Publicaţia germană Auto Motor und Sport a publicat o informaţie conform căreia Alfa Romeo va analiza în cursul acestui an opţiunea de a lansa un SUV în propria gamă, o decizie finală urmând să fie luată până la toamnă. Problema nu constă în analiza eficienţei unui astfel de model - SUV-urile fiind de câţiva ani un segment în continuă creştere la nivel mondial - ci de stabilirea priorităţilor pentru marca italiană. Astfel, având în vedere faptul că Grupul Fiat va cumpăra Chrysler în următoarele luni, la mijloc va sta problema banilor necesari dezvoltării unui astfel de model.
În aceste condiţii, decizia lansării unui SUV Alfa Romeo va fi pusă de Fiat în balanţă cu oportunitatea dezvoltării unui SUV de acelaşi segment pentru marca Jeep, brandul american fiind şi el aşteptat să crească mult în Europa şi în lume în următorii ani. Conform declaraţiilor lui Sergio Marchionne, directorului Fiat Group, investiţia în Jeep este una necesară, deoarece marca specializată în modele de teren trebuie să-şi îmbunătăţească sensibil imaginea de marcă în Europa şi la nivel mondial.
Acelaşi Sergio Marchionne declara acum o săptămână că Fiat are tot ceea ce e nevoie pentru a putea relansa Alfa Romeo. Marca din Milano are ţinte optimiste în următorii ani, vânzările Alfa Romeo urmând să crească - spun previziunile oficialilor italieni - de la 92.000 de unităţi în 2012 la 300.000 în 2016. Targetul va trebui să fie atins atât prin împrospătarea gamei actuale destuld e limitate - Giulietta şi MiTo - cât şi prin lansarea a şapte modele noi pregătite în următorii trei ani.
pana la urma Alfa 'sufera' si e lasata pe 'dinafara'.......doar ca italieni sa puna mana pe Chrysler
daca era eu Marchionne..........nu ma interesa doar Alfa,Fiat,Ferrari,Lancia......ma durea in cot de Jeep,Chrysler si alti.......imi vedeam de oala mea si atat........
e chiar culmea acuma ..........au avut bani de dezvoltare pt. 4C si acum nu mai au pt. un SUV mediu.....ce prostie......
Un SUV, indiferent de dimensiuni, la Alfa mie mi se pare adevarata prostie. Au Jeep pt asta, (care apropos, alaturi de Chrysler si Dodge fac parte tot din "oala" lui Marchionne, n-are cum sa-l doara in cot de marcile americane, deoarece sunt tot ale lui si produce bani cu ele).
Eu sper ca FIAT sa aiba finantele ocupate cu alte prioritati si sa nu vina prea curand ziua lansarii vreunui SUV Alfa Romeo, ca o sa fie o zi tare trista pentru alfisti.
zi trista pt. italieni daca va fi un suv Alfa????..........nu cred.......de indata ce toti constructori din lume au asa ceva......pana si germani......
uite ca bmw are 4 suv-uri si chiar daca nu place tuturor.......au ajuns sefi segmentului.........
nu zic k ar trebui si alfa sa faca tot atatea suv-uri insa un model de 'contraatac' ar fi binevenit)
cat despre mine si bmw........da ai dreptate.........as opri din productie modele k X6,X1 5GT,3GT.........si mas concentra pe modele ca 3,5,7........insa daca eram sef la bmw si brandu era pe moarte(exact cum e Alfa momentan) as fi facut orice ca sa salvez bmw........pana si citycar-uri de 50 hp........absolut orice doar sa nu moara.........
insa la cat de puternic e Grupu BMW........nu vreau sa vad modele k X1,X4..........ci modele k seria 8 sau un supercar..........
Ar trebui ca Dodge sa faca pick-up-uri si Viper, Chrysler limuzine de lux, Jeep SUV-uri si 4X4 veritabile stil Wrangler, Fiat masini low-cost, Alfa masini de volum cu motorizari de la normale pana la puternice, Lancia masini premium care sa concureze cu tripleta germana.
Daca nu fac o delimitare a target-ului marcilor se vor canibaliza asa cum o fac si in prezent.
De fapt, Chrysler Group trebuie sa iasa de sub pulpana colosului italian, cat mai repede, ca sa nu se aleaga praful de ambele entitati din cauza dictaturii haotice a juristului Marchionne! Ia ghiciti la cine ma gandesc ca potential cumparator......Da, da, baietii din Renaissance Center! Si merg mai departe cu imaginatia "psycho" :
- toate SUV-urile sa fie concentrate de Jeep;
- GMC sa fie integrat in RAM (uitati-va la: http://image.trucktrend.com/f/41419190/2014-GMC-Sierra-SLT-front-interior.jpg --- deocamdata, RAM nu reuseste asemenea interioare first class);
- Dodge sa fie limitat la Charger (bravo, mult ameliorat la bord, dar forma exterioara pare un pic "domesticita" de influenta Fiat si ar fi mare pacat ca italienii sa-i stirbeasca agresivitatea inconfundabila), Challenger si Viper (ultimele doua la mare concurenta cu Camaro, respectiv Corvette, dar ambele revenite urgent la siluetele precedente, clientii avand deci de unde sa aleaga roadstere);
- Chrysler (divizia in sine) sa fie axat pe lux ca si pana acum si sa stea doar in 300, care sa fie prezentat in Europa cu numele lui original, nu ca Lancia Thema, plus sa se mai lucreze putin la bordul acela adormitor;
- Cadillac sa fie avansat la superlux (pe palier cu RR) si sa lase ambitiile desarte de tranta sportiva cu BMW, fiind un scop mort din fasa;
- Buick sa fie separat de Opel si limitat la un GN redivivus, foarte puternic si independent tehnic (cu motorizarea originara) --- adica sa ramana din ditamai marca un singur model, Buick GN, ca altceva nu se merita acum, sincer;
- Chevrolet sa ramana marca de volum cu identitate obligatoriu nord-americana (sau sa salte la premium, cum ar fi, de pilda, noua Impala, si astfel, ajutata de Charger si GN, sa se lupte cu......BMW);
- Opel, Vauxhall si Holden sa fie......date la petitori, la preturile cuvenite.
Iar tot ce-am insirat pana aici sa fie produs in mod global, calitativ si atractiv, inclusiv de catre GM Korea si GM Shanghai, dar renuntandu-se la porcariile alea low-cost. Iar preturile sa fie......fara egal (s-ar obtine profituri mai mici, dar sigure; oricum, ar cam fi timpul sa le intre putin burdihanele la apa umflatilor din RC).
In atare conditii, nu cred ca Ford ar putea contraataca cu atuuri pe masura......Bai Akerson, fii destept, apuca-te de mutari-bomba, care sa surprinda rivalii, altfel n-o sa se mai uite nici dracu' la masinile tale actuale, care, in mare parte, par ciurucuri !!! Iar daca te gandesti frenetic ca iti va merge la nesfarsit cu ieftinaturi (nu-i vorba de preturi) Opel & Chewoolet (la ele ma refeream ca tinichele!), atunci fii sigur ca te vor frige in sange alternativele Hyundai si Dacia, care urca vertiginos pe scara progresului (surpriza: si parca devin mai......frumoase, basca vor spori in fiabilitate), ca sa nu mai pomenesc de altele......Iti garanteaza cineva ca nu se poate reedita un soc ca in 2009?
Chrysler sa iasa de sub Fiat? Pai de abia a intrat, va trebui sa plateasca miliarde bune daca va dori asa ceva, din nou cine stie, o pomana de la stat ar fi binevenita, acest grup Fiat-Chrysler il vad cu slabe sanse sa devina puternic in urmatorii ani, iar GM va fi intrecut de VAG, e o chestiune de timp, poate Ford sa mai faca ceva, par mai "lucizi".
Ford? Stii in ce cred eu ca ar consta forta lor teribila? Ti-o zic pe litere, vizand un segment in care par imbatabili: T-r-a-n-s-i-t. Oriunde intalnesc o piata sau un depozit, nu se poate sa nu-mi zgarie retina cel putin un exemplar.
Dar aici trebuie sa vorbim despre SUV Alfa. Ar fi o samavolnicie, admit si eu acest cumplit adevar. Dar mai grava mi se pare intrarea lui Maserati pe taram prohibitiv (mai degraba Kubang ar fi trebuit sa se numeasca Zbang! adica se potriveste traditiei marcii ca nuca-n perete; basca va fi construit in fabrica Jeep din SUA !?, va pretinde sa se masoare cu "meseriasii" X5, ML, Cayenne si Range Rover Sport si va fi estimat ca pret mediu undeva la 60.000 euro). Mi se face pielea gaina, stiind ca doar Ferrari ar mai ramane "nepervertit" (nu stiu daca Lancia va mai apuca sa se "prostitueze", fiindca o paste falimentul cel mai posibil din tot Grupul Fiat), dar oare exista vreun tabu pe lumea asta care sa nu cada?......
insa esti cam agresiv cu anumite ideei.........
Cadillac sa intre in ring cu RR........mi se pare imposibil(pana si Bentley are de 'lucrat' serios doar ca sa se afle si ei in seama)
Cadillac ar fi avut o sansa sa intre in liga suprema de 'superlux' in urma cu 40-50 de ani...si na facuto......daca o faceau.......probabil exista in ziua de azi versiuni de serie a conceptului V16(adversar de temut pt. Phantom Coupe)
Ramane de vazut!
Asa va fi.