Abia lansat pe piața din România, noul BMW Seria 7 este din nou subiect de discuție la nivel mondial, după ce o imagine cu o versiune mult așteptată a apărut accidental pe internet. Este vorba despre acea versiune pe care și-o doreau toți, o versiune capabilă să poarte logo-ul M al diviziei de performanță și să se bată de la egal la egal cu Mercedes AMG S65.
Imaginea scăpată în configuratorul mărcii germane confirmă intențiile bavarezilor de a lansa o versiune sportivă M760Li, inscripția fiind vizibilă. Pentru a fi demnă de litera M, limuzina va adopta un kit de caroserie sportiv și va împrumuta motorul V12 de 6.6 litri de la Rolls-Royce.
Asta înseamnă o putere totală de cel puțin 600 de cai și o ținută de drum adaptată la un asemenea potențial. Transmisia va fi asigurată de o cutie cu opt rapoarte, revizuită și ea de divizia M. Este încă neclar dacă vom vorbi despre propulsie spate sau despre tracțiunea integrală xDrive.
Pe lângă versiunea M760Li, BMW va lansa și un derivat ceva mai cuminte, echipat cu același propulsor V12. Este vorba despre versiunea BMW 760i sau 760Li, cu puțin peste 500 de cai.Ambele versiuni sunt așteptate spre finalul anului vitor, speculațiile privind prețul indicând o valoare de pornire de 140.000 de euro.
via wcf
bmw seria 7 cu motor de rolls si sigla M...daca e cerere si ei vor sa faca bani, probabil or sa faca. Ce nu a ras lumea si de struto camila X6, s-a vandut asa bine de a facut mertanu o copie, acu sunt frumoase, da cand a aparut cu mult inaintea lor SsangYong Actyon....
brandu vinde.
ce face si mercedes cu maybach, aici a ramas doar numele si justifica sa platesti dublu sau triplu pe un S mult mai dotat...dar nu chiar atat de totat sa justifice....asa ca pune brandu de s class maybach... vb aiurea, bani de logan nou nu am, macar recunosc.
PS auzi madalescule? critic BMW-ul :-PPPP
Din fericire (si din pacate cand iti faci reviziile), aproape toate componentele difera intre un M si varianta standard. Vorbim de pompa de apa, axe cu came, galerii, arcuri, telescoape, fulii, bucse, bare de torsiune, rulmenti, pompe de benzina, injectoare, bujii, filtre, senzori, evacuare, admisie, chiar si aripile, capota, portierele si elementele aerodinamice difera. Pe unele modele aripile sau portierele nu potrivesc de pe M pe standard.
Aproape orice piesa de seria 5 caut, are alt cod fata de un M5.
Asa ca nu primesti doar un motor "tunat" si o suspensie tare, ci o cu totul alta masina si bineinteles asta nu doar costa bani, ci si un efort urias din partea inginerilor si alte linii de asamblare, alti furnizori, alt management, etc.
Cu astea fiind zise, pentru mine cel putin, e lesne de inteles de ce nu vedem M-uri noi tot la 6 luni si un M7, M8, etc.
Cat despre un BMW 760i singura amintire de prin 2004-2005 este ca intr-o seara veneam acasa pe autostrada si am vazut o pereche de faruri care se apropiau din spate. Eram intr-un SLK230 din prima generatie. Am accelerat progresiv pana am ajuns cu piciorul la podea, dar degeaba. Baiatul se apropia "inexorabil" :):):):) (Ce-o mai fi facand inexorabil? Nu l-am mai vazut de la articolul cu centura si airbag-ul?) Cand a trecut (lejer) de mine cred ca aveam amandoi spre 200 km/h si atunci am vazut ca era un seria 7 cu motorul de 12 cilindri. In timp ce masinuta mea se scremea din toti rarunchii, baiatul parea ca accelereaza fara nici un efort.
