Şefii Alfa Romeo vor lua o decizie la toamnă în privinţa unui viitor SUV

de Mircea Meșter
Luni, 17.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Deşi la un moment dat părea sigur, proiectului viitorului SUV Alfa Romeo este încă discutat de şefii Grupului Fiat. Problemele sunt legate în principiu de banii necesari pentru o astfel de investiţie.

Publicaţia germană Auto Motor und Sport a publicat o informaţie conform căreia Alfa Romeo va analiza în cursul acestui an opţiunea de a lansa un SUV în propria gamă, o decizie finală urmând să fie luată până la toamnă. Problema nu constă în analiza eficienţei unui astfel de model - SUV-urile fiind de câţiva ani un segment în continuă creştere la nivel mondial - ci de stabilirea priorităţilor pentru marca italiană. Astfel, având în vedere faptul că Grupul Fiat va cumpăra Chrysler în următoarele luni, la mijloc va sta problema banilor necesari dezvoltării unui astfel de model.

În aceste condiţii, decizia lansării unui SUV Alfa Romeo va fi pusă de Fiat în balanţă cu oportunitatea dezvoltării unui SUV de acelaşi segment pentru marca Jeep, brandul american fiind şi el aşteptat să crească mult în Europa şi în lume în următorii ani. Conform declaraţiilor lui Sergio Marchionne, directorului Fiat Group, investiţia în Jeep este una necesară, deoarece marca specializată în modele de teren trebuie să-şi îmbunătăţească sensibil imaginea de marcă în Europa şi la nivel mondial.

Vă asigur că avem tot ceea ce ne trebuie pentru a face din Alfa un brand foarte apreciat la nivel mondial

Sergio Marchionne
CEO Fiat Group
Acelaşi Sergio Marchionne declara acum o săptămână că Fiat are tot ceea ce e nevoie pentru a putea relansa Alfa Romeo.
Marca din Milano are ţinte optimiste în următorii ani, vânzările Alfa Romeo urmând să crească - spun previziunile oficialilor italieni - de la 92.000 de unităţi în 2012 la 300.000 în 2016. Targetul va trebui să fie atins atât prin împrospătarea gamei actuale destuld e limitate - Giulietta şi MiTo - cât şi prin lansarea a şapte modele noi pregătite în următorii trei ani.

via Automobil Produktion

Comentarii (14)

  • Trebuie sa vina cu ceva WOW pentru a reusi vanzari bune, altfel.....
    4 5
  • parerea mea ca italieni fac o mare prostie............
    pana la urma Alfa 'sufera' si e lasata pe 'dinafara'.......doar ca italieni sa puna mana pe Chrysler
    daca era eu Marchionne..........nu ma interesa doar Alfa,Fiat,Ferrari,Lancia......ma durea in cot de Jeep,Chrysler si alti.......imi vedeam de oala mea si atat........
    e chiar culmea acuma ..........au avut bani de dezvoltare pt. 4C si acum nu mai au pt. un SUV mediu.....ce prostie......
    5 10
  • @tzenu: eu zau daca te mai inteleg. Adica la BMW nu accepti decat 3,5,7 (restul nefiind BMW-uri adevarate, in opinia ta) iar la Alfa nu vezi nicio problema daca lanseaza un SUV, ba chiar ii incurajezi s-o faca. Deci...nu te inteleg.

    Un SUV, indiferent de dimensiuni, la Alfa mie mi se pare adevarata prostie. Au Jeep pt asta, (care apropos, alaturi de Chrysler si Dodge fac parte tot din "oala" lui Marchionne, n-are cum sa-l doara in cot de marcile americane, deoarece sunt tot ale lui si produce bani cu ele).

    Eu sper ca FIAT sa aiba finantele ocupate cu alte prioritati si sa nu vina prea curand ziua lansarii vreunui SUV Alfa Romeo, ca o sa fie o zi tare trista pentru alfisti.
    14 3
  • u nuti dai seama ca Afla e la marginea prapastiei........si in aceste momente orice model e binevenit........macar sa steie si ei pe linia de plutire
    zi trista pt. italieni daca va fi un suv Alfa????..........nu cred.......de indata ce toti constructori din lume au asa ceva......pana si germani......
    uite ca bmw are 4 suv-uri si chiar daca nu place tuturor.......au ajuns sefi segmentului.........
    nu zic k ar trebui si alfa sa faca tot atatea suv-uri insa un model de 'contraatac' ar fi binevenit)
    cat despre mine si bmw........da ai dreptate.........as opri din productie modele k X6,X1 5GT,3GT.........si mas concentra pe modele ca 3,5,7........insa daca eram sef la bmw si brandu era pe moarte(exact cum e Alfa momentan) as fi facut orice ca sa salvez bmw........pana si citycar-uri de 50 hp........absolut orice doar sa nu moara.........
    insa la cat de puternic e Grupu BMW........nu vreau sa vad modele k X1,X4..........ci modele k seria 8 sau un supercar..........
    6 8
  • SUV Alfa e ca si cum Ferrari ar scoate un SUV. Jeep si Dodge stiu sa faca SUV-uri desi de cand cu managementul Fiat incep sa fie de rasul lumii si ca vanzari si teste.

    Ar trebui ca Dodge sa faca pick-up-uri si Viper, Chrysler limuzine de lux, Jeep SUV-uri si 4X4 veritabile stil Wrangler, Fiat masini low-cost, Alfa masini de volum cu motorizari de la normale pana la puternice, Lancia masini premium care sa concureze cu tripleta germana.

    Daca nu fac o delimitare a target-ului marcilor se vor canibaliza asa cum o fac si in prezent.
    6 12
  • inexorabil
    @Andy a "abatorizat" bine menirile care ar trebui (cel putin ipotetic) sa marcheze destinul Grupului Fiat. Cu o singura observatie: rolurile lui Alfa si Lancia le-a prezentat inversate :) Lancia trebuie sa se intoarca la fibra ei definitorie (raliuri), iar Alfa sa se adreseze aristocratiei moderate. Si o omitere, sper ca din graba: Dodge trebuie sa produca in continuare emblematicele Charger si Challenger. RAM da, sa se ocupe de camionete (din pacate pentru mine, bate GMC-ul la vanzari!), dar oricum va ramane pe vecie divizia lui Dodge, sub autoritatea acestuia.
    De fapt, Chrysler Group trebuie sa iasa de sub pulpana colosului italian, cat mai repede, ca sa nu se aleaga praful de ambele entitati din cauza dictaturii haotice a juristului Marchionne! Ia ghiciti la cine ma gandesc ca potential cumparator......Da, da, baietii din Renaissance Center! Si merg mai departe cu imaginatia "psycho" :
    - toate SUV-urile sa fie concentrate de Jeep;
    - GMC sa fie integrat in RAM (uitati-va la: http://image.trucktrend.com/f/41419190/2014-GMC-Sierra-SLT-front-interior.jpg --- deocamdata, RAM nu reuseste asemenea interioare first class);
    - Dodge sa fie limitat la Charger (bravo, mult ameliorat la bord, dar forma exterioara pare un pic "domesticita" de influenta Fiat si ar fi mare pacat ca italienii sa-i stirbeasca agresivitatea inconfundabila), Challenger si Viper (ultimele doua la mare concurenta cu Camaro, respectiv Corvette, dar ambele revenite urgent la siluetele precedente, clientii avand deci de unde sa aleaga roadstere);
    - Chrysler (divizia in sine) sa fie axat pe lux ca si pana acum si sa stea doar in 300, care sa fie prezentat in Europa cu numele lui original, nu ca Lancia Thema, plus sa se mai lucreze putin la bordul acela adormitor;
    - Cadillac sa fie avansat la superlux (pe palier cu RR) si sa lase ambitiile desarte de tranta sportiva cu BMW, fiind un scop mort din fasa;
    - Buick sa fie separat de Opel si limitat la un GN redivivus, foarte puternic si independent tehnic (cu motorizarea originara) --- adica sa ramana din ditamai marca un singur model, Buick GN, ca altceva nu se merita acum, sincer;
    - Chevrolet sa ramana marca de volum cu identitate obligatoriu nord-americana (sau sa salte la premium, cum ar fi, de pilda, noua Impala, si astfel, ajutata de Charger si GN, sa se lupte cu......BMW);
    - Opel, Vauxhall si Holden sa fie......date la petitori, la preturile cuvenite.
    Iar tot ce-am insirat pana aici sa fie produs in mod global, calitativ si atractiv, inclusiv de catre GM Korea si GM Shanghai, dar renuntandu-se la porcariile alea low-cost. Iar preturile sa fie......fara egal (s-ar obtine profituri mai mici, dar sigure; oricum, ar cam fi timpul sa le intre putin burdihanele la apa umflatilor din RC).
    In atare conditii, nu cred ca Ford ar putea contraataca cu atuuri pe masura......Bai Akerson, fii destept, apuca-te de mutari-bomba, care sa surprinda rivalii, altfel n-o sa se mai uite nici dracu' la masinile tale actuale, care, in mare parte, par ciurucuri !!! Iar daca te gandesti frenetic ca iti va merge la nesfarsit cu ieftinaturi (nu-i vorba de preturi) Opel & Chewoolet (la ele ma refeream ca tinichele!), atunci fii sigur ca te vor frige in sange alternativele Hyundai si Dacia, care urca vertiginos pe scara progresului (surpriza: si parca devin mai......frumoase, basca vor spori in fiabilitate), ca sa nu mai pomenesc de altele......Iti garanteaza cineva ca nu se poate reedita un soc ca in 2009?
    5 9
  • Ti-am dat un vot pozitiv, dar...GM nu va vinde Opel plus ca nu vad cine l-ar cumpara la preturi cuvenite, are o gama ok, proaspatul face-lift la Insignia il face si mai atragator dupa parerea mea, piederile GM cu Opel se datoreaza management-ului american in primul rand, Opel s-a vandut bine in ultimii 10 ani, au fost putine modele care n-au avut succes, Chevrolet sa concureze Bmw? Inteleg ca Chevrolet nord-american este mai sportiv din "fire" fata de Cadillac, dar asa cum sustineai acum cateva zile, nici Bmw nu mai e asa de sportiv si s-a mai "domolit", nu? Dupa parerea mea va ramane Cadillac concurentul lui Bmw, la clasa superlux cu Rolls nu ca n-ar avea nume pt asa ceva, dar nu cred ca va avea loc aceasta repozitionare, e vorba de foarte multi bani si incertitudinea recuperarii lor, poate cine stie un "imprumut" public ca-n 2009 sa schimbe situatia.

