După ce în ultima perioadă a acuzat deschis autorităţile pentru că nu urgentează dezvoltarea infrastructurii necesare pentru buna desfăşurare a activităţii unei uzine de maşini precum cea de la Mioveni, directorul Dacia readuce în agendă subiectul competitivităţii fabricii argeşene în raport cu cea pe care Renault a construit-o în Maroc special pentru producţia unor modele din gama entry-level sub sigla Dacia. Conform declaraţiilor lui Nicolas Maure, directorul general al diviziei româneşti Renault, pe lista de priorităţi ale grupului se află creşterea automatizării uzinei Dacia şi limitarea creşterii salariilor muncitorilor de la Mioveni.
"Trebuie să fim realişti. Dacă vrem ca această uzină să rămână competitivă, trebuie să încetinim ritmul creşterii salariilor pentru o perioadă", declară Nicolas Maure, citat de Reuters. Conform agenţiei de presă, una dintre problemele pe care le subliniază Dacia este cea legată de faptul că, în ciuda unor salarii mai mici decât în restul Uniunii Europene, angajaţii Dacia de la Mioveni câştigă de 2.5 ori mai mult decât cei din uzina marocană din Tanger. Totuşi, spune Maure, Dacia se află încă în faţa fabricii nord-africane la nivel de competitivitate, provocarea fiind aceea de a găsi resursele de a menţine această poziţie şi în următorii ani.Una dintre soluţiile de creştere a competitivităţii uzinei de la Mioveni este începerea unui program de automatizare a fabricii. În acest moment, 5% dintre procesele care au loc aici sunt automatizare, uzinele Renault din Europa de Vest ajungând în unele cazuri chiar şi la 90%. "Vom evita, totuşi, o creştere rapidă a acestui procent, pentru că în acest caz s-ar produce uhn tsunami pe piaţa de muncă locală", afirmă Nicolas Maure. Conform planului Renault, gradul de automatizare a uzinei Dacia ar trebui să ajungă la 20% până în 2020, una dintre soluţii fiind evitarea înlocuirii muncitorilor care aleg să plece sau să se pensioneze.
via Reuters
Ve salut!
Bravo! Ai un punct de vedere corect si neinfluentat de brasoave comuniste! Nu e nimeni de vina ca romanii nu au fost mai exigenti cu proprii lor politiceni si i-au lasat sa fure si sa faca din Romania o tara fara drumuri in care asfaltatorii prospera!
Ii inteleg, au dreptate, au bagat multi bani intr-o tara unde lucrurile... nu stiu daca e doar impresia mea ca merg tot mai prost, dar de aici pana la a spune ca trebuie sa fim sinceri si sa recunoastem ca salariile in Maroc sunt mai mici... Sa-mi fie cu iertare, o fi romania (cu r" mic intentionat) tara bananiera a UE, dar nu poti sa dai exemplu Marocul. Romania nu e Maroc, asa cum nici Romania nu e Franta sau Germania . Deci putina frana in exprimare poate ca nu ar strica.
Si o alta chestie, ce mi se pare chiar socant, este ca acum vreo 15 ani cand s-a fabricat A2-ul, s-a reusit intr-o tara distrusa si vai de mama ei. Acum suntem in UE, NATO, avem potential de Schengen, politicieni in puscarii, bon fiscal pentru bacsis... si cu toate astea tot in mocirla suntem. Pentru mine e un paradox.
Ai dreptate cu salariile, cred ca omul a ajuns la comparatia asta din o singura cauza. In maroc sunt salarii mici iar competitivitatea buna, la noi sindicatele vor mereu cresteri salariale, adica sa nu ne ascunde...sunt salarii bune, decente la Dacia....si se tot vrea cresterea lor periodic...ceea ce e normal dintr-un anumit punct de vedere....problema e ca se vor aceste cresteri, investitii ...pastrarea locurilor de munca....iar pe partea cealalta...nu se vede nimic din partea guvernului...adica cum zici tu...probabil daca nu ar exista acele pierderi masive pe care Renault le are cu logistica probabil altfel ar fi situatia, chiar ar fi si mai multi bani pentru salarii de ce nu...dar de asta cred ca a ajuns omul sa faca comparatie de salarii...asta din punctul meu de vedere evident.
Un alt lucru care ma deranjeaza: cei de la Dacia au salari decente, chiar mari pentru Romania mie mi se pare normal, cum normal este si sa ceara mai mult, daca se poate sau nu este cu totul alta problema, mai mult ca sigur ca au in vedere construirea de noi uzine unde forta de munca este mai ieftina,
Ei vand vreo 2,6mil de vehicule pe an, ca sa creasca au nevoie de capacitate de productie deci pt mine fabrica de la Mioveni nu este in pericol (inca vreo 10 ani)
Comparatia salari Romania/Maroc/Franta este stupida un muncitor din Franta o duce la fel de "bine" ca cel din Romania sau Maroc, adica au ce manca si eventual o masina ieftina