Weekend-ul care tocmai s-a încheiat a fost unul plin pentru pasionații de motorsport. Iubitorii raliurilor au putut urmări evoluția celor mai buni piloți în etapa de campionat mondial din Mexic.
Raliul Mexicului a fost prima etapă din acest sezon care s-a desfășurat pe macadam și a inclus 21 de probe speciale (314 kilometri), cea mai lungă dintre acestea măsurând peste 32 de kilometri. Atât echipajele, cât și mașinile de concurs au avut de înfruntat temperaturi de peste 30 de grade și mult praf, totul desfășurându-se la altitudini ridicate, vârful maxim fiind de 2.737 de metri. Acesta a fost atinsă pe proba specială Ortega (17.28 de kilometri).
La finalul celor patru zile de concurs, Sebastien Ogier (Citroen), campionul mondial en-titre, și-a trecut în cont o nouă victorie. A fost pentru a cincea oară când francezul s-a impus pe probele speciale din Mexic, prima reușită fiind obținută chiar în anul de debut (2008).
"A fost un weekend dificil cu condiții grele. Nu a fost un raliu fără probleme, dar am reușit să obținem punctajul maxim", a declarat Ogier la finalul celor 21 de probe cronometrate. Sebastien pleacă din Mexic cu 30 de puncte, 5 dintre acestea fiind acordate pentru câștigarea Power Stage-ului.
Unul dintre cele mai interesante dueluri ale weekend-ului a fost cel dintre Ott Tanak (Toyota) și Elfyn Evans (M-Sport Ford).
La finalul zilei de sâmbătă, galezul se afla pe poziția secundă a clasamentului general provizoriu cu un avans de aproape 4 secunde în fața estonianului. Duminică au fost programate doar trei probe speciale, iar Ott Tanak a început ziua într-un ritm extrem de rapid. Elfyn Evans a forțat pe tot parcursul zilei însă nu a reușit să mențină avansul în fața estonianului. În aceste condiții, Tanak încheie etapa din Mexic pe locul secund și astfel își păstrează prima poziție în clasamentul general.Thierry Neuville (Hyundai), unul dintre piloții care se duelează la vârful clasamentului, a avut un weekend mai puțin bun și a încheiat Raliul Mexicului pe poziția a patra a clasamentului general. Starea de sănătate a belgianului, dar și problemele avute în ziua de vineri (delaminarea unei anvelope pe o probă de peste 31 de kilometri) au făcut ca la finalul celor 314 kilometri cronometrați pilotul Hyundai să aibă o întârziere de aproape un minut și jumătate față de lider.
Kris Meeke (Toyota), Dani Sordo (Hyundai) și Andreas Mikkelsen (Hyundai) au avut un ritm foarte bun în Raliul Mexicului, dar problemele tehnice au generat un rezultat mai puțin plăcut pentru cei trei. Meeke a încheiat pe poziția a cincea a clasamentului general, în timp ce Mikkelsen termină pe locul al 11-lea.
Pentru Dani Sordo (locul al nouălea), acesta a fost primul raliu din actualul sezon de WRC, spaniolul fiind cel care împarte mașina de concurs cu Sebastien Loeb.În urma rezultatelor înregistrate în Mexic, Ott Tanak rămâne pe prima poziție a clasamentului general (65 de puncte). Sebastien Ogier urcă pe locul secund (61 de puncte), în timp ce Neuville ajunge pe ultima treaptă a podiumului (55 de puncte). În clasamentul constructorilor, Toyota își păstrează poziția de lider (86 de puncte). Citroen urcă pe doi (78 de puncte), iar podiumul este completat de Hyundai (77 de puncte).
Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general piloți
Loc | Pilot | Echipă | Puncte |
1 | Ott Tanak | Toyota | 65 |
2 | Sebastien Ogier | Citroen | 61 |
3 | Thierry Neuville | Hyundai | 55 |
4 | Kris Meeke | Toyota | 35 |
5 | Elfyn Evans | M-Sport Ford | 28 |
6 | Esapekka Lappi | Citroen | 20 |
7 | Sebastien Loeb | Hyundai | 18 |
8 | Jari-Matti Latvala | Toyota | 14 |
9 | Andreas Mikkelsen | Hyundai | 12 |
10 | Benito Guerra | Skoda (WRC2) | 8 |
Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general pe echipe
Loc | Echipă | Puncte |
1 | Toyota | 86 |
2 | Citroen | 78 |
3 | Hyundai | 77 |
4 | M-Sport Ford | 45 |
M-Sport Ford seamănă cu Real Madrid: fără titani (plecați), este doar o echipă de pluton. Câteva sclipiri individuale și sporadice nu aduc trofee…
“Important este să participi, că nu știi de unde poate sări iepurele”. Da, să sară. Oricum, l-ar călca Tänak, Ogier sau Neuville.
Indecis fiind in a cataloga *Infernul lui Dante* pentru etapa mexicana sau sa pastrez titulatura pentru duelurile desfasurate pe Insula Frumusetii cu ale sale 10 000 de viraje dar si cu prezenta la start a lui Loeb in cautarea celei de a 80-a izbanzi ,(sper sa o si gaseasca :-) inchei intrebandu-ma retoric , cum altfel :-) asa cum au facut-o si altii inaintea mea :Ogier ar fii putut obtine mai mult pe continentul nord-american cu un C3 WRC Hybrid? :)25 puncte+5 puncte Power Stage.
Oare *numai* astfel o competitie precum WRC reuseste in sfarsit sa capete *greutate* ?!:-)) Ma indoiesc..... sincer.