Explicația acestei decizii radicale constă în faptul că cererea europeană pentru monovolume a scăzut drastic în ultimii ani, clienții reorientându-se spre SUV-uri de segmente B, C și D ca mașini de familie.
De altfel, Seat are în vedere înlocuirea liniei de modele Altea-Altea XL cu un SUV, primul al mărcii, care urmează să fie construit pe platforma compactă a Grupului Volkswagen și să fie versiunea cross a lui Leon. Modelul urmează să fie fratele de platformă a lui VW Tiguan și Skoda Yeti, dar va oferi o ținută de drum mai sportivă și un comportament dinamic mai accentuat decât cele două SUV-uri cu care se înrudește îndeaproape.
În momentul lansării pe piață, principalii rivali ai SUV-ului Seat, anunțat deja de conceptul 20V20, prezentat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva din primăvara acestui an, vor fi Nissan Qashqai, Kia Sportage, noul Hyundai Tucson, Ford Kuga și recent lansatul Renault Kadjar. Ulterior, gama Seat va fi îmbogățită cu un încă un SUV, de dimensiuni ceva mai reduse, care va avea îca target segmentul crossoverelor mici de oraș în care ies în evidență astăzi Renault Captur, Peugeot 2008 și Nissan Juke.
cam tarziu scot seat un suv........am testat cateva masini din wvgrup...seat leonFR m-a impresionat