SEAT Leon ST Cupra a devenit cel mai rapid break pe Nurburgring. Modelul iberic a reuşit să bată graniţa celor opt minute şi a devansat de la distanţă vechiul record al lui Audi RS4 Avant din generaţia B7. Cel mai rapid break pe circuitul german de 21 de kilometri a reuşit chiar să-şi depăşească varianta de caroserie cu care împarte trenul de propulsie, Cupra SC, în ciuda faptului că este cu 27 de centimetri mai lungă şi cu 45 de kilograme mai grea.
Pilotul spaniol Jordi Gené, responsabil de obţinerea acestui record, le-a explicat englezilor de la Top Gear că lungimea mărită a modelului i-a permis să recupereze timp pe virajele rapide şi pe liniile drepte faţă de ceea ce ar fi făcut cu varianta Coupe. În plus, Gené afirmă că suspensia spate a lui Leon Cupra ST este mai progresivă decât cea a lui Leon SC şi că viteza maximă este mai ridicată datorită coeficientului aerodinamic mai bun.
Recordul obţinut de break-ul spaniol îl poziţionează pe Leon Cupra ST în faţa unor modele precum Dodge Viper SRT-10, Aston Martin DBS, Audi R8 V8, Alfa Romeo 4C, BMW M3 E92, BMW M5 E60, Ferrari 355 GTB, Honda NSX-R NA1, Chevrolet Camaro SS şi Lotus Exige S. Mai mult decât atât, fostul deţinător al recordului avea o motorizare V8 aspirată de 4.2 litri şi sistem de tracţiune integrală, în timp ce noul posesor al titlului de ”cel mai rapid break pe Nurburgring” are un motor 2.0 turbo şi tracţiune faţă.Via Seat
asta, pilotu', ne prosteste cu aerodinamica mai buna a unui break (asta e chiar tare) dar nu sufla un cuvant despre LAG-ul si cat i-a consumat motorul ala turbo.
nu stie o boaba de chimie si nici despre cantitatea de aer care intra prin patrundere nu cunoaste. Ca daca stia, se chinuia un secol si tot nu reusea recordul...