Nicolas Maure, Președintele Automobile Dacia, și-a exprimat dorința de a crește vânzările mărcii din Mioveni pe piața internă, titrează Mediafax. În cadrul unei conferințe care a venit în urma unor întâlniri de afaceri cu potențiali investitori francezi pe piața românească, Maure și-a declarat interesul de a mări vânzările Dacia în țara noastră fără ca marca să-și majoreze semnificativ cota de piață. Nicolas Maure consideră că Dacia ar putea să vândă chiar și 20% din mașinile pe care le produce într-un an pe piața din România, iar aceste vehicule să fie achiziționate în mod organic de piață prin înlocuirea mașinilor vechi din circulație.
Dacia a produs 338.593 de unități în 2014, iar 20% din cota de producție ar reprezenta peste 60.000 de unități vândute în România.
Deoarece Dacia are deja o cotă de 30% pe piața internă, reprezentanții constructorului nu vor să dezechilibreze piața prin mărirea cotei proprii, ci doresc o creștere naturală a pieței de mașini noi din România. Reprezentanții Dacia consideră că acest lucru este posibil prin reducerea TVA-ului cu cinci puncte procentuale și ușurarea condițiilor și termenilor de creditare ai programului Prima Mașină.Constantin Stroe: "Maşinile noi ar trebui vândute fără TVA, pentru stimularea pieţei"
Pentru a aplica la un credit prin programul Prima Mașină, solicitantul trebuie să nu mai fi deținut în proprietate un autoturism nou și să nu aibă restanțe de plată la alte credite bancare și nici obligații de plată restante la bugetul general consolidat. În actuala formă, programul Prima Mașină are un plafon de 350 milioane de lei pentru anul curent. În prezent, instituțiile de creditare înscrise în program sunt: BCR, BRD, CEC Bank, Alpha Bank, ING Bank, RCI Leasign România IFN, Porsche Bank România, Creditcoop, IFN Comsig Leasing, Mercedes-Benz Leasing, Banca Românească, Banca Transfilvania și Intesa SanPaolo Bank.Guvernul le promite celor de la Dacia finalizarea autostrăzii Pitești-Sibiu până în 2020
Via Mediafax
Pana in 10.000 euro am inteles, merita: Masina noua + avantajele unei masini noi, si cam atat !
Dar sa dai pe un MCV full (echipare care se gasete in mod normal si in alte masini mai scumpe) + motorizare 1.9dci de 90cp = 14.450euro mi se pare foarte mult.
Deja in 14-15.000euro iti iei o masina sh de dupa 2011 cu sub 100.000km care este cu mult peste un Logan.
Cu mult peste la confort, la performante, la calitate, design + intretinere asemanatoare, consum asemanator. Ca nici loganul nu are piesele tare ieftine, noroc ca eu nu am avut de schimbat niciuna.
+ cel mai tare factor care intervine e devalorizarea, care va fi mult mai mare la logan care e luat de nou, comparativ cu o masina sh care a pierdut deja o parte din valoare.
Si iti iei deja o masina sh pana in 13.000 in stare buna, iar de 1500euro mai raman sa bagi in intretinere sau una alta si apoi masina e perfecta.
Dar nu ne vrăji la cifre că ne supărăm: cea mai de sus variantă diesel, MCV Laureate 90 CP costă 12.800.
Nu ştiu ce ţi-ai configurat acolo de ai ajuns spre 15.000, dar scorul ăla e la fel de subiectiv ca alegerea sh-ul de 14-15 mii pe care ai prefera-o.
Dincolo de asta, dacă vor să vândă mai mult în România să facă promoţii, eventual să ofere dotări în plus. Nu mi se pare normal să scadă TVA la maşini, avem alte lucrurri la care s-ar putea scădea înaintea lor.
sincer la 12-13 mii euro......iti iei un A4 sau un seria 3 cu motoare de 2L diesel......si pot spune despre aceste masini ca sunt aproape perfecte....
ai si siguranta.....si confort....performante calitate dotari.....tot ce vrei
Dar întreținerea, măi, băieți? Ce facem cu ea? Că nu e nici ieftină și nici de ici de colo.
In 13.000 iti iei Audi a3 Sportback din 2012 cu max 80.000km, diesel. Si daca merg unele cel putin 300.000km fara probleme, nu vad de ce n-ar merge si acesta.
Gasesti o multime de Golfuri, o multime de Passaturi si multe altele in acesti bani.
Iar unele piese sunt mai scumpe la Logan decat la A4, am facut un comparativ demult pe forumul logan. Eu vorbesc in calitate de posesor asa ca mai usor cu negativele.
Cand ziceam de siguranta: Loganul are 3 stele ! Si se deformeaza urat de tot.
Cand ziceam de frane: Are tamburi pe spate, iar eficienta lor e cu mult sub ale masinilor moderne cu discuri pe spate. Ati mai condus si altceva in afara de un cazan obosit ca sa puteti face comparatie ?
Cand ziceam de tabla: Dupa 2 ani deja au aparut primele puncte de rugina. Daca nu ma credeti, va invit sa intrati pe forumul logan si sa vedeti pe modelul nou rugina dupa cateva luni, deobicei pe langa chederele de la usi.
Noul model nu e deloc cu mult peste la calitatea plasticelor, e doar putin mai antifonat. Suspensia e confortabila, deoarece are un iz frantuzesc, deci nu are suspensie sport. Si eu am avut in logan pasageri de masini sh si erau uimiti de cat de ok e loganul.
Dar mai vreti sa va zic de cat de obositoare e la drum lung ?
Dar despre injectoarele ce cad intr-o veselie la 1.5dci ?
Dar despre unele probleme aparute pe la 0.9tce ?
Fiabilitatea din cate am vazut a scazut fata de vechiul model, iar pretul se pare ca nu.
Uitati-va cat de bine inca se tine un Audi 80 si comparati-l cu un Logan din 2005 si o sa vedeti ca e o diferenta enorma.
Deci eu nu sunt persoana care are sh si arunca cu pietre in logan.
Daca ar mai fi sa fac din nou o alegere, nu as mai face asta.
Asa e frate! Niste tampiti si nemtii si francezii si italienii aia care cumpara MCV -uri. Niste necivilizati! Toti ar putea sa-si cumpere Audi SH, dar, ai naibii cretini, cumpara Dacia! Ce sa mai zicem? Bietii de ei! Cum nu tin ei cont de faptul ca Dacia are tabla proasta, ca nu e sigura si ca un specialist ca tine o critica din rasputeri!
Ne indemni sa ne uitam la un Audi 80 si sa vedem ce bine arata, de parca strazile Romaniei ar geme de Audi 80. Nici in Germania nu mai sunt Audi 80 pentru ca oamenii aia isi cumpara masini noi si va vand voua, amatorilor de sh-uri, masinile vechi. Si da! Ma uit in jurul meu si vad o multime de sh-uri din care curg tablele pentru ca stapanii lor care au vrut sa se dea rotunzi nu-si permit sa le intretina.
Indemni oamenii sa nu-si cumpere Logan de 14 500 de parca ai fi avut vreodata in viata ta 14 500 de euro de dat pe masina. Ai sa sari in sus si ai sa ma intrebi de unde stiu. Stiu pentru ca orice om care are o suma atat de importanta de dat pe o masina, daca a muncit pe bani, se gandeste nu doar la pretul in sine cat si la costurile de intretinere. Prin urmare ar trebui sa ne spui si ca un far de A3 costa dublu fata de unul de Logan si ca, spre exemplu CASCO la un A3 costa considerabil mai mult decat la un Logan si exemplele ar putea continua. Dar e mai usor sa critici si sa injuri cand tu de fapt n-ai fost pus in situatia de a cheltui niciodata 14 500 de euro si atunci iti dai si tu cu parere ca sa te afli in treaba.
Tu nu vrei sa pricepi ca varianta sh va exista mereu indiferent despre ce masina noua vorbim. Si ala care isi cumpara Audi A3 nou cu banii aia poate sa-si ia A6 SH . Tot timpul va veni un bagator de seama sa spuna "Mama, frate, ti-ai luat Golf 1.6 TDI nou?!!! Ai fost un fraier! Iti luai Seria 5 SH cu banii astia!" De parca, daca nu ar fi si oameni care isi permit sa-si cumpere masini noi si isi doresc asta, voi ati mai avea ce sh-uri scumpe sa cumparati, in visele voastre pentru ca in realitate n-aveti bani nici de Logan sh.
Deobicei aceasta este folosita ca o a 2-a masina la ei, doar aia saraci circula cu asa ceva, tot fiindca e noua si pe garantie, nimic mai mult. La ei e foarte scump sa faci ceva operatiuni in service, manopera este cu mult peste cea de la dorel, insa si calitatea executiei e alta.
De ce credeti ca la o aripa indoita sau putin zgariata scade asa mult pretul unei masini, cand in Ro cu 500 lei max ai facut toata treaba ?
Iar lor le mai convine si din punct de vedere a taxelor. E masina euro 5 sau 6. Pe cand un SH de 6-7000euro cat dau ei pe un logan, o sa fie euro 3-4, iar asta nu e ok in tarile lor. Nu imi place ca noi nu suntem avantajati din acest punct de vedere. Ce rost ca mi-am luat euro 5 daca platesc aceleasi taxe ca si ala cu euro 3 tdi ?
Totusi deja o masina sh relativ noua este euro 5, deci nu e problema de asta.
Iar nemtii nu merg pe masini sh, ei isi cumpara masini noi. Daca nu ar cumpara ei, atunci noi ce am mai conduce in afara de low costuri ?
Ei gandesc cu totul altfel si in plus eu nu prea am vazut dacii full ca dotari in Germania. Deci cam toate sunt versiunile de baza cu, care sa isi faca treaba + bonusurile de la programele ce au fost si pe la ei, normal ca in 4000euro merita o masina noua in defavoarea uneia veche de 10-15 ani si cu peste 150.000km.
Eu iti zic de piese de schimb in caz de defect nu in caz de accident.
Uite doar un exemplu.
Un ALTERNATOR:
La Logan 1.5dci 85cp din 2008, ALTERNATOR de pe acelasi site marca VALEO costa +810lei.
Audi A3 1.6tdi 105cp din 2011, ALTERNATOR de pe acelasi site,
tot marca VALEO costa exact 714lei.
Iti mai pot da o multime de exemple. Deci nu ma lua cu preturi la piese ca eu unul stiu ce conduc.
Iar aia 14.500euro eu nu i-am dat niciodata pe masina fiindca nu am simtit nevoia. Mi-am facut o casa, platesc pentru educatie, anumite investitii. Iar cu masina imi fac treaba. Strict de asta am ales Loganul, fiindca n-am avut probleme deloc cu el. Dar eu unul tot o varianta sh de 2-3 ani mi-as cumpara in locul unui logan full nou.
Singurul logan care merita de nou este modelul chel cu tichete rabla. Si in 2011 iti cumparai unul cu 3500euro, deci masina noua la bani de nimic. Aia era afacere.
In rest sa fii sanatos si sa faci ce-ti doresti. Eu nu conduc nici low-cost, nici sh, desi tatal meu are un Logan si este foarte multumit de el. Prin urmare nu este obligatoriu ca toata lumea sa faca ca tine.
Si inca ceva. Daca n-ai de dat suma respectiva pe masina, lasa-i pe aia care o au sa decida ce fac cu ea si da-ti cu parerea despre situatii in care esti pus in mod real si nu despre unele ipotetice.
NU EXISTĂ în România maşini cu întreţinere şi cu piese mai ieftine decît la Dacia, aşa cum nu există preţuri de listă la maşini noi comparabile cu Dacia.
