Weekend-ul acesta s-a desfășurat Raliul Mexicului, etapa a treia a Campionatului Mondial de Raliuri. Inițial, etapa a programat 24 de probe speciale care aveau să se desfășoare pe parcursul a patru zile.
Cu toate acestea, organizatorii, echipele și FIA au decis să scurteze evenimentul ca urmare a măsurilor de călătorie tot mai drastice cauzate de pandemia de coronavirus Covid-19. Astfel, ultima zi a fost a raliului a fost anulată complet. Totuși, echipajele au parcurs mai mult de 75% din numărul total de kilometri de probe speciale, punctajul acordat la final fiind unul complet (cu excepția punctelor suplimentare disponibile pe Power Stage).
Raliul a debutat joi seara cu două probe scurte în fața publicului din orașul Guanajuato, însă aventura pe macadamul mexican a început vineri cu proba El Chocolate (31.57 de kilometri).
Ott Tanak, campionul mondial en-titre, începe într-un ritm excelent și reușește să termine cea mai lungă probă a raliului pe prima poziție. Astfel, estonianul care concurează pentru Hyundai se instala în fruntea clasamentului general provizoriu. O greșeală de pilotaj pe a doua probă a zilei de vineri (Ortega 1, PS 4) face ca suspensia spate a modelului i20 WRC să fie puternic afectată, iar estonianul să piardă peste 40 de secunde.
Primul raliul din acest an pentru Dani Sordo (Hyundai) a fost unul plin de evenimente mai puțin plăcute. Pe prima probă desfășurată vineri, spaniolul este nevoit să se oprească pentru 5 minute pentru a rezolva o problemă tehnică.
Din păcate, în a doua parte a zilei (El Chocolate 2, PS 7), motorul modelului i20 WRC se supraîncălzește, iar spaniolul este nevoit să abandoneze.Esapekka Lappi (M-Sport Ford) a început etapa din Mexic într-un ritm bun, însă pe a doua trecere pe El Chocolate (PS 7) mașina acestuia a luat foc. Evenimentul a avut loc după finișul probei și, în ciuda eforturilor făcute de cei aflați în punctul de stop, mașina a ars complet.
Și Thierry Neuville (Hyundai) a avut probleme tehnice în Raliul Mexicului, iar pe a doua trecere pe proba Las Minas (PS 9) belgianul abandonează.
Sebastien Ogier (Toyota) reușește un timp excelent pe a doua probă a zilei de vineri și se instalează în fruntea clasamentului general provizoriu. Francezul gestionează inteligent avantajul și reușește ca până la finalul zilei de vineri să aibă un avans de 13.2 secunde în fața lui Teemu Suninen (M-Sport Ford), respectiv 33.2 secunde în fața coechipierului Elfyn Evans.
La finalul zilei de vineri, lupta pentru un loc pe podium era strânsă, Elfyn Evans, Ott Tanak și Kalle Rovanpera fiind despărțiți de doar 2.5 secunde.
Ziua de sâmbătă avea să decidă câștigătorul etapei din Mexic. Ott Tanak a forțat încă de pe prima probă programată și a reușit rapid să urce pe poziția a treia a clasamentului general provizoriu. Estonianul a continuat într-un ritm forte bun, iar până la finalul zilei a mai urcat o poziție în clasamentul general.
Astfel, Ogier se impune în etapa din Mexic, francezul reușind să își treacă în cont prima victorie alături de Toyota.
Tanak încheie pe locul secund, iar Teemu Suninen completează podiumul.Raliul Argentinei, etapa a patra a actualului sezon, a fost anulat din cauza pandemiei de coronavirus Covid-19.
Campionatul Mondial de Raliuri: rezultate Raliul Mexicului
Loc | Pilot | Echipă |
1 | Sebastien Ogier | Toyota |
2 | Ott Tanak | Hyundai |
3 | Teemu Suninen | M-Sport Ford |
4 | Elfyn Evans | Toyota |
5 | Kalle Rovanpera | Toyota |
6 | Pontus Tidemand (WRC2) | Skoda |
7 | Nikolay Gryazin (WRC2) | Hyundai |
8 | Marco Bulacia (WRC3) | Citroen |
9 | Gus Greensmith | M-Sport Ford |
10 | Ole Christian Veiby (WRC2) | Hyundai |
Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general piloți
Loc | Pilot | Echipă | Puncte |
1 | Sebastien Ogier | Toyota | 62 |
2 | Elfyn Evans | Toyota | 54 |
3 | Thierry Neuville | Hyundai | 42 |
4 | Kalle Rovanpera | Toyota | 40 |
5 | Ott Tanak | Hyundai | 38 |
6 | Teemu Suninen | M-Sport Ford | 26 |
7 | Esappeka Lappi | M-Sport Ford | 24 |
8 | Takamoto Katsuta | Toyota | 8 |
9 | Sebastien Loeb | Hyundai | 8 |
10 | Pontus Tidemand | Skoda | 8 |
Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general pe echipe
Loc | Echipă | Puncte |
1 | Toyota | 110 |
2 | Hyundai | 89 |
3 | M-Sport Ford | 65 |
Oricum, cam multe probleme tehnice. Nu sunt specialist, dar parcă aş prefera 2.0 turbo 300 CP lui 1.6 turbo 380 CP. Nu insinuez neapărat că s-ar folosi motoare prea forţate şi că ar apărea fel de fel de necazuri din cauza lor, dar logica de dinainte mi se pare mai adecvată noţiunii de motorsport. Plus că aş vrea să se revină la segmentul C. Fiindcă “buburuzele” dopate de acum nu-mi inspiră prea multă încredere. Mă rog, n-am încotro şi urmăresc competiţia mai departe în condiţiile date, dar…unde s-o fi “disipat” farmecul aparte din secolul trecut?...