În curând, BMW M3, dar și celelalte modele dezvoltate de divizia de performanță a mărcii bavareze, vor fi electrice. Chiar dacă sunetul motoarelor cu ardere internă va fi înlocuit cu cel al unui propulsor electric, constructorul bavarez își asigură fanii că noile modele vor fi și mai puternice față de cele produse în prezent.
Anul viitor, BMW va lansa primul model din noua familie de modele electrice Neue Klasse. Pe această arhitectură urmează să fie bazate și viitoarele modele de performanță ale mărcii germane. Într-un interviu acordat publicației americane Motor Trend, Frank van Meel, șeful diviziei BMW M, a vorbit despre viitoarea generație electrică a lui M3.
El spune despre viitorul model că „va bate tot”, referindu-se la performanțele acestuia. Noul model va avea o configurație cu 4 motoare electrice, unul pentru fiecare roată, iar acestea vor fi controlate de către un modul central. Rezultatul ar trebui să fie o mașină „neutră, liniară și previzibilă”, conform spuselor lui van Meel.
BMW ia în considerare să producă și o versiune cu tracțiune spate pentru a păstra lunga tradiție a mărcii. electrice dezvoltate integral de către marca germană. Propulsorul noului BMW M3 electric ar urma să dezvolte un megawatt, adică 1360 de cai putere.
De asemenea, noul model va primi o arhitectură de 800 de volți, precum și un nou sistem de răcire pentru baterii, un software special și motoareViitoarea generație BMW M3 electrică ar urma să fie lansată în 2027, la un an după lansarea următoarei generații a Seriei 3.
via Motor Trend
Dar de ce electric??? Dan_grc zicea ca termicele sunt baza, mai ales la BMW...
Acum ce facem? Ne ducem cu totii dupa val cu electrificarea???
Rusinos, ca de obicei zic una si fac altele maestrii.
Sau stai ca o rezolva, la cati morti vor fi printre soferi si pietoni, sigur consumam mai putin
Ca tacâmul să fie complet, kit-ul de pana/roata de rezervă nu trebuie să se simtă stingher(ă), trebuie sa-i fie oferit si lui/ei un motor electric.
Acum vine si BMW cu 4 (PATRU) motoare electrice :))
Se aude Dane: PATRU motoare electrice si niciun V8, W16.
Băi tolomacilor la doar 100 K, despre ce vorbim?
BMW poate să producă ce vrea piața, și uneori au și ei obsesiile lor. În urma ca vreo 3 ani Musk zicea ca va distruge concurența premium și va produce 20 mil/an… unii au avut traume cu declarațiile respective și acuma vor să “rezolve” situația.
Dacă segmentul dorea electrice era plin de plaid-uri… nu?
Asta așa ca fapt divers, M3 electric va fi o nișă despre care are sens doar să povestești ca de văzut sau achiziționat… mai greu ;)
PS sper să nu o deseneze tot ca un robot călcat de camion… ultimele “realizări” sunt noaptea minții!!!
Dar vad mult mai multe si M3 si M4 decat Tesla Plaid.
Si costa la fel.
Ori cocalarii cu BMW nu au aflat de Plaid ori M3/M4 este o masina mai atractiva.
De ce scoate BMW electric daca nu e ok???
Unde sunt dom'le BMW-URILE alea diesel cu 4 turbine?
Unde sunt noile M3 cu V8????
Spalati pe creier mai sunteti toti.
@dan_grc: se aude pana la tine: M3 full electric!!!!
electric
pai in primul rand si in primul rand ca va fi o masina...proasta!
nu o zic eu, citez din memorie un user de pe AM, fan Diesel.
Un motor termic produce o putere și o viteza de rotație care trebuie transmise la roți în mod diferit, prin diferențiale, mecanice sau electronice. Mai exact: roțile de învârt la viteze diferite și li se transmite cuplu diferit.
Dar dacă ai un motor separat pentru fiecare roată nu mai ai nevoie de diferențiale și plaja de valori la care poate opera fiecare roată e mai mare.
De asemenea viteza de reacție e mult mare mare chiar și comparat cu diferențiale electronice. Calculatorul central trmsmite fiecărui motor ce sa facă.
Asta se va traduce în comportament dinamic superior.
Da, termicele sunt baza la Bmw, electricele reprezintă 15 %, lăsați cu " electrificatele ", ca și 2.0 diesel mild hibrid intra la categoria asta .
Ai probleme destul de mari, dacă tot vorbești de bolnavul de serviciu.
Vorba lui @Dutz, multi cretini pe aici, va numarati printre ei.
Unde sunt motoarele alea noi diesel dezvoltate??? Alea fara numar.
Ca tot vad: Ix1, IX2, Ix3, Ix, I3, I5......:))
Sau astea cu I sunt noile dieseluri:))
Retardati din toate tarile, uniti-va....
Ai rostit doar jumatate de adevar.
M3 electric la greutate similara unui X7.
Acum sunt mici îmbunătățiri, modificari, dar motorul electric se dezvolta acum de la zero ? Acum un an, doi, mulți constructori anunțau zeci de miliarde investiții în electrice, de fapt au platit bani grei sa cumpere baterii făcute de alții, motoare făcute tot de alții, gata mașina electrică, 50-60 k, apoi va mirați de ce se poticneste piața electricelor .
Hai sa te vedem ce stii.
Daca iti ies peste 19 modele full electrice, mergi si te ascunde.
Ce greutate are viitorul M3? Ca sa aflăm și jumătatea cealaltă de adevăr.
Mercedes a dat-o in bara rau de tot cu trecerea de la V8 la I4 pe AMG si acum o dau la intors spre I6 & V8. La fel s-ar putea s-o pateasca si BMW cu trecerea completa spre electrice cu M3.
Pana o sa iasa masina asta pe piata, pot sa se mai intample multe care pot sa schimbe planurile de la o zi la alta.
Atatea stiri contradictorii de la o zi la alta, si noi tot pe-aici ne smulgem parul pentru ce?
In cazul AMG la Mercedes, desi per total noul I4 + electric sterge pe jos cu orice AMG pur ice, totusi, sunetul motorului e sub orice critica, la fel ca si feeling-ul. Deci doar performantele singure, nu reusesc sa vanda un produs. Nu la nivelul asta de segment de piata.
La fel si BMW s-ar putea sa realizeze intr-o zi ca desi noul M3 "va bate totul", poate n-o sa fie suficient sa-si castige fan-ii si sa faca vanzari.
In schimb noua generație vrea ecrane și cat mai multă electronică.
Bine ai venit în deceniul ăsta.
Modelele termice viitoare sunt pe platforma actuala învechită și cu aceleași motoare vechi. Doar cu ceva îmbunătățiri și baterie mai mare la cele hibride.
Echivalentele electrice vin pe platforma complet noua Neue Klasse.
Deci da, viitorul Serie 3 va avea și versiune termica, dar e impropriu spus. De fapt e același ca acum, cu caroseria viitorului i3 (probabil cu o grila deschisă).
Vorbeam de anul trecut, extremismul este în creștere in Europa și pentru ca oamenii nu mai sunt ascultați, unii politicieni știu doar sa impună planul X, fără a lua în considerare nimic, adică milioane de oameni, valabil în orice domeniu, pai sa vedem atunci cum va fi doar cu extremiști la putere, evident ca nu va fi bine și se va ajunge în alte extreme .
Are destule electrice pentru ca exista cerere pentru ele. PUNCT
Daca nu ar fi vrut lumea, nu le cumparau.
PUNCT
Si daca nu ar crede in electrificare, BMW nu ar face nimic. S-ar multumi cu motoarele alea diesel dezvoltate de zeci de ani si gata. Dar viata bate filmul asa ca... architectura noua Neue Classe.... nevoie mare de baterii....deci mancati muraturi.
Faptul ca le vor vinde în paralel e irelevant. Ar fi și fraieri sa nu vândă ceva ce au deja și nu necesita investiții, atâta timp cât e profitabil.
Nici limite de viteza nu trebuie, fiecare sa mearga cu cat il tine. Nu avem nevoie nici de semne de circulatie, nici de semafoare... Sa lasam smenarii sa stabileasca ei cand trec prin intersectie, pe ce culoare vor, cand merg pe linia de tramvai, cand parcheaza si unde vor ei.
Ce e dom'le cu atatea reguli si limitari!!!
Sa nu ni se mai impuna nimic, nici norme de poluare, ca e bine asa, merge treaba.
BMW inca nu schimba complet strategia pentru ca mai au de amortizat investitiile in motoarele diesel si software ilegal. Cat mai au fraieri care sa le cumpere produsele, vor mai vinde.
O persoana corecta daca era aburita cu ilegalitati, dadea retur la produsele neconforme.
Un cocalar daca e aburit, el prefera sa nu recunoasca si sa o tina pe a lui.
2035 nu are cum sa fie an limita. Sunt prea multi prosti si Gigi contra ca sa poata lumea evolua.