BMW a prezentat, la începutul lunii decembrie, conceptul XM: primul SUV de sine stătător al diviziei M și al doilea model de sine stătător M după M1. Versiunea de serie, care debutează în 2022, va fi cea mai puternică mașină produsă vreodată de BMW.
SUV-ul, care va fi poziționat în partea superioară a gamei, deasupra lui X5 M și X6 M, va fi echipat cu un sistem de propulsie plug-in hybrid. Acesta va integra un motor V8 twin-turbo și o unitate electrică, ambele urmând să dezvolte împreună 750 de cai putere și 1.000 Nm cuplu.
Dar nu performanțele conceptului XM au născut controverse, nici măcar denumirea împrumutată de la Citroen. În schimb, designul conceptului bavarez a împărțit fanii în două.
Versiunea de serie nu se va îndepărta foarte mult de concept, în ceea ce privește designul. În plus, spre nemulțumirea unora, o serie de elemente estetice vor fi preluate și de alte modele din portofoliul BMW, potrivit șefului diviziei M. Inclusiv grila iluminată.
"Definim noi elemente și noi materiale care ar putea fi utilizate, să spunem în cazul lui M5 sau alte modele premium.
Vom vedea, cu siguranță, din ce în ce mai multe grile iluminate. De asemenea, farurile ascunse în spatele suprafețelor din sticlă cu tentă fumurie. Este ceva ce vrem să păstrăm pe mașina de serie și, de asemenea, este ceva care definește noul limbaj al luxului, nu numai pentru divizia M, ci și pentru BMW," le-a spus Frank van Meel celor de la Driving.Mai mult, șeful diviziei M a dezvăluit că XM Concept a luat naștere la cererea clienților care doresc un SUV asemănător cu Lamborghini Urus și Mercedes-AMG G63 în ceea ce privește performanțele.
via Driving
Arata fix ca niste buze injectate, BMW isi cunosc bine clientii.