Atunci am simtit pe pielea mea zicala: "There's no replacement for displacement" :):):)
BMW 760 sunt exrrem de rare pe strazi, dar ultima generatie este favorita mea intre cele de pana acum. Sunt convins ca si asta noua o sa fie o frumusete.
sunt partial de acord cu tine; intr-adevar sunt costuri mari pt a crea un M, dar se pare ca pt AMG si Audi ca sa fac S63 si chiar si S65 plus Audi S8, un e o asa mare problema;
sau AMG si Audi fac treba de "mantuiala"?? ;-))
evident ca 760 sunt rapide (fata de un slk 230 de 193-197 cp), dar si un slk 32amg ti-ar fi dat fum.
e vorba de raport cp/kg; 200cp si vreo 1300kg fata de 440cp si 2 tone;
asa logica puerila ai :DDDD
si ca sa nu zici ca fac pe desteptul degeaba si ca is mai cu mot, iti spun ca si io am patit ca tine;
taica-mio avea la un moment dat o dacie 1300 care de-abia prindea 100km/h si acceleram, acceleram cam pe la 90km/h si incercam sa ma tin dupa TIR-uri straine care pe vremea aceea (iin perioada 99-2000) prindeau 120-130km/h si vedeam si eu ca tine cum se distantau, desi eram ian blana;
NICI MACAR ASPIRATIA NU MA AJUTA :PP
Tu crezi ca degeaba are Mercedes divizie separata pentru modele sport? Situatia este identica la BMW, Audi sau oricine altcineva. Clientul de masina sportiva este dispus sa plateasca in plus pentru ca isi permite si isi doreste un astfel de model. In plus, daca este cu adevarat pasionat, intelege si de ce costurile sunt diferite. Tu crezi ca poti sa faci 3 tururi de Nuerburgring cu un set de frane normale si te astepti sa te mai opresti intr-un viraj strans?
Apreciez ca-mi "apreciezi" logica.
la primul tau reply ;; pai tocmai, eu ce zic? nu tot aia, printre altele?
M-AI INTELES TOTAL GRESIT
eu ma refeream la mowgli care zicea ca ar costa pe BMW prea mult sa faca un M; si eu am intrebat "dar pe amg si audi nu-i costa ?" sau sa "presupun" (cu sens sarcastic) ca ei fac "treaba de mantuiala" ?
poate nu m-am exprimat f inteligibil...posibil ;-)
la al doilea; eu cred ca in afara de faptul ca motorul v12 e mai echilibrat, consider ca frecarea e mai mare la un v12 decat la un 4l; si randament mai mic.
doar ca de obicei v12 au cilindree peste 3.5 si atunci si normal ca fata de un amarat de 4l 1.6, sunt mai apropiate de "locomotiva"
eu cu un leon cupra cu 4 linie turbo sunt mai rapid decat un 320i e36 cu 6 in linie de 150cp si sti cum se zice, ca 6 in linie e cel mai echilibrat motor
P.S. APROPO DE PRIMUL REPLY SI SET DE FRANE, SA STII CA INCLUSIV M5 CARE E MASINA DE TAXI PE NUR SCHIMBA PLACUTELE LA VREO 10 TURE (200KM) SAU CV DE GENUL. si suspensiile la un anumit nr de ture; cauta pe net
asta vreau sa accentuez, ca motoarele mari au v12 (in afara ca fiind scumpe la intretinere si pot sa fie cumparate doar de cativa) prin configuratia in v si cilindreea impartita in "portiimai mici", vibratiile si cuplul motor mare se diminueaza, se imparte la 12;
dar daca ai face un 4 in linie de 6.0l (care apropo de bmw, pusese pe 2.0l arbore de echilbrare la motor, tocmai pt a compensa vibratiile), iti dai seama ce vibratii ar produce, ca ar tremura toata masina si ar suprasolicita sasiul f mult; iti dai seama ce alezaj si cursa ar avea pistonul; si ditamai cuplul (cursa de vreo 20cm).
si v8 a aparut la corvette fiindca nu incapea sub capota 8 in linie
dar asta fiindca motorul cu compresor e mai naspa decat cel turbo; compresorul iti ia din cai ca sa poata fi rotit si intr-adevar la viteze mari nu mai face fata; cu turbo e mult mai bine; nu paraziteaza motorul la fel ca si compresorul;
e "un pic" mai complexa explicatia, dar in linii mari cam asa e;
de aia au renuntat si jag si merc la compresor mecanic
Stiu ca un kompressor (supercharger) isi are limitarile lui in plaja de sus, dar comparand in general un 4 cilindri, indiferent de constructie si combustibil, cred ca e clar ca nu sta in nici o varianta in fata unui V12 de cilindree mare. Pana la 100 km/h un 4 cilindri poate se mai tine dupa un "barosan", mai ales pus o caroserie usoara, din cauza raportului cp/kg (na c-am dat-o si eu in boala lu' ivanuov). Dar la viteze mari devine foarte evident cine-i seful.
Nu ma pricep prea departe la fineturi din lumea Autovehiculelor Rutiere, doar zic si eu ce-am observat din viata, mai ales traite de mine.
@ioi n-am zis ca AMG fac lucruri de mantuiala. Nu stiu ce face AMG, nici S, stiu doar de BMW si despre BMW vorbesc. Poti sa-mi confirmi ca un S8 difera de un A8 nu doar prin putere, cuplu si duritatea suspensiei, ci si componente interne diferite si subansamble ?
grea e limba romana :PP
eu n-am zis ca nu e adevarat ce ai zis despre M; nici n-am zis ca AMG si audi is superiori; eu am zis atat: "DACA AUDI SI AMG ISI PERMIT FINANCIAR SI "SOCIO-POLITICO-ECONOMIC" ;-) SA FACA S63 SI S65 SI S8, CELOR DE LA BMW DE CE LE E ASA GREU?"
PS, compresorul eventual e bun daca ari cu tractorul, sa ai putere la turatie joasa, dar daca vrei sport, nu e bun; se plafoneaza la turatii mari si iti consuma prea multi cai ca sa-ti dea putere.
nu-mi zice de G-Power, fiindca ei au ales compresor, m5 v10 fiind aspirat si e mai usor sa pui un compresor, decat sa gandesti un turbo.
eu nu as pune compresor. dovada ca si MB AMG a renuntat la compresor si a trecut la turbo
In plus, din ce am citit, un compresor este mai simplu de implementat decat un turbo. Din teoriile preacinstitului @bombardier daca la un turbo iti pica nu stiu ce (intercooler?) atunci "bye-bye motor". Ma rog, imi place domeniul auto pana la un punct, dar nu e viata mea si nici nu face parte din meseria mea. Asa ca, citesc, ascult si invat cat pot, dar e doar un hobby si nimic mai mult :)
@ioi, eu cred ca Mercedes a renuntat la compresor pentru ca sunt limitati de cilindreea motorului (din cauza restrictiilor de noxe). Un compresor merge pe un motor mai mare, de la 2 l in sus. Daca te uiti la oferta AMG au avut compresor de la 4 pana la 12 cilindri, pe orice capacitate de la 2.3 pana la 6.0 litri. Acum, trebuie sa se limiteze la cilindree mica si sa scoata putere si cuplu maxim, fara sa afecteze performantele la turatie joasa. Intre timp probabil ca si tehnologia turbo a evoluat si a facut-o mai atractiva dpdv al fiabiiltatii si sigurantei in exploatare. Just my 2c.
Legat de tractoare, nu stiu, nu ma pricep... vad ca e domeniul tau.
Eu sunt mai fraier de fel si o sa-mi compresor pe motorul meu, intr-o buna zi. Nu, nu am tractor. Hai, spor la arat.