SEAT extinde gama sa de modele de performanţă, recunoscute după eticheta Cupra, cu varianta de caroserie break a actualului Leon. Este al treilea model din gama Cupra, după hatchback-urile cu trei şi cinci uşi, introduse în 2014 la Salonul Auto de la Geneva.
Seat Leon Cupra: primele fotografii oficiale ale modelului spaniol de performanţă
Asemeni fraţilor săi, noul Seat Leon ST Cupra vine în două versiuni de putere, ambele propulsate de motorul supraalimentat de 2.0 litri benzină. Cel mai cuminte Leon ST Cupra dezvoltă 265 de cai putere, în vreme ce versiunea extremă, botezată Leon St Cupra 280, livrează, după cum o sugerează şi numele, un total de 280 de cai.
Echipată cu transmisie DSG, aceasta din urmă este şi cea mai rapidă opţiune din gamă, cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 6 secunde. În cazul versiunii de numai 265 de cai, sprintul până la 100 de km/h poate dura şi 6.2 secunde atunci când vorbim despre o transmisie manuală.
Indiferent de opţiune, clienţii trebuie să ştie că viteza maximă se opreşte la 250 de km/h, fiind limitată electronic.
Pentru a ţine în frâu puterea, Seat Leon Cupra dispune de un system Dynamic Chassis Control, care ajustează ţinuta de drum şi ceilalţi parametri ai şasiului pentru a se adapta şoselei. Nu lipseşte nici diferenţialul blocant pe axa faţă.
La nivel estetic, cele două versiuni ale break-ului sunt diferenţiate doar de jante cu diametrul de 18 şi 19 inch şi de un eleron generos amplasat pe hayonul lui Leon ST Cupra 280. Spiritul sportiv este sugerat de logo-urile Cupra, de multe inserţii cromate lucioase şi de etriere distincte.
Echiparea include faruri cu iluminare completă de tip LED, stopuri cu aceeaşi tehnologie şi un ecran tactil de 6.5 inch pentru sistemul multimedia.
Debutul oficial va ave aloc în luna martie, în cadrul salonului Auto de la Geneva, urmând ca showroom-urile să primească primele exemplare în vara acestui an.
Mi-ar placea sa vad si un Civic Type R break pe viitor :-)
se rastoarna sacosele in portbagaj