SEAT a prezentat marți la Oslo primul său model electric din istorie, bazat pe vehiculul de oraș Mii, care în prezent nu se comercializează pe piața din România.
Noul model se numește Seat Mii electric și păstrează designului versiunii clasice cu motor cu combustie internă.
Printre puținele noutăți se remarcă jantele de aliaj de 16 inch în nuanțe de gri și mențiunea "electric" de pe spate, pentru o diferențiere mai ușoară de varianta clasică. Versiunea electrică va fi disponibilă în cinci nuanțe de caroserie, și anume Deep Black, Candy White, Tornado Red, Costa Blue și Tungsten Silver.
La interior, Seat a introdus scaune sportive încălzite, volan îmbrăcat în piele, o nouă lumină ambientală și modificări la planșa de bord. De asemenea, Mii electric va fi disponibil în două variante de echipare cu cinci pachete opționale: Garage, Easy Flex, Below Zero, Home Charge și Fast (DC Charging).
Din punct de vedere tehnic, Seat Mii electric mizează pe un motor electric care generează 61 kW (83 de cai putere) și un cuplu maxim de 212 Nm care îi permite să ajungă la 50 km/h în 3.9 secunde, în timp ce viteza maximă este de 130 km/h. De asemenea, la fel ca în cazul tuturor mașinilor electrice, cutia de viteze este automată.
Acumulatorul Li-Ion integrat are o capacitate de 36.8 kWh și oferă o autonomie provizorie de 260 de kilometri conform standardului WLTP. Timpul de încărcare până la 80% din capacitate va fi de aproximativ o oră în cazul utilizării unei stații de încărcare de 40 kW cu curent continuu și de circa 4 ore dacă este folosită o stație de încărcare la 7.2 kW cu curent alternativ.
Motorul electric și acumulatorul Li-Ion sunt similare cu cele disponibile pe Skoda Citigo-e iV, versiunea electrică a modelului de oraș Citigo, care a fost prezentată la sfârșitul lunii mai.
În plus, Seat menționează că Mii electric este primul model al brandului care include Seat Connect, o aplicație pentru smartphone care oferă acces la mașină de la distanță, precum și informații despre localizare, date despre condus sau starea ușilor și a luminilor.
Producția lui Seat Mii electric va începe în ultimele trei luni ale anului la uzina de la Bratislava (Slovacia), iar modelul va putea fi precomandat din luna septembrie înainte ca livrările efective să înceapă la sfârșitul anului.
Seat susține că Mii electric va fi unul dintre cele mai accesibile modele electrice, cu un preț "echivalent" cu cel al unui model din același segment echipat cu motor pe benzină. Nu este clar dacă Mii electric va fi disponibil și în România, iar constructorul menționează pentru moment că piețele cheie pentru acesta vor fi Germania, Olanda, Norvegia, Franța, Spania, Austria, Marea Britanie, Elveția, Italia, Belgia, Danemarca, Finlanda și Suedia.
De altfel, Seat Mii electric are mai mult rolul de a obișnui clienții și dealerii cu tranziția de la vehicule cu motoare electrice la mașini electrice.
Spaniolii pregătesc deja modelul electric Seat el-Born (versiunea Seat pentru Volkswagen ID.3), pe lângă versiuni plug-in hyrid pentru Tarraco, Leon, Cupra Formentor și Cupra Leon.Via Seat
Scutiti-ma cu calculele voastre despre dezvoltare si bla bla, a-ti facut deja trilioane din motoarele termice, luati banii de acolo... un polo pe benzina costa 10k eur, iar un rahat din asta 18-25 ?!? (vw e-up, Zoe, Corsa-e)
Bonusurile nu vor fi pentru totdeauna. In plus, la noi cred ca e cel mai mare bonus la achizitie electrica din lume. In SUA, bonusurile sunt de 7000 dolari sub forma de reduceri fiscale, nu bani in plic la showroom ca la noi si se injumatatesc dupa un calendar bine cunoscut.
Insa vedem din ce in ce mai clar ca nici o trotineta d-asta electrica mai mica sau mai mare nu prea pare sa scada sub 25 de mii. Ori versiunile lor pe benzina incep de pe la vreo 7-8000 adica de 3 ori mai ieftine.
Daca viitorul este electric dar costa triplu, eu zic pas. Raman in prezent/trecut cu diesel, benzina, gpl, hibrid sau plug-in.