Șef în Europa, retrogradat în SUA: Volkswagen Golf va fi eliminat de pe piața americană din cauza vânzărilor slabe

de Mircea Meşter
Duminica, 05.05.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacă vânzările europene ale lui Volkswagen Golf se mențin la distanță apreciabilă de restul modelelor de pe piață, situația din America e net diferită. Volkswagen vrea să scoată Golf de la vânzare, păstrând în oferta din SUA doar versiunile sportive GTI și R.

În timp ce vânzările lui Volkswagen Golf se mențin la un nivel care pare de neegalat în Europa, piață pe care compacta germană este lider absolut de peste 20 de ani, clienții americani nu au același apetit pentru acest model, considerat o mașină din segmentul citadin pe un continent în care predomină modelele de gabarit mare. Astfel, oficialii mărcii germane iau în considerare serios eliminarea versiunilor "normale" ale lui Golf (hatchback și break) de pe piața americană, acolo unde ar urma să rămână în vânzare exclusiv modelele sport Golf GTI și Golf R.

Informația vine din partea colegilor de la Motor1, care citează surse din interiorul biroului american Volkswagen. 

Conform acesteia, mutarea va avea loc după lansarea viitorului Golf 8, programată pentru primele luni ale anului 2020. Deși oficialii Volkswagen nu au comentat motivele acestei schimbări de optică, vânzările lui Golf în Statele Unite ne oferă un tablou net diferit față de cel din Europa.

Astfel, aflăm că versiunile simple ale lui Golf adună sub 2% din vânzările totale Volkswagen în Statele Unite, ajungând în 2018 la doar 6642 de unități comercializate pe tot parcursul anului. Păstrarea lui Golf GTI și Golf R în ofertă are însă logică pentru că versiunea GTI a adunat de trei ori mai mulți clienți pe parcursul anului trecut în comparație cu variantele de bază ale lui Golf.

În Europa, Volkswagen Golf s-a menținut și în 2018 pe prima poziție a vânzărilor auto, fiind cel mai vândut model de pe piață de peste 20 de ani. Anul trecut, Golf a fost preferat de 446.000 de clienți europeni. Deși modelul german a înregistrat o scădere de 8% față de anul anterior, rămâne la o distanță apreciabilă de Renault Clio, locul al doilea în clasament (336.000 de unități).

Comentarii (11)

  • inexorabil
    Diferenţa constă nu în “nevoile specifice fiecărei pieţe” şi nici în “configuraţia reliefului”, ci în…cultura auto (mai multă într-o parte, mai puţină în cealaltă parte).
    8 7
  • Nici Robbie Williams nu a prins în America, asta este, viața merge înainte :-)
    6 1
  • @inexorabil
    "Cultura" auto pe la noi se rezuma la pupat in dos orice are sigla "Deutsch-easca". Incultii si-au cerut banii inapoi dupa ce s-a aflat de Dieselgate. Noi le-am gasit scuze si ne-am facut ca ploua...pe banii nostri.

    Golf in SUA nu e altceva decat o cutie mica si inutila de masina care nu ofera altceva decat costuri mari de intretinere.
    26 20
  • Daca Golf este o cutie inutila si greu de intretinut, mult prea iubitele pick-upuri cu motoare enorme cum sunt la intretinere ? Iar ca utilitate, prea putini le folosesc la munca, majoritatea isi plimba sunca intr-o masina de 3 tone prin orase.
    25 12
  • Marius
    Mult prea iubitele pick-upuri cu motoare enorme o duc foarte bine acolo. Nu stiu ce ai citit tu, eu am citit ca va fi retras Golfu de pe piata americana. Asadar, da, Golf e inutil IN SUA!
    10 6
  • Am citit ca cica aduce costuri mari de intretinere, asa o fi, dar inseamna ca la pick-upuri costurile sunt astronomice.
    6 6
  • Rudolf D.
    Pai GOLF ramane in America. GTI si R. Ceea ce inseamna ca americanii au bani. Sa cumpere atat Tesla cat si GTI sau R ca small (pentru ei) muscle car. Deci nu mai plangeti pentru vw, nu mai vand masini in USA. Vand mai multe mai scumpe.
    6 1
  • inexorabil
    Mafia (alias “@inexorabil” – normal că te-a “adulmecat” şi prietenul tău de-o viaţă, Dan Grecu), nu te dezminţi…

    Ţi s-a părut cumva că eu i-am luat la ţintă pe nemţi? De ce să-i maculez şi eu, omule? Nu-i suficient că se răsucesc în morminte corifeii de altădată, văzând oripilaţi ceea ce au făcut “geniile” de azi cu ştiinţa şi patrimoniul pe care le-au lăsat lor moştenire? Dar şi în cazul americanilor este valabil acest considerent.

    În esenţă, este vorba despre pasiunea (nu doar nevoia) tipic americană pentru dimensiuni şi spaţiu, dar, totodată, despre atenţia acordată…siguranţei – de ce crezi că am subliniat importanţa culturii, adică a informaţiei? Pentru că americanul de rând ţine cont de o autoritate incontestabilă precum IIHS. Dacă aceasta a conchis, în mod public, că “mai mare + mai greu = mai sigur” (în coliziuni rutiere), atunci nimeni nu poate să-i scoată din minte cetăţeanului normele oficiale (mă rog, IIHS este un organism privat nonprofit, dar privit ca parte integrantă a politicii federale). Pe de altă parte, dacă el vrea neapărat spectacol al muşchilor, vitezei şi agilităţii, atunci are de ales de pe o listă generoasă de evenimente consacrate – nu ţine morţiş să fie el însuşi protagonist.
    10 4
  • Crystyann
    Cres ca multi nu au citit cu atentie textul - VW nu mai vinde Golful normal si mai ieftin deaorece grosul de vanzari este pe masinile de 250CP +. ATAT.
    6 0
  • @Inexo vs@"@inexo" desi sunteti de acord reusiti sa va certati.

    Mai mai sa fiu de acord cu Inexo daca nu zicea de lipsa culturii uneia dintre parti. Sunt culturi diferite ca re au rezultat si din nevoi istorice diferite (distante, spatiu interior, etc.). La ora actuala insa intradevar este mult mai mult vorba despre moda si imagine (atat aici cat si acolo).
    7 1
  • Exact cum scriu cei de mai sus, culturi si nevoi diferite. Eu am condus F150 cu Motor de 300 de cai in Florida si acolo are sens pentru ca sunt multi care isi cara barcile dupa i si o gramada de muncitori in constructii duc materiale cu modelul respectiv (sau GMC sau Toyota Tundra). Am avut de multe ori impresia ca in SUA dubele de transport din Europa au fost inlocuite de Pick-up trucks, motiv pentru care interiorul are doar scop utilitar: dotari multe dar plastice oribile si scaune destul de incomode. Un F150 este in realitate cat un Sprinter de mari dimensiuni, din unele unghiuri pare mai degraba un bus decat un autoturism,
    13 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru