Șeful BMW M: Ne vom lupta pentru a menține cutia manuală în viață pentru cât mai mult timp

de Gabriel Nica, Foto: BMW
Duminica, 26.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În ciuda trendului și a vânzărilor aflate în scădere puternică, șeful BMW M promite să ofere în continuare cutia manuală clienților doritori, mai ales pe BMW M2.

Într-un interviu recent, oferit publicației britanice Autocar, noul șef al diviziei BMW M, Frank van Meel, a declarat că va face tot ce stă în putința lui pentru a păstra cutia de viteze manuală „în viață”. Acesta a invocat vânzările de modele BMW M2, unde mașinile echipate cu a treia pedală au reprezentat aproximativ jumătate din total. Drept urmare, van Meel a decis că păstrarea acestei opțiuni în gama producătorului german merită eforturile implicate.

„Din punct de vedere tehnic, avem foarte puține motive să o salvăm. E mai grea, mai lentă și aduce un consum de combustibil crescut, comparativ cu alternativa automată. Cu toate acestea, cutia manuală oferă șoferului o conexiune mai mare cu mașina, îți dă impresia că strunești bestia cu ajutorul ei, și asta e marele ei avantaj. Vrem să o păstrăm în gamă cât mai mult timp,” a spus van Meel.

Această decizie merge, cu siguranță, împotriva trendului. Marii rivali ai BMW, Mercedes-Benz și Audi au renunțat la transmisia manuală de ceva timp.

Cei din Munchen par hotărâți însă să facă eforturi în acest sens, cel puțin pentru BMW M2. Noua generație a coupe-ului de mare performanță va ajunge pe piață anul acesta și va fi oferită cu o cutie manuală cu șase rapoarte, standard.

Via: Autocar

Comentarii (6)

  • Mircea Badea
    ar trebuit toate masinile sa fie semi-automate, cu padele. astfel ai un picior si o mana in plus, schimbi mai repede si mai precis, iar cand vrei relax o lasi pe automat.
    3 4
  • La ce sprint au maşinile electrice, nu mai este nevoie de padele

    Nu ştiu BMW M cum luptă pentru ceva arhaic la care doar pensionarii mai visează
    4 9
  • Seriff
    @Mike, pensionarii sunt in masinile electrice, fiindca nu sunt in stare sa conduca ei o masina, plus ca sunt deranjati de orice, de zgomot, de vibratii, de schimbat viteze, de noxe, aia sunt adevaratii pensionari, plus ca au si mult timp liber fiind la pensie sa stea in parcare la kaufland asteptand sa se incarce mizeria cu priza.
    6 2
  • Poi se lupta cu cine? Dacă se vând bine, dacă nu ce sa facă… le scot. Pentru uz normal nu mai văd sensul cutiei manuale de mulți ani. Sunt încă surprins cum se mișcă așa greu lucrurile in Europa, deșii s-au mai schimbat lucrurile încă se fabrica la greu cu cutii manuale.
    In ceea ce privește un seria 2 M, lucrurile țin de emoții si plăceri personale, spalații pe creiere nu au așa ceva, deci nu înțeleg…
    2 0
  • Sincer, la 30 de ani, prefer sa fiu considerat un pensionar si sa imi conduc linistit masina mea depasita cu cutie manuala decat sa fiu un hipster epilat cu Tesla care crede ca prin consum excesiv si ostentativ vom 'salva' planeta.
    2 0
  • inexorabil
    Mafănele (07:35), tu chiar nu conştientizezi că te contrazici singur?! Păi jubilezi că electroasele (unele) sunt rapide, dar în destule situaţii ne-ai mustrat în fel şi chip pe noi, “dinozaurii” M.A.I., cum că avem patima vitezei şi că de aceea “periclităm” siguranţa în trafic.

    Aaa, te pomeneşti că vrei ca e-bolizii să fie rezervaţi doar circuitelor. Vai, ce atitudine civică admirabilă. Sau tot pe străzile obişnuite te-ar extazia să-i vezi? Dacă se verifică ultima variantă, atunci înţelegem spăsi¬ţi: să nu faci ce face e-popa.

    On topping: BMW = “ultimul mohican” (cu toate e-păcatele lui) al NORMALITĂŢII în viziune auto.

    PS. De ce generalizezi în privinţa prizei la public a “manualei” ? De fapt, ce-ar fi să-ţi întorc oferta zeflemistă (desigur, şi aceasta clocită în laboratoarele oculte ale Propagandei), recte “Cum le ştii tu pe toate, ca un om mare” ?...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru