Seat s-ar putea reinventa în 2030: va produce scutere și cvadricicluri în loc de mașini

de Tiberiu Safta
Marti, 09.05.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor informații noi apărute în presă, marca Seat ar urma să se reinventeze complet începând cu deceniul următor. Astfel, marca spaniolă ar urma să renunțe la producția de mașini în favoarea scuterelor electrice.

În prezent, viitorul mărcii SEAT se află sub semnul întrebării. Încă de anul trecut au apărut speculații cu privire la faptul că marca spaniolă ar urma să fie transformată radical începând din 2029. Concret, Seat va fi transformată într-o marcă de mobilitate, adică o companie producătoare de vehicule electrice foarte mici.

Acum, potrivit publicației britanice Autocar, Seat ar urma să renunțe complet la producția de automobile odată cu intrarea în noul deceniu. Potrivit unui oficial anonim al mărcii, Seat va înlocui mașinile cu scutere electrice, motociclete și chiar cvadricicluri. Marca spaniolă produce, în prezent, un astfel de scuter, botezat Seat Mo.

„În acest moment analizăm ce rol va juca Seat în viitor, atunci când epoca motoarelor termice se va încheia”, a declarat un oficial al mărcii. „Seat s-ar putea transforma într-un furnizor de soluții de mobilitate sau într-un brand de mobilitate urbană pentru tineri, ca în cazul lui Seat Mo”, a mai adăugat acesta.

Ultimii ani s-au dovedit a fi dificili pentru marca spaniolă, care nu a reușit să înregistreze profituri de la începutul pandemiei.

De asemenea, Seat este și singura marcă din cadrul Grupului Volkswagen fără o mașină electrică. Primul astfel de model urmează să fie lansat abia în 2026.

via Autocar

Comentarii (14)

  • nobody
    Ar trebui sa se apuce sa faca scaune, asa numele lor n-ar mai crea confuzii...
    28 1
  • Această " reinventare " va insemna dispariția Seat, nu că avea mare tradiție, dar pare ciudat oricum .
    21 1
  • Banditos
    1. Skoda urmeaza sa dezvolte viitoarele motoare termice ale grupului VAG...dead end
    2. SEAT nu va mai produce masini de niciun fel...dead end
    3. ....a se completa....
    14 2
  • Mircea Badea
    eu sper ca e o gluma. sau poate stiu ei ceva..ne vom mai permite doar scutere electrice din 2030..
    7 14
  • @ Mircea Badea
    Zici tu ceva... ca o sa ne permitem DOAR SCUTERE.
    E cat se poate de posibil sa fie adevarat, mai ales ca in ultimii 10 ani s-au dublat preturile la masini.
    4 2
  • Klaus Schwab
    3. Own nothing and you'll be happy
    4. Orașe de 15 minute (lagăre, închisori mai pe românește)
    5. Mâncat gândaci
    11 15
  • Banditos
    @Klaus

    nope, esti in eroare.
    6 5
  • S-au reinventat cu Cupra, se pare ca nu merge. Piața devine “înghesuită”, cam greu sa concureze cu Hyundai, Kia, Skoda, Toyota, Honda, Nissan chiar si Suzuki care pe multe piețe merg foarte bine.
    Nu văd de ce la scutere vor reuși sa se descurce mai bine si asta in peste 6 ani. Pare mai mult un plan pentru a da impresia ca este un viitor…
    11 2
  • oricine
    Așa vor săsălăii acuma, dar posibil ca în Spania să nu fie un guvern și un președinte (adică rege) vânzători de țară care să execute imediat ordinele. Că au mai încercat și cu Skoda Superb să mute producția în Germania dar guvernul ceh le-a dat peste labe și au revenit.
    4 5
  • O mare greşeală a VAG.

    Cupra, Seat pot fi produse cu uşurinţă, au platforma ID.x şi nu îi înţeleg.

    VW a produs Seat frumoase exterior dar la interior urâte cu draci.... abia acum cu Cupra electrică au rezolvat şi interiorul... şi gata? Renunţă?

    Tesla vă mânâncă VAG !!!

    Lumea care nu cumpără Tesla este din fidelitate, naţionalism, dar dacă taie Seat.... şi nu vor mai produce maşini în Spania, nu mai cumpără spaniolul VW, cumpără Tesla de ciudă şi răzbunare... Sau Peugeot... Renault...

    Dacă mâine Renault închide tot ce e Dacia în România, mai cumpără românii Dacia de Maroc sau Renault de Franţa ???

    NU !
    Absolut, nu.
    7 15
  • @Banditos
    lasa-l ca e sarac la duh, el e ala care isi duce copilul la scoala cu masina si e in culmea fericirii ca nu face doar 15 minute ca la inchisoare, face o ora doar dus, ca un om liber si inca o ora la intors, cand atinge nirvana libertatii, in special cand ploua. poate copilul lui, daca invata bine la scoala si nu mosteneste smoala de pe creier a lu tacsu, va avea sansa sa fie "puscarias"
    7 15
  • AndreiTate
    Water way to go!
    Corporate shit. Te lasi luat de altul, altul te stoarce de toti banutii si apoi te arunca ca o carpa murdara.
    La Dacia la fel. Au luat banii si au scos din kk tot grupu reno-nissan. Literar, fara dacia, nissan era inchisa, si reno mult mai micuta. Si uita asa, au facut fabrica in africa.
    Romanilor li s-a zis fabrica dacia, cand pe dracu, aia e fabrica a lu reno cu banii scosi din dacia.
    Masinile facute acolo?! Au fost praf in ochi, o minune de 3 zile. Nu tu dokker, nu tu lodgy. In gama Dacia acum avem si un dongfeng facut in china si redenumit.
    Asteptam cu interes cand dacia va fi doar cu numele apartinand unor grupuri de interes strain, si fabriac din romania va face si ea doar trotinete.
    12 3
  • @AndreiTate
    ce tot aberezi acolo? ai uitat sau probabil nu cunosti halul in care era compania dacia inainte sa o preia renault si mizeriile de masini pe care cu greu mai reuseau sa le puna pe piata. erau doar niste tomberoane de unica folosinta. renault a salvat nu doar un judet intreg de la faliment si probleme grave sociale ci prin ramificatiile din economie, a pus serios umarul la salvarea intregii economii romanesti din mocirla anilor 90-2000, avand constant de atunci o contributie extrem de valoroasa la pibul romaniei.
    dacia e doar un brand care maine se poate redenumi altfel...conteaza? nu conteaza, hai sa lasam sentimentalismele. in spatele brandului dacia, in romania avem mult mai multe decat fabrica de la mioveni. zeci sau sute de furnizori atrasi, zeci de firme de logistica si suport, centre de solutii pentru intreg grupul renault: testare(la titu), inginerie, dezvoltare si design (la bucuresti), dezvoltare si productie matrite industriale (la pitesti), o platforma logistica uriasa pt piese de schimb (la oarja, langa pitesti). nu e putin lucru.
    2 11
  • @Dacia Egunoi
    Aveți de toate la Pitești, dar ați uitat cu ce vă ocupați. De la jegul ăla de 5000 euro ați ajuns siglă de săraci pentru gunoaie Renault comercializate la prețuri fantasmagorice.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru