Șeful BMW M: viitorul M3 electric „va bate totul”

de Tiberiu Safta
Marti, 25.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Frank van Meel, șeful diviziei de performanță BMW M, a vorbit despre viitoarea generație electrică a lui M3. Acesta spune despre noul model că va fi foarte performant și „va bate totul.”

În curând, BMW M3, dar și celelalte modele dezvoltate de divizia de performanță a mărcii bavareze, vor fi electrice. Chiar dacă sunetul motoarelor cu ardere internă va fi înlocuit cu cel al unui propulsor electric, constructorul bavarez își asigură fanii că noile modele vor fi și mai puternice față de cele produse în prezent.

Anul viitor, BMW va lansa primul model din noua familie de modele electrice Neue Klasse. Pe această arhitectură urmează să fie bazate și viitoarele modele de performanță ale mărcii germane. Într-un interviu acordat publicației americane Motor Trend, Frank van Meel, șeful diviziei BMW M, a vorbit despre viitoarea generație electrică a lui M3.

El spune despre viitorul model că „va bate tot”, referindu-se la performanțele acestuia. Noul model va avea o configurație cu 4 motoare electrice, unul pentru fiecare roată, iar acestea vor fi controlate de către un modul central. Rezultatul ar trebui să fie o mașină „neutră, liniară și previzibilă”, conform spuselor lui van Meel.

BMW ia în considerare să producă și o versiune cu tracțiune spate pentru a păstra lunga tradiție a mărcii.

De asemenea, noul model va primi o arhitectură de 800 de volți, precum și un nou sistem de răcire pentru baterii, un software special și motoare electrice dezvoltate integral de către marca germană. Propulsorul noului BMW M3 electric ar urma să dezvolte un megawatt, adică 1360 de cai putere.

Viitoarea generație BMW M3 electrică ar urma să fie lansată în 2027, la un an după lansarea următoarei generații a Seriei 3.

via Motor Trend

Comentarii (31)

  • Bat cocalarii si la propriu.
    Dar de ce electric??? Dan_grc zicea ca termicele sunt baza, mai ales la BMW...
    Acum ce facem? Ne ducem cu totii dupa val cu electrificarea???
    Rusinos, ca de obicei zic una si fac altele maestrii.
    4 11
  • o astfel de masina nu prea rezolva incalzirea globala init?
    Sau stai ca o rezolva, la cati morti vor fi printre soferi si pietoni, sigur consumam mai putin
    4 3
  • Jian de la Calafat
    Mihăiță
    Ca tacâmul să fie complet, kit-ul de pana/roata de rezervă nu trebuie să se simtă stingher(ă), trebuie sa-i fie oferit si lui/ei un motor electric.
    7 1
  • Asteptam cu interes si replica maestrilor care ziceau ca baza e W16 sau V8.
    Acum vine si BMW cu 4 (PATRU) motoare electrice :))
    Se aude Dane: PATRU motoare electrice si niciun V8, W16.
    4 10
  • Multi cretini spălați pe creier pe lumea asta. Din simplu fapt ca M3 va fi electric ei înțeleg ca totul este ok cu electricele… DA așa-i!!! Este dovada clară și indubitabilă ca electricele sunt un succes.
    Băi tolomacilor la doar 100 K, despre ce vorbim?
    BMW poate să producă ce vrea piața, și uneori au și ei obsesiile lor. În urma ca vreo 3 ani Musk zicea ca va distruge concurența premium și va produce 20 mil/an… unii au avut traume cu declarațiile respective și acuma vor să “rezolve” situația.
    Dacă segmentul dorea electrice era plin de plaid-uri… nu?
    Asta așa ca fapt divers, M3 electric va fi o nișă despre care are sens doar să povestești ca de văzut sau achiziționat… mai greu ;)
    PS sper să nu o deseneze tot ca un robot călcat de camion… ultimele “realizări” sunt noaptea minții!!!
    14 6
  • Eu nu spun ca nu sunt performante.
    Dar vad mult mai multe si M3 si M4 decat Tesla Plaid.
    Si costa la fel.
    Ori cocalarii cu BMW nu au aflat de Plaid ori M3/M4 este o masina mai atractiva.
    7 3
  • Pai clar sunteti spalati pe creier daca nu pricepeti si bateti campii.
    De ce scoate BMW electric daca nu e ok???
    Unde sunt dom'le BMW-URILE alea diesel cu 4 turbine?
    Unde sunt noile M3 cu V8????
    Spalati pe creier mai sunteti toti.
    @dan_grc: se aude pana la tine: M3 full electric!!!!
    5 5
  • Banditos
    M3
    electric

    pai in primul rand si in primul rand ca va fi o masina...proasta!

    nu o zic eu, citez din memorie un user de pe AM, fan Diesel.
    5 2
  • Andrei
    Un motor pentru fiecare roată oferă avantaje enorme unui model de performanță (ca ai în off-road).

