Extinderea serviciilor de ride-sharing și apariția mașinilor fără șoferi au dus la apariția unor prognoze cum că oamenii vor renunța să își cumpere și să își conducă propriile mașini în favoarea Uber sau a altor aplicații de același fel.
Carlos Ghosn, şeful alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi a dat asigurări că vânzările de maşini în întreaga lume vor continua să crească, formele alternative de mobilitate având doar un impact marginal sau chiar stimulând cererea.
“O mulţime de oameni cred că aceasta este o substituire. Afacerile tradiţionale de producere şi vânzare a vehiculelor şi de deţinere a maşinilor vor continua”, a spus Ghosn.
Grupul companiilor supervizate de Carlos Ghosn ar urma să vândă anul acesta aproximativ 10,5 milioane de maşini pe plan global, suficient pentru a concura cu Volkswagen şi Toyota şi pentru a ajunge cel mai mare producător auto după vânzări, pentru prima dată în istoria sa. Alianţa estimează că livrările vor ajunge la cel puţin 14 milioane în 2022.
Via Bloomberg
trendul e de a deveni toti niste roboti daca nu suntem deja, sa iti ia orice bucurie, de a trai, de a conduce, da a-ti indrepta badoaga cu ciocanu sau levieru daca ai maybach :))))))
Imi place sa conduc si ma distreaza dar probabil o sa folosesc o autonoma pentru ca in timp ce ma deplasez mai scriu cateva linii de cod la un proiect urgent.
1) durata medie de rulare a mașinilor noi achiziționate a scăzut ȋn mod indiscutabil, astfel că, deși “pe vremuri” puteai să ții o mașină zece ani sau chiar mai mult, acum ai fi nevoit să te raportezi la cel puțin două pentru aceeași perioadă (faptul că unii le schimbă ca pe șosete constituie alt subiect);
2) este firesc să produci mai multe mașini, atâta timp cât populația Globului tot crește. Asociația de forță chimioalimentație — medicație — super-urbanizare — muncă până la epuizare ȋn multinaționale — atentate teroriste — feminism — agrement cronofag a primit rolul precis de a stopa fenomenul “ȋngrijorător” al exploziei demografice. Cum ȋnsă nu se dovedește prea eficientă și, deci, nu este chiar pe placul “eminențelor cenușii” din umbra spectrului politic, mai devreme sau mai târziu va intra pe scenă…războiul mondial și musai nuclear, caz ȋn care industria auto n-ar mai prezenta interes, ceea ce mi se pare cât se poate de logic, din moment ce sute de milioane de suflete ar urma să se “evapore” (cam o treime din omenire, după cum indică Apocalipsa 9:18). Enormitate sau verosimilitate?
Asa ca, domnul G cred ca vorbeste de un viitor... mai prezent, gen 10-20 de ani. In acest caz e... logic ce zice. La fel si cu numarul de automobile vandute, cum spunea @inexorabil. Deci ce a spus nou Ghosn?
Peste 30-40 ani cu siguranta ca industia auto va arata foarte diferit. Deci domnule @ZIC, inainte sa ridici in slavi lucrurile normale si banale spuse de domnul G, nu uita mai intai sa-i stergi pantofii. ca un mare intelept al planetei, care e el G.