Restul sunt MINCIUNI!
-Dacia Logan Laureate 1.5 dci, 90cp, FARA optionale(fara media nav , harta , cotiera, vopsea metalizata ...) costa 11.800 euro
-Citroen C-Elisee 1,6HDi in versiunea de 99 cp ( adica +10% fata de Logan ) -echiparea seduction care are ACEEASI ECHIPARE CA Loganul Laureate si in plus oglinzi retrovizoare actionate electric si incalzite costa , PRET DE CATALOG , FARA PROMOTII fix.12.264 eruro. Adica doar 464 euro mai mult avand in schimb 9cp in plus ,un motor practic indestructibil , unul dintre cele mei reusite de pe piata( Ford Mondeo si Fiesta sunt echipate cu acelasi motor!) motor eruro 6 cu taxa de inmatriculare 0,00 . IAR ASTA E PRETUL DE CATALOG ! "NESIMTITII" DE LA PSA AU "PROSTUL" OBICEI CA MAI FAC SI PROMOTII CU O PEORIDICITATE DE INVIDIAT!
Iar dacă spui că ai Logan, orientează-te mai bine la piese, că dacă îmi compari piese din reprezentanţa Dacia cu dezmembrate sh VAG te păcăleşti singur.
Nu insista că ajungem la exemple concrete.
-Dacia Sandero Laureate 1.5 dci, 90cp, FARA optionale(fara media nav , harta , cotiera, vopsea metalizata ...) costa 12.000 euro
-Fiat Punto Young ( fostGrande Punto ) 1.3mjet diesel 85 cp.-12.300euro
Fiatul costa cu 300 euro mai mult , are 5 cp mai putin , in schimb are in serie sistemul START-STOP , care reduce sensibil consumul in oras si mai are senzori de presiune in pneuri. in rest echiparile sunt identice. Or fi comparabile , ce zici?
Si daca ai sti si mai mult, ai afla ca Golf 7 pe motorizarile mai slabe nu are suspensie multilink !
Si ca sa fi si mai convins, cauta ca in 14.000 gasesti Golf 7 cu sub 40.000km si motorizare 1.2tsi sau 1.6tdi cu peste 100cp, din 2014 probabil inca in garantie sau un Golf 6 in stare perfecta de functionare.
Si asta nu-i valabil doar la Golf, se poate alege si un Hyundai i30 sau un Opel Astra sau orice alta masina. Care mereu vor fi superioare unei Dacii la siguranta, confort, calitate si performante.
Deci nu vorbesc de cazane de zeci de ani si nici de sute de mii de km reali. Ci de max 50.000km si max 2 ani. Deci masina aproape noua si cu garantie valabila uneori.
Golf 6 Variant din 2014, 35.000km, inspectie valabila pana in 04/2016, cu certificat TUV, 12luni de garantie, cu motorizare 1.4tsi de 122cp, care este cea mai reusita motorizare 1.4tsi, e superioara unui 0.9tce. Si toate acestea la 13.000euro, iar inmatriculatul este foarte putin fiind motor mic, benzina si euro 5.
Pot continua toata ziua cu o multime de alte exemple. Vreau doar sa iti zic ca eu am dat o aproape 10.000e, pe o masina ce a inceput sa rugineasca in 2 ani, care a avut greieri din prima mie de km.
Rezolvi si cu dauna totala, daca ai CASCO, chestie care la un Logan costa jumatate din cat costa la Audi, asta fireste in situatia in care investesti in educatie si ai alte prioritati.
Eu nu am Logan. Consider insa ca pentru romanul de rand este masina ideala.
Vezi, de-aia zic eu că sunteţi subiectivi: comparaţi nou cu sh, preţ de listă versus redus, piese noi din reprezentanţă cu dezmembrări şi tot aşa. Mai era unul care compara preţul la Logan nou cu nu ştiu ce verze rulate la drive-teste vreo 2 ani.
Legat de distribuţie: în service autorizat, cu garanţie, revizie pentru 1.6 cu tot cu piese: 600 RON. Asta cu "loganul se strică mai des" e de un subiectivism cras, am şi eu nşpe exemple cu maşini impecabile la care s-au schimbat doar consumabilele.
Inteleg casco la o masina de 50.000.
Sandero - 1215 kg (include 75kg șoferul).
Punto - 1236 kg
M-am uitat greșit la început, însă tot o vrăjești, că aproape 100 kg sunt în plus la Fiat.
Și dacă tot m-ai făcut să-mi pierd timpul pe site la Fiat, ia zi meștere, AI OBSERVAT că Punto al tău are chiar mai puține airbag-uri ca Sanderto? Adică 2 în loc de 4 (Sandero are și laterale în banii ăștia)! Sau că are doar 4 locuri?
Hai, viteză, că mă enervez și mi-aduc aminte și de promoție.
:))))) Da' patimas esti vere! Nu stiu unde te-ai uitat tu dar iti dau link-ul de pe site-ul oficial Fiat:http://www.fiat.com.ro/documente/fise-preturi/fisa%20fiat%20punto%20young.pdf/fisa%20fiat%20punto%20young.pdf- Scrie mare cat o zi de post , in fisa tehnica:1105kg. Plus ca in veci , de pe vremea raposatului Fiat Uno , bunicul lui Punto , continuand cu Punto 1 , Punto 2( fabricat la sarbi si ca Zastava 10) sau Punto3-cunoscut ca Grande Punto(actualul Punto Young) masinile Fiat din aceasta categorie nu au avut 4 locuri! Mereu au fost 5 locuri. Prima mea masina a fost un Uno Fire 45 , a doua un Uno 1.3 diesel si abia apoi am muscat-o cu o Dacia Solenza 1.9 diesel. Chiar stiu ce vorbesc si ia-o mai usor ca te sufoci , creste tensiunea si cine stie , poate faci si diabet pe motive de stres!
http://www.fiat.com.ro/vehicles/technicaldata?vehicle=6&engine=50
Uite și aici cu numărul de locuri (4):
http://www.fiat.com.ro/vehicles/versions?vehicle=6&version=49
Iar reducerea pe care o oferă de obicei Dacia e de 4-500 euro.
Nu e bai cu stresul, mă supără minciunile și exagerările pe care le spun(eti) să faceți din alb negru și din negru gri.
În rest nu dau doi bani pe părerile "cunoscătorilor", ci dau cam 3 bani să-mi fac reviziile la Dacia mea.
Ghinion tizule , E numele meu nu e un nick.
Si tine ti-a spus ca tin masina mai mult de 3-4 ani?
Asta in primul rand. In al doilea, chestia asta cu experienta in condus e vrajeala. Experienta in condus nu te protejeaza nici de unul care-ti loveste masina in parcare, nici de un bezmetic care te loveste in spate si fie are numere si asigurare de Bulgaria sau are numere de Romania si asigurare la Carpatica sau la Euroins si stai pana iti repara aia masina cu anii. Dar ce sa-i faci? Asa cum majoritatea dintre cei care nu-si permit o masina noua zic ca nu merita asa si aia care n-au bani de CASCO , zic ca nu renteaza. Nu stiu cati km ai tu de clamezi asa o mare experienta in condus. Eu am atat de multi incat am ajuns la concluzia ca tot putem gresi intr-un moment de neatentie cauzat de stres si de oboseala. Am vazut piloti de raliu facand accidente asa ca afirm cu toata responsabilitatea ca aia care au atata exeprienta incat nu gresesc deloc, au experienta in a tine masina in garaj.
Concluzionez prin a spune ca fiecare este liber sa opteze pentru ce masina vrea el. Nu am nimic impotriva celor care isi iau sh. Ceea ce mi se pare cu adevarat penibil este atitudinea asta de a-l critica pe ala care isi ia o masina noua, careia sa-i faca reviziile in mod responsabil, careia sa-i plateasca asigurari s.a.m.d. Pe principiul ca aia de-si iau sh-uri sunt niste smecheri iar ala care opteaza pentru o masina noua, eventual mai modesta, dar pe care isi permite sa si-o intretina si sa si-o asigure este un fraier.
Nu ma consider superior. Pur si simplu am avut ceva mai mult noroc in viata decat media astfel incat am ajuns sa-mi permit mai mult decat media. Soarta, ce sa-i faci!? Recomand Logan celor care nu au buget pentru o masina straina, tocmai pentru ca am avut si consider Loganul o masina de incredere. Am precizat ca nu am Logan tocmai pentru a nu fi acuzat ca laud Loganul pentru a-mi justifica optiunea.
Hai ca ti-am facut pe plac.M-am inscris dar a trebuit sa mai pun un 69 in coada. PA!
Doua obiectiuni. Prima: salariul mediu in Romania este un pic mai mare decat ai spus tu. A doua: pretul unui Logan "simplu" este considerabil mai mic decat cel mentionat de tine, diferenta fiind de fix acele 4 salarii. In rest iti dau dreptate. Majoritatea celor care opteaza pentru sh o fac tocmai pentru ca nu-si permit nici macar Logan nou. Asta dac vorbim despre oameni normali si nu despre ghertoi care considera o umilinta faptul de a folosi o masina pe care scrie Dacia.
Sa nu-mi ei gluma in nume de rau, dar cifra pe care ai adaugat-o la coada numelui mi-a adus aminte de bancul ala cu dilema caprei care se intreaba "Ce-oi fi eu bah? Animal sau pozitie?
Iar un Logan simplu... sa-mi fie cu iertare, dar sa dai atatia bani pe o masina fara aer conditionat macar... nu stiu. Eu nu as face-o. Unchiul meu a facut asa mergand pe principiul ca e masina noua si acum cam regreta.
Eu imi dau cuvantul de onoare ca anul trecut cand aveam 4000 de euro pentru o masina, daca as fi putut sa-mi iau un Logan Laureate 0.9 Tce, nici nu m-as mai fi uitat la alternative. Dar asta ar fi insemnat sa dau cei 4000 de euro + sa fac un credit de inca vreo 5000 de euro. Daca as fi avut o casa aranjata cum trebuie si nici o alta cheltuiala in plus, m-as fi "bagat". Bancile au incercat sa ma convinga pentru ca puteau sa ma ajute si ma incadram cu salariul (ca e noua, ca e buna, ca e spatioasa, ca pot sa o folosesc si mai tarziu cand voi avea o familie). Dar mi-ar fi foat foarte foarte greu. Si fac atata sacrificiu pentru o masina... fie ea si Logan nou... nu, multumesc.
Problema nu se pune ce ai face daca ai avea 4000 de euro si ti-ar mai trebui 6000 ca sa-ti iei Logan de 10 000. Ci ce ai face daca i-ai avea pe toti cei 10 000. Pentru ca foarte multi dintre cumparatorii de Logan si-au luat masinile cu banii jos fara a apela la credit.
Pana la urma fiecare isi face singur planurile. Important este sa nu te apuci sa critici deciziile altora. Nu de alta dar, asa cum tu insuti spuneai, pe forumul logan sunt suficienti oameni de buni simt care-si iubesc masinile si sunt multumiti de ele. Ori, mie mi se pare aberant sa vina unul sau altul si sa spuna ca au fost cu totii niste fraieri ca nu si-au luat masini sh.
Eu am un principiu: atata timp cat eu sunt multumit de lucrurile pe care le fac cu banii mei, de parerea celorlalti ma doare fix in cot. Si in general criticii sunt cei mai habarnisti, care traiesc in lumea lor si ei sunt cei mai destepti. Nu ai ce discuta cu astfel de oameni. Nu ai cum si nici nu ai ce.