Într-un interviu recent, oferit publicației britanice Autocar, noul șef al diviziei BMW M, Frank van Meel, a declarat că va face tot ce stă în putința lui pentru a păstra cutia de viteze manuală „în viață”. Acesta a invocat vânzările de modele BMW M2, unde mașinile echipate cu a treia pedală au reprezentat aproximativ jumătate din total. Drept urmare, van Meel a decis că păstrarea acestei opțiuni în gama producătorului german merită eforturile implicate.
„Din punct de vedere tehnic, avem foarte puține motive să o salvăm. E mai grea, mai lentă și aduce un consum de combustibil crescut, comparativ cu alternativa automată. Cu toate acestea, cutia manuală oferă șoferului o conexiune mai mare cu mașina, îți dă impresia că strunești bestia cu ajutorul ei, și asta e marele ei avantaj. Vrem să o păstrăm în gamă cât mai mult timp,” a spus van Meel.
Această decizie merge, cu siguranță, împotriva trendului. Marii rivali ai BMW, Mercedes-Benz și Audi au renunțat la transmisia manuală de ceva timp.
Cei din Munchen par hotărâți însă să facă eforturi în acest sens, cel puțin pentru BMW M2. Noua generație a coupe-ului de mare performanță va ajunge pe piață anul acesta și va fi oferită cu o cutie manuală cu șase rapoarte, standard.Via: Autocar
Nu ştiu BMW M cum luptă pentru ceva arhaic la care doar pensionarii mai visează
In ceea ce privește un seria 2 M, lucrurile țin de emoții si plăceri personale, spalații pe creiere nu au așa ceva, deci nu înțeleg…
Aaa, te pomeneşti că vrei ca e-bolizii să fie rezervaţi doar circuitelor. Vai, ce atitudine civică admirabilă. Sau tot pe străzile obişnuite te-ar extazia să-i vezi? Dacă se verifică ultima variantă, atunci înţelegem spăsi¬ţi: să nu faci ce face e-popa.
On topping: BMW = “ultimul mohican” (cu toate e-păcatele lui) al NORMALITĂŢII în viziune auto.
PS. De ce generalizezi în privinţa prizei la public a “manualei” ? De fapt, ce-ar fi să-ţi întorc oferta zeflemistă (desigur, şi aceasta clocită în laboratoarele oculte ale Propagandei), recte “Cum le ştii tu pe toate, ca un om mare” ?...