În toamna anului trecut, SEAT a prezentat noul Tarraco. Cel mai mare SUV din gama constructorului spaniol a primit numele vechi al actualului oraș Tarragona, în timp ce asamblarea a fost integrată în cadrul fabricii Grupului Volkswagen din Wolfsburg.
Reprezentanții Seat spun că Tarraco oferă "sportivitate, confort, tehnologie, calitate și nu în ultimul rând, emoție".
Noul Seat Tarraco are o lungime de 4.735 de mm, în timp ce înălțimea ajunge la 1.658 de mm. Ampatamentul este de 2.790 de mm, iar conform oficialilor spanioli, Tarraco este capabil să ofere suficient spațiu pentru toți pasagerii.
SUV-ul constructorului iberic va fi disponibil atât într-o versiune cu 5 locuri, cât și într-o variantă cu 7 locuri (opțional pentru 760 de euro). Volumul portbagajului în cazul versiunii cu 5 locuri este de 760 de litri.
Pentru moment, pe piața din România, noul Seat Tarraco va fi disponibil cu o singură motorizare pe benzină și două diesel.
Clienții vor putea opta pentru unitatea de 1.5 litri benzină care oferă 150 de cai putere la 5.000 rpm și 250 Nm începând cu 1.500 rpm. Resursele unității vor fi gestionate de o transmisie manuală cu 6 trepte. Prețul de pornire anunțat de constructorul spaniol pentru această versiune este de 26.754 de euro cu TVA.
Cei care preferă un motor diesel vor avea la dispoziție unitatea de 2.0 litri TDI în versiunile de 150 CP și 190 CP.
Varianta de bază este disponibilă cu o cutie manuală cu 6 trepte sau cu una automată cu 7 rapoarte, aceasta din urmă fiind oferită doar atunci când clienții bifează și tracțiune inteagrală 4Drive. Vârful de gamă de 190 CP este disponibil exclusiv cu transmisia DSG cu 7 trepte și sistemul 4Drive.MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Style | Xcellence |
1.5 TSI | Benzină 150 CP |
Ma6 | 26.754 | 29.664 |
2.0 TDI | Diesel 150 CP |
Man6 DSG7,4x4 |
28.907 32.913 |
31.817 35.824 |
2.0 TDI | Diesel 190 CP |
DSG7,4x4 | - | 37.446 |
În acest moment, Seat Tarraco este disponibil în versiunile de echipare Style și Xcellence. Varianta de echipare Style dispune de următoarele dotări: blocuri optice spate cu LED, carcasele oglinzilor exterioare vopsite în culoarea caroseriei, sistem automat de climatizare pe două zone, cruise control, sistem pentru detectarea oboselii, instrumentar digital de bord cu ecran de 10.25 inch, faruri full-LED, sistem Front Assist cu frânare automată în caz de urgență și cu funcție pentru detectarea pietonilor, sistem de infotainment cu ecran tactil de 8 inch și tehnologie compatibilă cu Apple CarPlay și Android Auto, geamuri față și spate acționate electric, jante din aliaj cu diametrul de 17 inch, sistem Lane Assist, măsuțe pliabile fixate în spătarele scaunelor din față, oglinzi exterioare acționate electric, încălzite și pliabile electric, ornamente cromate la interior, proiectoare de ceață cu LED, senzori de parcare spate, sistem Start&Stop, și volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele.
Nivelul de echipare Xcellence plusează cu următoarele: cruise control adaptiv, jante din aliaj cu diametrul de 19 inch, spoilere față și spate restilizate, funcție Leaving Home și Auto Coming, sistem de acces și porire fără cheie, ornamente interioare Xcellence, ornament cromat în dreptul pragurilor, sistem Park Assist, portbagaj acționat electric Easy Open, scaune față sport, sistem de navigație, și tapțierie din material textil și Alcantara.
Noul Seat Tarraco vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Seat Tarraco 2.0 TDI, Aut, 4x4, Style |
150 | 5.6 | 9.8 | 32.913 |
Skoda Kodiaq 2.0 TDI, Aut, 4x4, Ambition |
150 | 5.5 | 10.0 | 31.066 |
Kia Sorento 2.0 DSL, Aut, 4x4, Nova |
185 | 6.7 | 10.4 | 37.318 |
Nissan X-Trail 2.0 dCi, X-tronic, 4x4, Acenta |
177 | 6.0 | 10.0 | 32.840 |
Renault Koleos 2.0 dCi, X-tronic, 4x4, Zen |
175 | 5.5 | 9.5 | 33.850 |
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI, Aut, 4x4, Trendline |
150 | 5.5 | 9.9 | 32.571 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
ii peste kodiaq
ii motor nialcos tdi190
ii fain ca vag rullzz
Posesorul pare sa nu aibă leac
is de acord cu tine
ii acuzatii nedrepte la motoare diesel
is posesor a4tdi150 si is multumit
ii cuplu mult la turatie mica
ii motoare faine cele diesel mai ales tdi
Benzina nu prea are ce cauta pe masini mari. Teracota asta papa in viata reala 10-12% in oras si cu multa grija 7.5-8% exterior. Dieselul mai scade lejer 1-2 litri din orice cifra a benzinei.
Hibridizarea nu prea are loc pe masini ieftine. Si-apoi nu are rost daca ai diesel ca tot pe acolo iesi la consum.
Mai cititi si altceva in afara de vine apocalipsa diesel si ne salveaza electricele, poate in felu asta reveniti pe planeta pamant.
Si sunt de acord: ii fain Diesel. :D Si mie imi place. Am un TDI nialcos, da' numa' de 105 CP. Merge brici si acuma, chiar daca are deja 90k.
Bravo! Da-i inainte cu stilul unic. Nimeni nu-ti poate spune cum si ce sa gandesti. Cat despre "unlike-uri", lasa-i dreq de hateri. :)
Toata lupta isterica impotriva Diesel-ului se datoreaza faptului ca tehnolgia a ajuns pur si simplu prea buna, prea fiabila, prea competitiva, si atunci au inventat tot felul de marote ca sa scapam de ea, sa le luam fraierilor mai multi bani pentru aceeasi troaca, dar cu motor cu baterii. Care baterii ridica pretul masinii cu cel putin 50% in aceeasi clasa, dupa care bateriile se vor strica si vor trebui inlocuite. Dupa cca 6 - 7 ani. In plus, nimeni nu va cumpara o asemenea masina SH, deci fraierii vor fi obligati sa ia una noua, tot scumpa. Incearca sa atraga lumea in vortex-ul "tehnologiei curate", cu baterii, din care odata intrati, n-o sa mai putem iesi din motivele explicate mai sus. Tine doar de noi sa nu ne lasam atrasi in mizeria asta.
Personal nu sunt impotriva mobilitatii electrice, dar din pacate, bateriile actuale sunt proaste si scumpe. Odata cu aparitia unor noi baterii mai performante si mai ieftine, voi fi primul care va cumpara o asemenea masina. Pana atunci insa, nu-i prost cine cere, stiti voi.
Adio Diesel
Adio Diesel
Am avut si masina hibrid: NU se strica bateriile la 6-7 ani, asta e legenda, problema lor e greutatea sporita, loc mic in portbagaj si randamentul per total e exact ca la un diesel mai usor.
Si nu e cum spunea cineva de mai sus pompos, ca vor sa atraga fraierii in vortexul tehnologiilor curate. Asta e realitatea tehnologica a zilei de azi. Luati o masina noua si 5 ani nu aveti problema cu ea si mai si trage peste una de 10 ani vechime care saraca e depasita din toate puntele de vedere. Modernizati-va si veti avea multe de castigat.
A... si cam cat mergeti prin orasele nemtesti in care e posibil ca in cativa ani sa se interzica dieselurile (dar nu pentru turisti doar pentru rezidenti)? Raspundeti-va voua!
Luati-va masini noi, diesel sau benzina nu conteaza , oricum nu mai exista "diesel ordinar", orice cutie automata cu mod sport pusa pe un motor de 2.0 trage foarte bine iar daca ajungeti sa va bucurati de confortul interior si tehnologie poate nu o sa mai claxonati ca disperatii in trafic, sa depasiti la limita cu o vechitura dusa la limita si sa parcati pe cea mai apropiata bordura de intrarea in shaormerie.
Pa!