    Chrysler sa iasa de sub Fiat? Pai de abia a intrat, va trebui sa plateasca miliarde bune daca va dori asa ceva, din nou cine stie, o pomana de la stat ar fi binevenita, acest grup Fiat-Chrysler il vad cu slabe sanse sa devina puternic in urmatorii ani, iar GM va fi intrecut de VAG, e o chestiune de timp, poate Ford sa mai faca ceva, par mai "lucizi".
    11 1
  • inexorabil
    Dane, acum ce sa zic, intuiesc ca nu te-ar intrista prea tare sa vezi GM "plutind scandurele pe oceanul derizoriului"......Tot ce-i posibil! Am sugerat si eu niste solutii, fanteziste, imposibile, dar decat nimic precum echipa lui Akerson......
    Ford? Stii in ce cred eu ca ar consta forta lor teribila? Ti-o zic pe litere, vizand un segment in care par imbatabili: T-r-a-n-s-i-t. Oriunde intalnesc o piata sau un depozit, nu se poate sa nu-mi zgarie retina cel putin un exemplar.
    Dar aici trebuie sa vorbim despre SUV Alfa. Ar fi o samavolnicie, admit si eu acest cumplit adevar. Dar mai grava mi se pare intrarea lui Maserati pe taram prohibitiv (mai degraba Kubang ar fi trebuit sa se numeasca Zbang! adica se potriveste traditiei marcii ca nuca-n perete; basca va fi construit in fabrica Jeep din SUA !?, va pretinde sa se masoare cu "meseriasii" X5, ML, Cayenne si Range Rover Sport si va fi estimat ca pret mediu undeva la 60.000 euro). Mi se face pielea gaina, stiind ca doar Ferrari ar mai ramane "nepervertit" (nu stiu daca Lancia va mai apuca sa se "prostitueze", fiindca o paste falimentul cel mai posibil din tot Grupul Fiat), dar oare exista vreun tabu pe lumea asta care sa nu cada?......
    2 3
  • @inexorabil.......ai punctat bine
    insa esti cam agresiv cu anumite ideei.........
    Cadillac sa intre in ring cu RR........mi se pare imposibil(pana si Bentley are de 'lucrat' serios doar ca sa se afle si ei in seama)
    Cadillac ar fi avut o sansa sa intre in liga suprema de 'superlux' in urma cu 40-50 de ani...si na facuto......daca o faceau.......probabil exista in ziua de azi versiuni de serie a conceptului V16(adversar de temut pt. Phantom Coupe)
    2 1
  • Vor fi o gramada de scantei intre cei doi incapatanati.Daca credeti ca americanii vor pune genunchiul jos,in fata italienilor ,iar italianul va face la fel,va inselati.La fel s-a intamplat si cu celalalt incapatanat.Merc-ul.
    Ramane de vazut!
    1 1
  • Daca Porsche poate sa fabrice suv-uri vw date cu ruj si masini sport alungite ridicol.. si sa o duca bine-mersi, cu siguranta si Alfa Romeo poate sa construiasca un SUV pe platforma Jeep fara sa isi dilueze imaginea.
    6 4
  • AndreiRN
    Un sasiu Chrysler cu o caroserie si interior Italian(Chinezesc) si gata treaba.
    Asa va fi.
    0 5
  • inexorabil
    Andrei, iti propun sa parcurgem la pas impreuna Marele Zid Chinezesc. De unde intra in mare pana unde se pierde in pustiu. Mare pacat, totusi, ca aceasta minune omeneasca nu se vede de pe Luna, cum afirma odata un mit, ci pana la maximum 140 km inaltime. Altfel, nu cred ca ar mai persiflat cineva vreodata orice apartine Chinei.
    4 0
  • AutoKoltZ
    Un SUV Alfa Romeo nu cred ca ar fi cu nimic mai nepotrivit decat un Hummer limuzina, de exemplu
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru