Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) a debutat în acest final de săptămână cu Raliul Monte Carlo. Echipajele înscrise au avut de parcurs peste 1.350 de kilometri, dintre care 323 de kilometri de probe speciale.
Sebastien Ogier a reușit să câștige prima etapă a noului sezon din WRC cu un avans de doar 2.2 secunde în fața belgianului Thierry Neuville. Astfel, Ogier obține a șasea victorie consecutivă în Raliul Monte Carlo.
Anul acesta, Citroen aniversează centenarul, iar victoria lui Ogier din Raliul Monte Carlo a fost cea cu numărul 100 din istoria producătorului francez în cadrul WRC.
Deși Raliul Monte Carlo rămâne cea mai imprevizibilă etapă din cadrul WRC din cauza drumurilor acoperite cu zăpada sau gheață și a condițiilor meteo, anul acesta echipajele au avut o misiune ceva mai ușoară. Temperaturile au fost destul de ridicate pentru această perioadă a anului, iar mare parte din probele speciale au avut doar porțiuni mici acoperite cu zăpadă sau gheață.
Pe tot parcursul weekend-ului, Ogier și Neuville au reușit să stabilească timpi apropiați, duelul dintre cei doi fiind unul strâns. La finalul penultimei probe, avansul lui Ogier în fața lui Neuville a fost de doar 0.4 secunde, însă campionul mondial în exercițiu a forțat pe ultima probă specială și a reușit fie mai rapid cu 1.7 secunde decât belgianul.
Mai mult decât atât, pe ultimele 2 probe speciale, pilotul Citroen a raportat o serie de probleme la nivelul accelerației.Sebastien Loeb, Jari-Matti Latvala și Ott Tanak s-au duelat pentru ultima poziție pe podium
Ott Tanak, pilotul Toyota care anul trecut a încheiat sezonul pe poziția a treia, a început etapa din Monte Carlo într-un ritm rapid și s-a instalat în fruntea clasamentului general provizoriu la finalul primei zile. Din păcate, estonianul a pierdut peste 2 minute pe proba specială cu numărul 7 (vineri) ca urmare a unei pene de cauciuc.
În aceste condiții, Tanak a pierdut contactul cu plutonul fruntaș format din Ogier și Neuville și s-a văzut nevoit să lupte pentru ultima treaptă a podiumului. Acest duel a fost unul dificil, mai ales că Andreas Mikkelsen (Hyundai) a reușit să ruleze rapid și să obțină timpi buni. Între cei doi s-au intercalat Sebastien Loeb (Hyundai) și Jari-Matti Latvala (Toyota). Pe parcursul zilei de vineri și în prima parte a zilei de ieri, Mikkelsen, Loeb și Latvala au făcut schimb de locuri în clasamentul general provizoriu, diferența dintre aceștia fiind una foarte mică.
În prima parte a zilei de sâmbătă, Mikkelsen rupe roata stânga spate a mașinii chiar în finișul probei cu numărul 9, iar raliul se încheie pentru norvegian. Etapa din Monte Carlo nu permite restartul celor care abandonează în penultima zi.
Aceeași soartă au avut-o și Esapekka Lappi (Citroen) și Elfyn Evans (M-Sport Ford).Ott Tanak reușește să câștige toate probele speciale programate sâmbătă și să reducă avansul avut de Loeb și Latvala, iar după prima buclă de duminică, estonianul urcă până pe poziția a treia a clasamentului general. Loeb a avut un avans firav în fața lui Latvala, dar francezul cu 9 titlul de campion mondial în WRC, a reușit să-i facă față finlandezului și să termine etapa din Monte Carlo pe poziția a patra a clasamentului general.
Kris Meeke câștigă Power Stage-ul
Ultima probă a raliului Monte Carlo (power stage) a pus în joc puncte suplimentare pentru clasamentul general. Kris Meeke a revenit în Mondialul de Raliuri alături de Toyota și a avut un ritm bun pe tot parcursul etapei din Monte Carlo.
Cu toate acestea, pilotul nord-irlandez nu a fost ocolit de ghinion. Meeke a fost nevoit să se oprească de două ori în timpul probelor speciale ca urmare a unor pene de cauciuc, motiv pentru care acesta nu s-a putut duela pentru unul dintre locurile fruntașe din clasamentul general. Totuși, Meeke a demonstrat că este un pilot extrem de rapid și a câștigat Power Stage-ul.
Așa cum am subliniat ȋn ultima mea postare, nu este (deocamdată) loc pentru surprize. Iar bătălia va fi aprigă la vârf.
M-Sport Ford va trebui să se lupte primordial cu propriile dezavantaje. Un semn ȋncurajator vine ȋnsă din partea tânărului echipaj Greensmith-Edmondson, mai ales că au trecut, totuși, de vârsta marilor promisiuni; au nevoie de constanță și, totodată, de o doză de tupeu marca Meeke-Marshall…Ȋn acest caz, susținerea morală și consilierea profesională din partea patronului Wilson se vor dovedi vitale.
Asemenea intenții implică niște eforturi, dar sunt convins că merită ȋn mod indiscutabil.