Grupul Volkswagen intenționează să introducă o serie de schimbări majore la cel puțin doi dintre constructorii pe care îi deține. Principalul vizat de schimbare este SEAT, despre care germanii au afirmat anterior că intenționează să-l repozitioneze prin mărirea prețurilor pentru modele.
Potrivit publicației Autocar care îl citează pe Herbert Diess, președintele Grupului Volkswagen, planurile sunt însă și mai complexe.
Astfel, Volkswagen analizează varianta de a schimba numele Seat în Cupra, pentru a repoziționa astfel marca drept una mai scumpă. În prezent, Cupra este brandul de performanță al constructorului spaniol, care a fost lansat exact cu scopul de a atrage mai mulți clienți reticenți la brandul Seat.
Într-o astfel de situație, Seat ar urma să lanseze o gamă complet nouă de modele și să se lanseze pe numeroase alte piețe globale, inclusiv în America de Nord, până în preajma anului 2025.
Toate aceste schimbări sunt analizate ca urmare a faptului că Seat are costuri ridicate pentru modele precum Ibiza, Leon și Ateca, însă acestea sunt comercializate la prețuri relativ mici.
În plus, Grupul Volkswagen vrea o diferențiere mai mare față de celelalte mărci ale Grupului.
Prin urmare, actualul Seat ar putea fi repoziționat în gamă peste Volkswagen din perspectiva prețurilor, în timp ce Skoda ar urma să fie repozitionată drept un brand accesibil și adresat în special est-europenilor.Pentru moment, nu este clar când și dacă va lua Volkswagen o decizie finală în privința viitorului brandului Seat.
Via Autocar
cu o litera in plus (5 in CUPRA, 4 in SEAT) si la cat de complicata e sigla mi-e teama ca le vor creste costurile de productie peste potentialul venit din marirea preturilor
Mie mi se pare ca la ora actuala VAG-ul se straduieste sa gaseasca o identitate pentru fiecare marca a grupului si singurul careia ii lipsea una era Seat.
Skoda e marca accesibila si practica,
VW este marca de volum impinsa usor in sus,
Audi Premium,
Porsche este in zona sport,
Bentley Lux si asa mai departe.
Si atunci daca tot era Seat-ul in zona cu un plus la design (desi mie unul nu mi se pare dar nah, asa era vorba) au vrut sa-l impinga in zona Sport de volum. Cam ce au mai zis ei acum un an cand se uitau la Alfa-Romeo. Doar ca performanta cere bani si de aici creerea identitatii Cupra care sa asimileze ulterior si marca mama Seat.