Scott Keogh consideră că dealerii au avantajul unei legături mai personale cu clienţii mărcii, ceea ce le oferă efectul de levier atunci când prospectează clienţi. În viitor, Audi se va lupta şi pe nişa celor de la Tesla, urmând să ofere modele electrice spre vânzare şi pe piaţa din Statele Unite ale Americii.
Până atunci, constructorul din Ingolstadt va miza pe motorizările diesel, hibrizii plug-in şi noile lor propulsoare otto. În contrast, Tesla Motors nu plănuieşte niciun hibrid sau model propulsat cu motoare cu ardere internă, strategia de viitor vizând continuarea exclusivă a utilizării motoarelor electrice. Piaţa auto din SUA reprezintă cea mai mare piaţă pentru cei de la Tesla, pe când pentru Audi este abia a treia cea mai importantă. Însă, aşteptările de vânzări ale celor doi constructori sunt distanţate pentru 2013, Audi previzionând peste 150.000 unităţi doar în SUA, pe când Tesla se aşteaptă la 21.000 de Model S-uri la nivel global în decursul anului curent. Diferenţa de vânzări dintre cele două mărci şi comentariile celor de la Audi faţă de marca Tesla subliniază evoluţia atinsă de constructorul din California, aceştia punctând serios la capitolele notorietate şi inovaţie.Via AutomotiveNews (înreg.)
Sigurul lucru de care are nevoie e VOLUM. Restul vin de la sine.
De fapt infrastructura creste chiar in timp ce discutam noi. Si n-are atat treaba cu "publicitatea", cat deschiderea guvernelor de pretutindeni. Schimbarea porneste din tarile civilizate mai intai. E normal.
tesla este f bine primit in California (populatie cu apetit eco deschis de Prius populatie ce a lasat deoparte sovinismul fata de japonezi), foarte bine primit in Palo Alto (aici e clara treaba - mentalitate neingradita, avem de-a face cu Silicon Valey) bine primit in tarile nordice (civilizatie frate!) dar tehnologie contestata vehemet de catre?...romani!
.....
Dar de faptul ca la fiecare 100-120 km reali trebuie sa stau minim 3-4 ore ca s-o incarc 100%, nu vb nimeni.
Iar Model S, cu toata tehnologia avansata, mai mult de 150-160 mile la o baterie full nu duce in realitate. O spun detinatorii, nu eu.
In loc sa ma faca pe mine sa-mi schimb mentalitatea, desi eu n-am absolut nici o problema cu masinile electrice, din contra, chiar imi doresc una daca s-ar rezolva problema sus-mentionata, mai bine s-ar apuca sa aduca tehnologia bateriilor la zi.
De aceeasi problema ne lovim zilnic cei cu smartphone-uri. La o utilizare cominbata voce-text-net, intr-o zi e gata bateria.
In ce film se intampla ce spui tu?:)
@George
Te rog chiar sa punctezi FIX ce am spus gresit, unde nu sunt eu documentat. Fara suparare. Unde spun prostii? Ca stau cu orele sa incarc 100%? Poate job-ul meu presupune calatorii prin tara mai mari de 100-120 km. Ce fac, pierd o zi intreaga cu reincarcari pana la Cluj? Ok, 80% se face in 30-45 minute, cu incarcator special. Aia 80%, intr-un trafic real, se duc in 70-80 km, asta in fc si de temperatura, de inclinatia drumului, etc. Asta inseamna ca daca am treaba in Timisoara tot imbatranesc pana ajung acolo.
Valabil pt orice alta tara.
Nu ma deranjeaza sa am o astfel de masina. Ba chiar pot sa spun ca am testat una si-mi place (i-MIEV). Cuplu maxim de f jos, silentioasa, costul exploatarii f mic, totul ok pana la distanta.
Nici macar pretul mare n-ar fi un impediment, pt ca sunt destul de convins ca isi scoate banii suficient de repede la mine, la cat merg.
De zgomotul motorului clasic nu mi-ar fi dor, si chiar daca mi-ar fi, mai in gluma, mai in serios, un sistem R-link ca la Clio, cu zgomote de motor in boxe cred ca rezolva problema. Nu ma fandosesc de sunete, eu vreau sa-mi fac tb cu masina.
Pai, la distantele astea penibile, pot sa-mi fac eu treaba in afara orasului? Nu pot. E fix aceeasi problema ca la smartphone-uri. Toate bune si frumoase, gps, Wi-Fi, mail, aplicatii, nebunii, si stau cu el in priza aproape non-stop daca am treaba multa.
Deci, inca o data, ce prostii vorbesc?
Cu range-ul lui Tesla, chiar te rog sa cauti pe forumuri parerile proprietarilor. De range-ul oficial de peste 300 mile se alege praful cand afara sunt temperaturi in extrema si mai si mergi in urcare la viteze mai mari de 60 mph. Masina imi place de mor si o gasesc ca fiind un avans major in domeniul ei, dar mai are mult drum de parcurs pana sa fie cu adevarat avantajoasa.
Parerea mea e ca lumea va da bani mai multi pe electrice, fara prea mari constrangeri, atunci cand ele se vor apropia de caracteristicile de incarcare si distanta ale celor conventionale. Un minim de 400 km reali si sub 30 min pt incarcare full cred ca o sa inceapa sa adune multi clienti. Pe lume o doare fix in pix de ecologie, cu exceptia situatiei in care statul iti jupoaie pielea de pe tine pt masini conventionale, dar nu se atinge de tine nici cu un deget pt electrice, asa cum e in Norvegia. Asta e realitatea, negru pe alb.
Pe mine, unul, ma deranjeaza cumplit abordarea asta gen "in loc sa stimulez cercetarea in domeniu, mai bine stau cu bata la spate sa te conving sa alegi o solutie care nu-ti convine". Mai ales cand stim bine ca unii "baieti destepti" din domeniu fac bani gramada cu vz drepturilor de poluare catre China, India, etc. Iarasi o chestiune deranjanta: de ce noi, europenii, tb sa indeplinim niste norme de poluare draconice, iar aia in China, cand dau drumul la termocentrale iarna in Harbin, umplu juma' de planeta cu fum?? Poluarea aia cumva se opreste la granita Chinei? Asta in timp ce prin Africa sunt tari carora le este interzis sa-si foloseasca resursele pt uz intern, desi aia n-au nici curent electric tras prin multe zone, ba mai mult, isi si bat joc de ei obligandu-i sa-si puna panouri solare prin sate!
Vi se pare voua toata chestiunea asta vreo preocupare serioasa pt ecologie sau doar o vrajeala planetara cu scopul de a face bani?