Jean-Philipe Imparato, noul șef Alfa Romeo și fostul conducător al brandului Peugeot, a avut o întâlnire cu presa italiană în care a oferit câteva informații cu privire la viitorul mărcii din Torino.
Electrificarea devine cuvântul de ordine și pentru Alfa Romeo, care va renunța la actuala platformă Giorgio pe care sunt construite Giulia și Stelvio. În schimb, italienii vor folosi arhitectura STLA a grupului Stellantis pentru viitoarele sale modele electrificate.
“Dacă nu ai modele electrificate, ești mort,” a spus Imparato, subliniind că Alfa Romeo va lansa în viitor doar mașini electrice sau hibrizi cu încărcare la priză.
Șeful constructorului a confirmat amânarea proiectului Tonale cu 12 săptămâni, spunând că lansarea va avea loc anul viitor, iar producția ar urma să înceapă la Pomigliano în martie 2022.
Imparato a vorbit și despre un alt SUV Alfa Romeo, mai mic decât viitorul Tonale, care va fi fabricat în Polonia și va utiliza platforma lui Jeep Renegade.
Potrivit presei italiene, viitorul model va primi numele Brennero.Via Automotive News (înreg.)
Toyota este în pragul unei adevărate revoluţii în industria auto, care nu doar să menţină motoarele clasice cu combustie internă, dar şi să le garanteze un viitor de ani, decenii în viitor, fără careva consecinţe negative pentru mediul înconjurător şi conform celor mai severe norme de poluare adaptate la nivel european, or cu noua tehnologie bazată pe motoare cu combustie internă, acestea indică emisii aproape egale cu zero.
Japonezii au anunţat că au reuşit să dezvolte un motor cu combustie internă care să funcţioneze pe bază de hidrogen în loc de carburanţii clasici. Deci nu este vorba de vreun motor electric alimentat de un sistem pe bază de pile de hidrogen, ci de un motor clasic cu combustie internă ce funcţionează pe bază de hidrogen comprimat, prin injecţie.
Tehnologia a fost dezvoltată pe baza motorului turbo de serie de 1.6 litri, instalat pe modelele actuale Toyota. Dar în loc de benzină, motorul este alimentat cu hidrogen comprimat. Per general, însă, motorul funcţionează ca un oricare altul alimentat cu combustibili clasici. În acest caz emisiile de CO2 sunt aproape egale cu zero, emisiile minime fiind generate de arderea uleiului motor în cantităţi mici.
Vezi:
https://piataauto.md/Stiri/2021/04/Toyota-aduce-o-noua-revolutie-a-creat-un-motor-cu-combustie-interna-alimentat-cu-hidrogen-cu-zero-emisii/
iar V. Alecsandri zicea și mai bine: ”Decât o viață moartă, mai bine o moarte vie.”
și Alfa lu Romeo nu mai zicea nimic, că-i la reanimare.
E ok cu electrificarea, dar sa renunti la o platforma super performanta cand s- au co sumat miliarde sao dezvolte, si a fost folosita pt 2 modele....
Nu ne uitam per ansamblu ce strategii tampite se fac pt marca asta?
O Giulietta cu motoarele de generatie noua si updatada s-ar vinde bine si acum, mai ales ca toate compactele echipate decent se apropie de 20k.
https://global.toyota/en/newsroom/corporate/35209996.html
dupa parerea mea, ca tre sa citez pe oarecine, toyota cu ji-me-ke-ria asta va da INCA "O PLAMA LA INCA UN KKT ... MARE" cit tata jnapania !!!
buba la hydrogen e ca e fff scump de produs si - mai ales - nu e nici prea curata tehnologia ...
ca sa nu mai voroghim de stocarea acestuia ...
sugcgess tdayotda !
la vale cu voi ... e mai usor, vorba cintecului !!!
sa va cumparati voi vechiturile/trocile care-s ultra-uzate moral/tehnologic si sunt in urma cu vreo 30-40 de ani fata de concurenta !
ati ajuns de risul curcilor ca pina si Hyundai/Kia au ajuns sa fie mai inovatori ca voi !
dpmdv, puteti sa dati faliment - inca de anul trecut ! - ca nu v-as plinge de mila ...
doar la copiat tehnologii si spionaj va pricepeti !!!
si cind tre sa investiti in cercetare va trageti pe buci ... veniti acu cu magaria asta ...
ma intreb ... arderea hidrogenului nu consuma oxigen ?
tre sa rezulte ceva din arderea aia ... niste gaze tot iasa ...
bleah ... mi-e lehamite !
@Johnny, daca durerea ta e atat de mare de ce nu cumperi o Alfa?
vor sa foloseasca hidrogenul ca pretext pentru a continua extragerea de petrol si gaz? Nu de alta, dar cel mai bine se scoate hidrogen din gaz, petrol si carbuni
"În principiu hidrogenul poate fi extras din orice substanță care conține hidrogen. Totuși, din punct de vedere economic sunt luate în considerare patru surse: gazul natural, petrolul, cărbunele și apa, a căror pondere în producția mondială de hidrogen este de 48 %, 30 %, 18 % respectiv 4 %.[5] Sursa dominantă pentru obținerea hidrogenului sunt combustibilii fosili.[6] Dioxidul de carbon poate fi separat de gazul natural cu o eficiență de 70–85 %, iar de alte hidrocarburi cu diferite grade de eficiență. Mai exact, hidrogenul în cantitate mare este produs de obicei prin reformarea catalitică cu abur a metanului sau a gazului natural.[7]
Dacă hidrogenul este produs din combustibili fosili solizi sau lichizi, cu emisii de CO2 în atmosferă, se vorbește de hidrogenul maro, iar dacă este produs fără emisii de CO2 în atmosferă, adică atunci când practic carbonul este captat printr-un procedeu de captare și stocare a dioxidului de carbon (engleză carbon capture and storage – CCS), se vorbește despre hidrogenul turcoaz”. Dacă hidrogenul este produs din gaz natural cu emisii de CO2 în atmosferă, se vorbește de hidrogenul gri, iar dacă este produs fără emisii de CO2 în atmosferă se vorbește despre hidrogenul albastru”. Dacă este produs din biomasă sau apă cu ajutorul energiilor regenerabile se vorbește despre hidrogenul verde.[8]"
Dar japonezii nu e prima oară când dau cu bâta n baltă.
Vezi bateriile litiu metal hidrate care au insistat cu încăpăţânare să le folosească deşi erau şi sunt clar mult inferioare Litiu-ion.
Ei credeau că sunt bune, pentru că erau singurii care făceau maşini hibride non plugin la acea vreme.
@Johnny...thumbs up!