    Un motor termic produce o putere și o viteza de rotație care trebuie transmise la roți în mod diferit, prin diferențiale, mecanice sau electronice. Mai exact: roțile de învârt la viteze diferite și li se transmite cuplu diferit.

    Dar dacă ai un motor separat pentru fiecare roată nu mai ai nevoie de diferențiale și plaja de valori la care poate opera fiecare roată e mai mare.

    De asemenea viteza de reacție e mult mare mare chiar și comparat cu diferențiale electronice. Calculatorul central trmsmite fiecărui motor ce sa facă.

    Asta se va traduce în comportament dinamic superior.
    7 0
  • Bolnavul de serviciu îmi atrage atenția ca nu citesc articolele, doar titlul, dar cred ca a omis ca viitorul M3 " ar putea apărea în 2027 " . Din 2015 macane ca va dispărea dieselul la Bmw, n-a dispărut și nici nu se va întâmpla în următorii ani, așteaptă momentul 2035 sa spună " ce ti-am spus din 2015, ha ha ", despre asta vorbim.

    Da, termicele sunt baza la Bmw, electricele reprezintă 15 %, lăsați cu " electrificatele ", ca și 2.0 diesel mild hibrid intra la categoria asta .
    7 2
  • Ca nu citești articolele și ești analfabet functional ți-am atras eu atenția. Nu știu ce am omis că nici nu am comentat la articolul asta.

    Ai probleme destul de mari, dacă tot vorbești de bolnavul de serviciu.
    2 4
  • @dan_grc
    Iar o dai cotita, te faci ca nu pricepi???
    Vorba lui @Dutz, multi cretini pe aici, va numarati printre ei.
    Unde sunt motoarele alea noi diesel dezvoltate??? Alea fara numar.
    Ca tot vad: Ix1, IX2, Ix3, Ix, I3, I5......:))
    Sau astea cu I sunt noile dieseluri:))
    Retardati din toate tarile, uniti-va....
    3 5
  • Jian de la Calafat
    Andrei
    Ai rostit doar jumatate de adevar.
    M3 electric la greutate similara unui X7.
    6 1
  • N-ai cum să înțelegi arta… este mult prea mult pentru tine. Las-o așa.
    5 2
  • Cotita o dai tu băiete, era vorba de menținerea diesel, atâta timp cât va fi cerere, nu de dezvoltarea de la zero, Bmw a dezvoltat decenii la rând diesel, ce sa dezvolte de la zero, principiul de funcționare ?

    Acum sunt mici îmbunătățiri, modificari, dar motorul electric se dezvolta acum de la zero ? Acum un an, doi, mulți constructori anunțau zeci de miliarde investiții în electrice, de fapt au platit bani grei sa cumpere baterii făcute de alții, motoare făcute tot de alții, gata mașina electrică, 50-60 k, apoi va mirați de ce se poticneste piața electricelor .
    4 4
  • Bălăceanca
    A lăsat cineva deschisă poarta aripii Napoleoni cu BMW.
    3 3
  • @dan_grc
    Fa un exercitiu pentru noi, astia care nu ne pricepem: enumera toate modelele FULL ELECTRICE de la BMW. Nu zic si PHEV cu range peste 50 km, zic doar full electrice.
    Hai sa te vedem ce stii.
    Daca iti ies peste 19 modele full electrice, mergi si te ascunde.
    2 1
  • Andrei
    @Jian de la Calafat
    Ce greutate are viitorul M3? Ca sa aflăm și jumătatea cealaltă de adevăr.
    2 0
  • spaclu lu manole
    Iar agitatie mare in tabara pro-electrica. Si mie imi plac electricele dar ...
    Mercedes a dat-o in bara rau de tot cu trecerea de la V8 la I4 pe AMG si acum o dau la intors spre I6 & V8. La fel s-ar putea s-o pateasca si BMW cu trecerea completa spre electrice cu M3.
    Pana o sa iasa masina asta pe piata, pot sa se mai intample multe care pot sa schimbe planurile de la o zi la alta.
    Atatea stiri contradictorii de la o zi la alta, si noi tot pe-aici ne smulgem parul pentru ce?
    In cazul AMG la Mercedes, desi per total noul I4 + electric sterge pe jos cu orice AMG pur ice, totusi, sunetul motorului e sub orice critica, la fel ca si feeling-ul. Deci doar performantele singure, nu reusesc sa vanda un produs. Nu la nivelul asta de segment de piata.
    La fel si BMW s-ar putea sa realizeze intr-o zi ca desi noul M3 "va bate totul", poate n-o sa fie suficient sa-si castige fan-ii si sa faca vanzari.
    5 1
  • @Manole
    Băiețașii de cartier care vor vrum-vrum au crescut mari, au familii, acum se uita după break-uri rapide gen RS6. Sau Skoda Superb RS.

    In schimb noua generație vrea ecrane și cat mai multă electronică.

    Bine ai venit în deceniul ăsta.
    5 2
  • @Manole
    A, și, desigur, sa fie și vegan, dacă se poate.
    4 0
  • Hai ca încerc altceva, în afară de M-uri, exclusiv pe benzină în prezent, Bmw oferă tot pe toate modelele, adică benzină, diesel, hibrid, electric, excepție face iX, care este doar electric, e ok exercițiul ? Și nu doar numarul de modele contează, ci și ponderea lor, va exprimați de parcă electricele reprezintă 80% din vânzări, nu reprezintă, Bmw de mulți ani declară ca vor merge în paralel cu orice tip de propulsie, până acum s-au ținut de cuvânt.
    5 1
  • @dan_grc
    Vor mai merge în paralel O PERIOADĂ. Și deja noile modele nu mai sunt pe aceeași platforma, ca pana acum.

    Modelele termice viitoare sunt pe platforma actuala învechită și cu aceleași motoare vechi. Doar cu ceva îmbunătățiri și baterie mai mare la cele hibride.

    Echivalentele electrice vin pe platforma complet noua Neue Klasse.

    Deci da, viitorul Serie 3 va avea și versiune termica, dar e impropriu spus. De fapt e același ca acum, cu caroseria viitorului i3 (probabil cu o grila deschisă).
    4 1
  • Acea perioadă nu este fixa la Bmw, așa cum s-au aruncat alții, ci atât cât va fi nevoie, cât va fi cerere, mai vorbim și de 2035, nu e bătut în cuie, e simplu sa stabilești cererea din pix și restricții, nu ?Problema este ca unii va referiți la această perioadă de ani buni, lucrurile nu funcționează așa.

    Vorbeam de anul trecut, extremismul este în creștere in Europa și pentru ca oamenii nu mai sunt ascultați, unii politicieni știu doar sa impună planul X, fără a lua în considerare nimic, adică milioane de oameni, valabil în orice domeniu, pai sa vedem atunci cum va fi doar cu extremiști la putere, evident ca nu va fi bine și se va ajunge în alte extreme .
    4 3
  • @dan_grc
    Dacă asculți extremiștii ajungi iar la 1939-1945.
    3 3
  • Și încă 70 de ani în care vânăm leprele extremiste prin vagăuni pe unde se ascund.
    0 3
  • @dan_grc
    Deci nu ai vrut sa zici, pentru ca iti e rusine :))
    Are destule electrice pentru ca exista cerere pentru ele. PUNCT
    Daca nu ar fi vrut lumea, nu le cumparau.
    PUNCT
    Si daca nu ar crede in electrificare, BMW nu ar face nimic. S-ar multumi cu motoarele alea diesel dezvoltate de zeci de ani si gata. Dar viata bate filmul asa ca... architectura noua Neue Classe.... nevoie mare de baterii....deci mancati muraturi.
    3 2
  • Andrei
    Dacă bmw credea ca viitorul e ICE investesteau miliarde într-o arhitectura ICE nouă. Dar, ce sa vezi.... Au investit miliarde într-una EV.

    Faptul ca le vor vinde în paralel e irelevant. Ar fi și fraieri sa nu vândă ceva ce au deja și nu necesita investiții, atâta timp cât e profitabil.
    0 1
  • Hamham
    Miroase a frustrare in secțiunea asta de comentarii. Mai faceți puțin amor fraților, că sunteți penibili.
    2 1
  • @dan_grc
    Nu trebuie impus nimic, lasat liber totul, fiecare marca sa faca ce vrea, sa nu le dea nici amenzi pentru minciuni, pentru softuri ilegale, pentru carteluri.
    Nici limite de viteza nu trebuie, fiecare sa mearga cu cat il tine. Nu avem nevoie nici de semne de circulatie, nici de semafoare... Sa lasam smenarii sa stabileasca ei cand trec prin intersectie, pe ce culoare vor, cand merg pe linia de tramvai, cand parcheaza si unde vor ei.
    Ce e dom'le cu atatea reguli si limitari!!!
    Sa nu ni se mai impuna nimic, nici norme de poluare, ca e bine asa, merge treaba.
    BMW inca nu schimba complet strategia pentru ca mai au de amortizat investitiile in motoarele diesel si software ilegal. Cat mai au fraieri care sa le cumpere produsele, vor mai vinde.
    O persoana corecta daca era aburita cu ilegalitati, dadea retur la produsele neconforme.
    Un cocalar daca e aburit, el prefera sa nu recunoasca si sa o tina pe a lui.
    2035 nu are cum sa fie an limita. Sunt prea multi prosti si Gigi contra ca sa poata lumea evolua.
    4 1
  • Chiar daca va fi electric nu va fi pentru fetite gen mihaita si alte panarame.Voi ramaneti la renault tesla in coa si alte ligheane.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru