Esential
10% | este valoarea pana la care vor putea creste preturile la automobile. |
Rupert Stadler, CEO Audi, a declarat intr-un interviu pentru prestigioasa publicatie Financial Times ca preturile la modelele Audi vor creste, daca rata inflatiei se va mentine iar preturile la material prima raman la fel.
Audi, marca de lux a grupului VW, va majora preturile la automobilele din gama sa, incepand cu anul viitor, daca trendul ascendent al costurilor se mentine. De asemenea, boss-ul Audi a mai confirmat ca o decizie finala va fi luata si in functie de pozitia principalilor concurenti de pe piata.
“Daca costurile raman la acest nivel ridicat, cu siguranta ca toata lumea va mari preturile. Adevarata povara nu este vizibila anul acesta, dar marea intrebare este cum va fi anul viitor”, a declarat Stadler, sugerand ca efectele evolutiilor de pe piata auto vor fi vizibile anul viitor.
CEO-ul Audi a mai declarat ca nu este cazul ca marca pe care o conduce sa realizeze inca o scala a noilor preturi. Audi a mai majorat la inceputul acestui an preturile la modelele sale cu 0.5-1%.
Analistii de pe piata sustin ca este posibila o majorare a preturilor la automobile cu 5-10%, in functie de model, dar intaresc in acelasi timp ca acest lucru ar putea duce la o scadere a vanzarilor cu 10-20%, in functie de segment.
Via | Financial Times
Aici se vede lacomia celor di grupul VAG.
clar!
Odata cu intrarea serioasa a japonezilor pe piata europeana preturile vor cobora.
Intrarea chinezilor si a indienilor in industria auto mondiala va duce la inca un val de ieftenire.
Majoritatea firmelor europene deja comanda componenti ieftini ca sa majoreze profitul.
Dar e tipic romanesc sa ai prejudecati vis-a-vis de ceva fara ca macar sa fi studiat fenomenul. "dupa ureche" e sintagma ce defineste jo mare parte a judecatii romanilor.
Eu cred ca nu si mai cred ca nici macar nu stiti ce preturi au in Romania.Duceti-va la culcare ptr ca poate va simtiti mai bine.. Audi este peste BMW si Mercedes. In momentul de fata detin doua Audi si credeti-ma ca imi permiteam si un BMW sau Mercedes, dar....lasa de dorit...
--Die Besten Autos:
1. Platz Kompaktklasse: Audi A3
1. Platz Mittelklasse: Audi A4
1. Platz Oberklasse: Audi A6
1. Platz Sportwagen: Audi R8
--"Auto1" von Europa: Audi A4
--World Car of the Year awards 2008: Audi R8
Audi R8 ausgezeichnet als „World Performance Car“ und als „World Car Design of the Year
--Gelber Engel 2008: Audi
--Unsere auto: Audi A4
... si astea sunt doar cateva din premiile din 2008...unde BMW si Mercedes s-au situat pe locurile 2 respectiv 3.
Oricum acuma sunt pe mana la Porsche si se va intampla la fel cum a patit si Mazda cand au devenit proprietarea Fordului.
Al doilea motiv este cresterea pretului fortei de munca in tarile in curs de dezvoltare, in care se fabricau subansamble sau de unde se fabrica materie prima pentru fabricarea produselor, de aici alta scumpire a materialelor. Iar viitorul este si mai sumbru. Dupa ce au delocalizat toata insustria primara (aia energofaga si poluanta ce produce materiale de baza) in China, bucurosi ca au scapat de probleme si au cost redus, se vor confrunta cu o crestere a pretului pentru ca in China nivelul de trai (si costul fortei de munca) va creste accelerat. Plus ca vor putea sa si dicteze preturi la unele produse si nu numai atat, le vor face concurenta, culmea cu know-how-ul primit (si asimilat/furat)de la vestici.
Al treilea motiv sunt reglementarile legale privind protectia mediului, ce se refera nu numai la poluarea directa, ci si interzicerea utilizarii unor materiale indisnpensabile in procesul de productie si utilizarea unor inlocuitori mai scumpi si nu asa eficienti, dar mai putini poluanti. Apropo, fabrici care au venit in Romania pentru ca era mana de lucru ieftina si calificata, isi vor muta productia in China intr-un an, pentru ca nu mai renteaza din cauza costului ridicat al fortei de munca si al utilitatilor - situatie reala, am tangenta cu acest aspect. Problema ce vor face in 10 ani cand nivelul de trai din China va creste foarte mult.
1.TRACTIUNE FATA AUDI vs TRACTIUNE SPATE BMW ( daca ai o nevasta mai paralela cu soferia ai cam ramas pe bara cu BMW-ul tau cel frumos prin SERVICE-uri
2.QUATTRO tractiune integrala PERMANENTA( 25 ani de cand l-au pu prima oara pe o masina de serie ) vs XDrive (experienta si traditie = ZERO )
3.DESIGN INTERIOR AUDI( avion ) vs BMW ( caruta )
asta e doar asa ca si incalzire.
AUDI ESTE MARCA PREMIUM RECUNOSCUTA.
si inca ceva.....
Am fost in decembrie in Germania si am participat la un test comparativ AUDI A4, BMW seria 3 si MERCEDES C Klasse toate model 2008 si vreau sa spun ca am ramas placut impresionat de noul AUDI A4