Secretele camuflării maşinilor de mâine

De Cornel Șocariciu
Publicat Duminica, 07.11.2010
"Lupta" dintre fotografii spion şi noile modele ce urmează să debuteze pe piaţa auto se asemănă cu cea dintre vedetele internaţionale şi paparazzi, iar ca orice "vedetă" care se respectă, maşinile benficiază de cele mai avansate metode de camuflaj.

În ziua de astăzi, maşinile pot fi asemănate cu celebrităţile internaţionale din lumea mondenă, a filmului sau a muzicii, întrucât fiecare pasionat vrea să vadă cum va arata modelul preferat cu mult înainte de prezentarea oficială. Pentru a continua comparaţia anterioară, putem afirma că fotografii spion sunt ca nişte paparazzi ai automobilelor, iar aceştia au multe de înfruntat pentru a pune mâna pe câteva instantanee de senzaţie.

Pentru a îngreuna şi mai mult munca fotografilor spion, constructorii auto au început să dezvolte o nouă metodă pentru camuflarea automobilelor aflate în teste. În efortul lor de a ţine viitoarele maşini departe de ochii jurnaliştilor, dar mai ales de lentilele aparatelor de fotografiat, constructorii auto îşi desfăşoară testele fie în deşert, fie în locuri foarte retrase. Odată descoperiţi, singura soluţie a constructorilor rămâne camuflajul.

Dacă acum câțiva ani vorbeam de automobile camuflate cu ajutorul cauciucului, moda s-a schimbat şi constructorii auto au apelat la o soluţie mult mai ingenioasă.

Aceştia au înlocuit vechile materiale cu o simplă folie care se poate aplica cu foarte mare uşurinţă. Noua metodă de deghizare a maşinilor necesită un timp mai scurt de prelucrare şi, totodată, este mult mai puţin costisitoare pentru buzunarele constructorilor.

Desenele de pe foliile pentru camuflat au forme diferite şi foarte inedite care au ca rol inducerea în eroare a aparatelor de fotografiat. Adrian van Hooydonk, directorul de design de la BMW, a declarat că desenele de pe folii sunt create de designeri şi sunt mult mai ieftine comparativ cu vechile metode folosite de ingineri. Procesul este unul complex şi trebuie realizat un nou proiect pentru fiecare prototip testat, a completat oficialul BMW.

Forma grilei şi a blocurilor optice din faţă sunt cruciale în ceea ce priveşte identitatea unei maşini, dar pentru a putea obţine rezultate cât mai realiste asupra performanţelor, inginerii trebuie să fie foarte atenţi să nu acopere zonele de răcire sau să aducă modificări majore asupra formei aerodinamice.

Fiecare constructor a adoptat anumite desene inedite pentru a camufla si pentru a induce în eroare cât mai bine aparatele fotografilor spion. Constructorul german BMW utilizează forme rotunde, iar Saab mizează pe efectul creat de tabla de şah.

Pentru a ascunde modelele de ochii vânătorilor de prototipuri, cei de la Ford au "pictat" pe folia pentru camuflaj desene care se aseamănă cu omizile, iar Opel mizează pe aşa-numiţii "peştişori".

O metodă comună utilizată de mulţi constructori a fost botezată "Starry Night", întrucât se observă influenţele operei create de Van Gogh. Camuflajul este foarte important atunci când un prototip părăseşte garajul constructorului şi se îndreaptă către circuitele de teste sau drumurile publice, iar noile metode de deghizare le dau multe bătăi de cap fotografilor spion.

Comentarii (3)

  • Frumos
    Foarte frumos articolul, apreciez ca ne oferiti si informatii educative pe langa numeroasele stiri din fiecare zi.
    10 3
  • masina asta e BMW Seria 6
    de ce le camufleaza ?
    3 3
  • camuflaj
    Ideea e că maşinile fotografiate în camuflajul de mai sus, sunt foarte greu de prelucrat în Photoshop, mai ales că modelul ales estompează foarte bine jocul de lumini şi umbre care arată forma (volumul), mai ales pentru detalii mici.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru