bataie de joc din punctul asta de vedere.
    31 23
  • BaditzaEx
    mi se pare corect !, cu toate ca nu stiu, cine s-ar mai cumpara cu Euro 4 daramite 3, acum, cand ies masini cu Euro 6, Dar e bine sa previ, asa cum unui puscarias ii revoci dreptul la vot... normal sa le Ingreunezi samsareala la snobi si parveniti PUNCT.

    p.s. vai Ipocrizia asta maxima a romanului care numai nationalist nu este ( Nationalisti sunt : Germanii, Ungurii, Turcii, Grecii, Francezii, japonezii...- natiuni care nu si-au tradat si ucis conducatorii, noi suntem ca o tarfa dezaxata , o ardem Cinstit !, ne place sa fim Echidistanti si am evoluat prea mult ca sa o mai ardem Nationalist ) , el este propriul sau inamic, TOATE tarile dezvoltate incepand de la estul pamantului JAPONIA si terminand cu vestul - America iau masuri PROTECTIONISTE pt propriile MARCI / BRANDURI ( ca ne place sa o ardem FACE-BUC , o ardeti occidental iar occidentalii rad de voi cand va observa ca va vindeti unul pe altul doar pt a va da cu strainii )
    Ingust si ingrat popor...
    33 16
  • BaditzaEx
    ce greturi au unii melteni-analfabeti-manelari, ti se face sila, < Vai popul meu sa nu stea in scaune de mertzan >, < hai ma nene e bataie de joc sa n-am claxonul pe volan >, CAPRA MOARE DE RAIE DAR TINE COADA SUS !!!, intr-o tara ca rrrromanika, unde Pensionarii au construit tara (muncind pe branci in fabrici) iar acum ei cauta prin gunoaie sau se bat pt 2kg de zahar, progeniturile in schimb au greturi ca nu-si pot impresiona divele, pisicutele care la 20 si ceva de ani nu stiu decat 2kg fond ten, shaorma si ceva celulita
    La asa mentalitate nici cu o Volga nu meritati unii dintre voi sa mergeti...
    37 8
  • spitalu de nebuni
    o iau razna fratilor daca mai aud de taxa de inmatriculare...no puneti-o 10000000000 de euro sau 1 euro si lasati-ne dracu odata
    15 3
  • Problema mea cu taxele pentru Euro 4 este urmatoarea - masinile Euro 4 nu sunt chiar masini poluante (ma refer la masini care functioneaza in parametri normali, si trec RAR-ul fara spaga). Din ce am citit cea mai mare diferenta se face la masini Diesel, cele Euro 5 au cantitatea de particule mult mai mica, presupun ca asta implica obligativitatea folosirii unui filtru de particule. in rest diferentele nu sunt chiar asa mari, mai ales ca exista si masini Euro 4 cu filtru de particule. Tabelul de aici cred ca este de ajutor - http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars

    Oricum, degeaba ne certam noi aici, toate aceste taxe au un singur scop - aducerea de bani la "bugetul de stat" (mai exact buzunarele proprii), nimanui din parlament nu-i pasa de poluarea produsa de masini.
    17 1
  • inexorabil
    Baditza, intr-un fel nu impartasesc chiar tot rechizitoriul tau just......Evident ca, in mod ipotetic, suprarealist, orice brand ar dori sa se vanda exclusiv numai el in toata lumea, daca s-ar putea !!! Particularizand, Dacia tanjeste sa instituie monopol aici, nu? Daca s-ar axa pe exemplare construite in dulcele stil clasic, care ar fi mai sigure decat cele actuale, da, eu, unul, n-as slobozi niciun murmur, dar astia de la Renault tin mortis sa ne vare pe gat sicrie pe roti (culmea ignorantei: constientizate si de noi, si de ei !!!) din ratiuni al naibii de nationaliste (dar grosul profitului sa-l pape porcusorii de frantuji, n'est ce pas?). Cica sa ne ferim cu oroare justitiara de a umple tara cu "rable straine". Oameni buni, vrem sa intram in coana Europa sau nu, ne hotaram pana la urma?! Oricum, industria noastra auto, inca de la geneza, s-a fondat numai pe licente occidentale, caci de nimic nu suntem in stare de la zero absolut, astfel ca primim cu bratele deschise, topaind de extaz, "mura-n gura europeana" (sanchi, fonduri nerambursabile), rontaim fructele rezultate ca niste sobolani capitalisto-consumisti care ne respectam "blazonul", satisfacuti in orgoliul de "reusiti in viata", dar niciodata nu ne deranjam propria constiinta nici macar cu intrebarea banala, imperativa si de bun simt: "Ba, dar noi chiar atat de talambi suntem si ne-am lepadat de orice mandrie nationala, de am ajuns sa ne tina Europa lingura cu care sorbim supa de obicei?!"".
    Dar sa lasam divagatiile: pai sigur, ni se pare absurd sa risipim banii stransi cu sudoare pe o masina de acum 20 de ani (aleasa atat cu inima, cat si cu mintea), in care ai mai multe sanse sa traiesti in caz de accident decat intr-un low-cost de azi la pret echivalent !?! De-aia am inceput sa ma "dau'" pe "suedeze", fiindca cu o moarte toti suntem datori, dar nu cu o moarte necugetata, stupida, survenita in urma "curentului" la care ne raliem sau a "recomandarilor" la care punem botul.
    9 20
  • @BaditzaEx - hai sa punem problema altfel - aceasta taxa a fost introdusa din doua motive:
    1. presiunile renault asupra statului roman, pentru a vinde mai multe masini frantuzesti, in special dacii, bagate pe gat romanilor.
    2. aducerea de bani la "bugetul de stat."
    Din puncutul meu de vedere aceasta taxa nu are nici o legatura cu poluarea.

    Trecand peste aceste motive, sa presupunem ca acesta taxa chiar a fost pusa pentru protejarea mediului - comparat cu celelalte probleme ale Romaniei, nu crezi ca aceasta protejare a mediului este ca si cum s-ar da cu un puf de parfum o persoana care nu s-a mai spalat de cateva luni? Nu cred ca reprezinta asta o prioritate, mai bine ar face ceva sa nu se mai poata trece "pe nashpa" RAR-ul, si in acel moment ai scapa de rablele de pe strazi, intr-un mod corect pentru cetateni.

    Taxa de prima inmatriculare nu este ceva de aruncat, sunt de acord ca pentru o masina mai veche (15-20-30 ani), cum sunt cele non euro, sa se plateasca o taxa de inmatriculare mai mare, dar o masina Euro 4 mie mi se pare (din punct de vedere al vechimii, normei de poluare si dotarilor de securitate) o masina perfect acceptabila. Atata timp cat este in stare buna/perfecta de functionare, nu vad de ce trebuie platita o taxa aberant de mare, mai ales ca aceasta noua taxa va fi platita si pentru masinile deja inmatriculate.
    16 1
  • hai sa introducem si o taxa pe stelele NCAP la masinile nou vandute in Romania: 5 stele=0 lei; 4 stele= 5000 eur; 3 stele = 10 000 eur.....la urma urmei, statul trebuie sa scada mortalitatea pe strazi, nu?????
    Paradoc\xul ar fi ca am conduce in continuare vechile Dacii cu zero stele pentru ca nu am mai avea bani sa dam 20 000 eur pe un Logan...hehe
    17 1
  • koss-tell
    De la lume adunate si-napoi la lume date : Azi, în RATB, toată lumea avea ziaru’ deschis la „ Învaţă să calculezi noua taxă auto”. Mi-am tras fesu’ pe ochi, am ridicat gulerul şi am dat ocol cu privirea. Când am coborât prin faţă, i-am strecurat un bilet şoferului:

    „Cumetre, se pregăteşte ceva! Fii cu băgare de seamă. Autobuzul e plin de şoferi în civil.”
    22 1
  • Politicieni tampiti, mai bine va bateti capetele alea seci sa vedeti cum creati locuri de munca si cum ridicati nivelul de trai. Ca daca am avea si noi salariile din occident n-am mai cumpara jafuri, dar din 8 mil pe luna, ce sa ne permitem?
    25 2
  • inca o incercare a francezilor de a ne baga pe gat DACIA COTET
    24 17
  • Andrei
    Dacia a vandut in Romania zeci de mii de masini noi cu motoare invechite, neperrformante si poluante atat timp cat legislatia le-a permis acest lucru. Singurul lor criteriu este pretul mic, au fost si vor ramane probabil un producator low-cost. Acum vin si solicita dublarea taxei pentru euro3 si euro 4, pe motiv de poluare. Non-euro nu polueaza in zona de pret 6500 euro. Si nici nu intereseaza ca proprietarii de Dacii cumparate pana in 2007 inclusiv se vor trezi ca masina lor valoreaza mai putin ca taxa de revanzare. Asa ca, daca nu te intalnesti pe drum cu Huidu, iti ramane posibilitatea sa-ti duci masina la casat pe cativa euro si sa cumperi una noua. Tot o Dacie, fireste!
    13 4
  • Si cu euro 3 si cu euro 6 poluarea e tot pe acolo. Asta cu "euro X" este MARKETING!!!! Atata timp cat consumatot la fel combustibil, tot p-acolo sunt si emisiile. esteptati-va romani!! Astia din UE ne-au sapat groapa iar PONTA ne ARUNCA in EA !!
    In ceea ce priveste DACIA, sa-si ia ala care doreste asa ceva. Eu am un volvo din 2005 si credeti-ma ca inafara de articulatiile si inca cateva maruntisuri (are totusi 187.000 km) pe fata n-am umblat la nimic altceva. Daca aveam un logan pana era ruginita si cu tablele cazute. Eu de cand am masina asta am tras o concluzie: Nu costul PIESELOR ne "OMOARA" ci costul taxelor si a asigurarii!!! Daca stai si faci un calcul, banii pe care-i bagi intr-un logan in acesti km sunt aceiasi pe care i-am bagat eu in acest volvo. Totul este marketing exact ca la imprimante: Imprimanta IEFTINA, CONSUMABILE SCUMPE (de multe ori cartuse mici in cazul imprimantelor, in cazul masinilor calitate si fiabilitate scazuta a pieselor). Deschideti OCHII ROMANILOR ca daia suntem in stadiul in care suntem. Din partea mea.....NOUA REVOLUTIE ESTE APROAPE. JOS PONTA (Pinochio)
    19 5
  • Ce are toata lumea cu DACIA? Chiar nu inteleg... Si VW si Ford si Skoda si altii vand masini si pe toti i-ar avantaja, nu numai pe Dacia.
    Si in fond si la urma urmei e foarte bine sa protejeze piata de masini noi. Trebuie sa traiasca si cei de la Pitesti, Craiova , vanzatorul de masini, mecanicul, tinichigiul etc...Sunt mii de locuri de munca.
    Nu ai bani de masina??? Mergi cu transportul in comul, fluidizezi circulatia faci si economie ;)
    Ai nevoie de masina?Faci credit sa-ti iei masina si o sa traiasca omul din banca. Asta e economia de piata ca vrem, ca nu vrem si trebuie sa o protejam daca vrem sa nu murim de foame.

    Bine, acum taxa asta e prost gandita si vrea doar sa aduca bani la buget.
    9 16
  • In loc sa santajati politicienii sau sa-i coruprti ,mai bine raspundeti la intrebarea: de ce cumpara romanii masini second din Vest si nu lel iau pe ale voastre de noi? Raspunsul se refera la calitate superioara, dotari , confort, siguranta si pret. Faceti Dacia la un nivel egel sau mai bun cu Pasatul ,la 10000 de euro, si nu o sa mai cumpere nimeni vechituri! Lasati liberul arbitru sa functioneze si dati posibilitatea, domnilor politicieni, ca romanii sa-si cumpere ce doresc -la banii care-i au -si nu pot s-o faca datorita taxelor aberante !
    15 5
  • Inca ceva; nu am auzit, eu cel putin, ca Ford sa se vaicareasca atata precum astia de la REMATult iar ei tot masini fac, Si inca de masini.Macar din respect pt. noi, Renault ar trebui sa latre mai putin ca la momentul aparitiei Loganului nu au rupt gura targului cu vreo inovatie tehnologica in model. Fordul cel putin asambleaza un model de conceptie unica cu motoarele de ultima generatie. Ei ca sa aiba vanzari fac inovatii nu santajeaza statul cu concedieri si nu cersesc scutiri ,ca ceilalti!
    22 3
  • william
    Iata un exemplu:
    Am un Renault Megane din 2006 cu motor pe benzina 1.6 16v E3 care emite 163 g/km.
    Am facut o calculatie si reiese o taxa de peste 2200 de euro.
    Aproape acelasi motor este montat pe un Dacia Duster nou 1.6 16v E5 care emite 165 g/km
    La calcul iese o taxa de 270 de euro.
    Nu mai punem la socoteala faptul ca Renault-ul are o durata de viata mai mica (are deja 6 ani).
    22 1
  • kim_vl
    Eu vad asa taxa pe poluare: o suma infima acolo in pretul combustibilului (pt. ca, in general, poluarea e direct proportionala cu consumul) si o taxa anuala, sa zicem, sub forma unui impozit care sa tina seama doar de emisiile de CO2 (pt. ca pot exista situatii cand o masina care consuma mai mult polueaza mai putin decat o masina care consuma mai putin deoarece prima are un sistem mai performant de filtrare a noxelor: DPF etc.)
    1 2
  • kim_vl
    Chestia ca o masina veche are o viata mai scurta decat una noua la un moment t0 e relativa, vorba aia: "ne nastem pe rand, murim pe sarite". Eu stiu vecini care au cate un harb de cand eram eu mic si tot carpesc la el. La fel mai sunt baietasi pe aici prin cartier sau la mamaia la tara care nu au dupa ce bea apa (nici nu fac nimic in acest sens) si si-au luat si ei o coaja din jermanica pe care o tot carpesc de curg tablele de pe ea. Altfel, daca iau o masina noua si peste o luna o fac praf eu am platit taxa pentru aprox. 10 ani sa zicem. E tot una daca masina aia merge 1 luna sau 10 ani ? Polueaza la fel ?
    4 1
  • Asta cu " ce nemultumiti sunt meltenii cu figuri" nu tine, pentru ca.... domnul francez daca tine atat de mult la parcul auto din Romania si nu mai poate sa doarma noaptea ca va ajunge groapa de gunoi a Europei, ar trebui sa ceara dublarea sau triplarea taxelor pt non-euro, euro 1 si euro 2 ( in aceasta ordine), nu euro 3 si euro 4, care reprezinta inca grosul masinilor la mana a 2-a, iar in al doilea rand, nu inteleg de ce aceasta disperare de la un oficial Dacia cand ei vand in Romania maxim 10% din ceea ce produc, deci nu vad o primejdie pt locurile de munca de la Dacia , si asta a fost strategia inca din 2004, treptat sa vanda cel putin 80% din productie in afara Romaniei, asadar pt cateva zeci de mi de unitati vandute la noi sa ai asemenea cerere mi se pare exagerat. Masuri de protectionism sunt si-n Franta, Italia, Germania, dar acolo se vinde mult mai mult raportat la numarul de locuitori si sunt mai multe marci oricum, nu doar pt o singura marca si cateva zeci de mii de masini vandute. Mai bine oficialii Dacia si Renault sa ceara guvernantilor sa mai renunte la taxele aberante pe munca si investitii pt stimularea afacerilor, in felul asta vor fi mai multi bani si pt cumpararea de masini noi, nu marirea taxelor in fiecare an pt ca efectul este exact invers.
    18 1
  • @dan_grc
    in sfarsit vad si un comentariu inteligent din partea ta.

    mai rar, o data la 3 luni insa se poate. bravo
    3 2
  • Dragos
    @je,
    Nu are nimeni mimic cu Dacia. Dar este de-a absurd si imoral ca in cazul in care am 8000 de euro sa zicem, sa fiu nevoit sa-mi cumpar Logan ca sa nu platesc o taxa aberanta pentru o masina Euro 4, care nu polueaza prea mult fata de un Logan nou.
    Si da, Romania risca mai mult acum sa ajunga "cosul de gunoi al Europei" decat acum 5 ani cand a pus Tariceanu o asemenea taxa, pentru ca taxele pentru un E1, E2 sau E3 sunt mai mici, adica pentru masini cu o vechine de cel putin 10 ani.
    In plus mai e o chestie care bate la ochi si pe care o cere si domnul de la Renault: in general masinile sh E4 si E5 au preturi apropiate de o Dacie noua. Iar o taxa mult mai mare fata de un Logan nou te face din start sa scoti din calcul un sh adus din vest.
    15 2
  • antonny
    @william........masina ta e E4 (taxa 730 euro).......tu nu platesti nici o taxa ...plateste cumparatorul ....Apoi cei de la Dacia au tot dreptul sa sara cu gura si numai ei ,pentru ca Statul NU VREA POLUANTUL SA PLATEASCA EI VOR BANII LA BUGET ......EU nu sunt de acord ca o masina din 2002 E4 cumparata cu 3000 euro sa plateasca max 300 euro iar altul care cumpara o masina E 5 pret achizitie 12000 euro sa plateasca 160 euro
    1 4
  • Din ce am vazut in jurul meu in ultimii ani, cine nu a vrut sa-si cumpere Dacia nu a vrut, indiferent de taxa de inmatriculare care a variat in functie de ministru si de interese. Si asa cred ca se va intampla si in continuare, poate sa fie taxa si de 5 ori cat e acum. Stiu persoane cu 3000 de euro in buzunar care si in loc de un Logan "secand" (bunicel chiar) au preferat sa-si cumpere masina cu volan pe dreapta si 150-200 mii km. Nu sunt deacord cu ei dar asta e realitatea.
    10 1
  • @Adm
    Masinile de 3000 de euro la mana a 2-a, fie ele si Logan, nu fac obiectul acestui subiect, aici e vorba de masini la mana a 2-a in limita de pret 7.000-10.000 de euro, exact in zona unui Logan nou, crezi ca pe oficialii Dacia ii intereseaza daca vor cumpara romanii Dacii de 5-6 ani vechime? Absolut deloc.
    4 4
  • BaditzaEx
    mai am 2 nemultumiri vav de taxa asta de MEDIU :
    1) UNDE-S BANII???, ce s-a facut de banii astia colectati pana , si ce se va face ???, defriseaza copaci intr-una , n-am apucat inca sa vad, o campania puternica de impadurire sau , eventual sa construiasca cladiri cu parcari supraetajate a.i. sa nu mai taie copacii de pe trotuare pt a improviza cateva locuri de parcare, sau sa inceapa macar in zonele mai metropolitane ( pt viitor ) amenajarea de statii de incarcare pt masinile electrice... variante sunt 1000...;
    2) ok cu euro 2,3 sau non-euro taxe mari ( eventual si 4 ) ca sa evitam mai toate harburile ghermanika sunt si asa ENORM de multe care sigur nu trec RAR-ul ( acolo totul e pe spaga, lucrati mai baieti acolo ), DAR de exemplu poate ca eu nu-s o cioara cu o florarie la colt care si-a adus un junghi de 5ar de prin '98 , fara frane, si cu motorul varza, poate sunt un pasionat de masini clasice , de ex in cazul in care doresc a-mi lua o masina de colectie dar mai bine pusa la punct decat modele abia iesite pe poarta fabrici, un ex banal Chevrolet Corvette Stingray din '73 cu care poate circul odata la 3luni in week-end in rest preferand sa merg cu transportul in comun ar fi normal sa platesc mai mult decat rromul cu 5ar care polueaza zi de zi ????
    9 2
  • Flavius
    Daca taxa pentru un euro 4 1900 cm cubi din 2010 era de 1500 de euro (opel Zafira de ex), omul acest propune o taxa de 3000 de eur, adica o taxa la aproape jumatate din valoare noului Logan!
    Cum ar fi daca i s-ar pune la loganul lui o asemena taxa? Cred ca ar spune ca e prea mica, si ca trebuie dublata...
    6 1
  • mm cu loganu tau,ca nu vrem sa ne luam logan.un e3 este de 10 ori mai masina decat un logan
    5 2
  • Marius
    Nu mai am pre mult chef de comentat ca oricum dupa ce postez comentarie acestea din dif. motive dispar....

    Cred ca la unii nu le place....adevarul doare asta e...
    2 1
  • @dan_grc
    Stiu foarte clar care e subiectul, imi pare rau ca nu ai inteles mesajul, eu vorbeam de dorinta scazuta a romanilor de a mai avea Dacie, indiferent daca e noua sau nu. Comparatia mea cu secand cu volanul pe dreapta am facut-o pentru a arata cat de rau sta Dacia la capitolul imagine, iar declaratii ca ale frantuzoilui cred ca nu fac decat sa adanceasca acest lucru.
    6 2
  • Stiti ce ma amuza ?
    Ca toti sarim si facem circ aici, dar deciziile se iau la nivel inalt, nicidecum pe un forum sau pe un site auto, unde suntem niste simplii cititori, nimic mai mult.
    Puteam si eu la fel de bine sa aduc pe aici acuzari si injuraturi insa nu ne alegem cu nimic, decat ne spunem oful de pe suflet.
    Credeam ca noua taxa va aduce ceva bun, ca voi putea sa imi inmatriculez masinile la care visam (din pacate nu sunt euro 5 sau 6) ci 2,3,4.
    8 5
  • sa ceara interzicerea aducerii de masini sa poata ei sa vanda loganul la pret mare!!!
    1 2
  • De ce nu merge sa ceara asta in Franta, nu aici la noi. Romania nu este tara lui si nu ar trebui lasat sa-si dea cu parerea la problemele interne ale unei tari, care nu-l privesc.
    Sau Romania este o tara de sclavi in care fiecare venetic poate sa-si dea cu parerea ?
    2 1
  • AndreiRN
    Citind opinia publica de aici imi dau seama cat de inradacinat este furtul social si necinstea in cultura romanului de rand.
    Trist.
    4 6
  • in loc sa ceara guvernului autostrazi ca sa poata sa exporte mai multe masini catre vest, ei cer ingroparea romanilor. oricum Dacia vinde in Romania maxim 10% din productia de la mioveni deci nu inteleg ce ii doare pe ei de timbrul ala.
    si prin declaratia asta data de asa numitul sef dacia, clar nu voi contribui niciodata la profitul renault.
    5 1
  • timbruldemediu@afm.r o
    spuneti parerea despre timbru de mediu
    timbruldemediu@afm.r o
    Cu Dacia nu am nimic, dar ce credeti ca ar fi patit Jerome Olive daca facea declaratia asta in Franta...
    1 0
  • @AndreiRN
    Ce ai baut frate? Treci pe apa ca-ti face rau.
    3 1
  • SA DUBLEZE BANII PENTRU RABLE.
    2 0
  • Vasilica
    Ia zi tu francezule in tara la tine treaba asta si sa vezi ce arestare cu punga pe cap iti ei!!
    6 0
  • marius
    ar trebui ca la fiecare 2 masini produse,dacia sa achizitioneze si sa caseze o masina deja existenta,pentru ca prin producerea de noi autoturisme se mareste parcul auto deci si poluarea creste,daca tot tine atat la sanatatea noastra.
    1 0
  • O alta porcarie care ni se pregateste, din pacate cu reale sanse, deoarce nu numai renault pistoneaza ( ei au si " avantajul " ca sperie guvernul cu conceierile din fabrici in caz ca ramane asa timbrul ) dar sigur pun umarul la asa si restul importatorilor de masini , mai ales cei care au amsini ce se afla in concurenta de pret cu cele euro 4 second hand . Ce sa mai , mai corect ar fi sa faca o lista clara cu marcile si modelele noi care avem voie sa le cumparam, si sa faca si o lista cu cele interzise , macar sa fie onest, pe fata , fara ocolisuri legislative ..de genul ..euro 4 second hand , baga taxa de 4000 de euro sa te inveti minte daca vrei asa ceva.., spre " binele" nostru , mai bine fa un imprumut la banca si ia una noua , in final la asta se rezuma totul. P.S. am putea face si ceva de genul ..luna asta , marcile care incep cu R au taxa zero ..daca numele se termina si in T ..primesti si o prima de achizitie de 3000 de euro ..etc.. :-)
    0 0
  • bagator in seanma
    Nu stiu ce ma enerveaza mai rau, ipocrizia astora care in numele " ecologiei " ne baga pe gat tot felul de taxe-mizerii fiscale, sa te faca sa cumperi mereu ceva nou, sau idiotii care chiar cred asta, si spun " da dimnule ..dar masinile vechi sunt periculoase, polueaza, poti sa faci accidente, nu sunt sigure pentru cei din trafic " ..trist dare xista exemplare care cred povestea asta, si ii vezi cum se baga in vorba, probabil ca daca ii intrebi , nici nu stiu ca rotile de la masina sunt rotunde, or crede ca sunt patrate la masinile mai vechi , euro 3 ..euro 4 .., noroc cu masinile astea noi , ca au rotile rotunde ;)
    0 0
  • sa vanda dacia cu 3000 de euro ca sa faca fata concurentei si gata .jos taxa auto
    1 0
  • francezu
    ninorocitu de francez sa comannnnnde si sa vinda loganul la el in tara o scoda octavia sau o alta masina din afara e mai buna de 10 ori de cit loganul lui
    0 0
  • dacia rabla
    cite dacii a avut acst individ in viata lui de propune sa dubleze taxa de timbru la euro 2,3si 4.fratilor hai sa o platim dar dacia tot nu o cumparam,sic.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru