SEAT testează curentul Renascentist la Salonul Auto de la Paris. Constructorul spaniol mizează pe noua generaţie a compactei Leon pentru a renaşte complet şi a reveni pe linia de plutire capabilă să-i asigure în continuare prezenţa în conglomeratul Volkswagen. Motiv pentru care noua propunere din Martorell se vrea a fi cel mai bun produs de până acum al spaniolilor.
Un Leon mai uşor cu 90 de kilograme
Dezvoltat pe platforma modulară MQB, găsită deja pe noile generaţii ale fraţilor de concern Audi A3 şi Volkswagen Golf 7, noul Leon este mai scurt cu 52 de milimetri decât vechiul model (4.26 metri), mai lat cu 48 de mm şi mai scund cu 4mm pentru a insufla un look sportiv. Ampatamentul a crescut şi el cu 58 de milimetri şi măsoară acum 2636 mm.
Tot mulţumită folosirii noii platforme, Leon este mai uşor cu 90 de kilograme decât vechea generaţie, modelul de bază urmând să cântărească doar 1120 de kilograme.
Lumini frontale de tip LED
Proaspătul Leon vine cu o nouă linie de design, inspirată de conceptul IBE Coupe, expus deja în cadrul Saloanelor de la Geneva şi Frankfurt. Designul adoptat are ceva mai multe linii drepte față de actualul model şi include bosaje mai largi, jante cu design sportiv şi portiere spate cu mânere convenţionale, nu ascunse ca în cazul vechiului model.
Noutatea absolută o reprezintă însă blocurile optice faţă, echipate cu tehnologie LED completă, pentru toate modurile de iluminare. O premieră în clasa compactă.
La interior, a treia generație Leon primește o planșă de bord modernă, cu câteva elemente împrumutate de la Audi A3. Forma volanului este însă specifică mărcii spaniole.
CP şi consum de 3.2 l/100 km
Diesel de 90Gama de motorizări va include cinci unităţi pe benzină şi patru dieseluri. Cei care favorizează benzinarele vor putea regăsi unităţile 1.2 TSI, în versiunile de 85 şi 105 cai putere, 1.4 TSI, în versiunile de 122 şi 140 de cai putere, aceasta din urmă echipată şi cu sistem de dezactivare a cilindrilor, dar şi o motorizare de top. Este vorba despre unitatea 1.8 TSI de 180 de cai putere.
Pentru cei care preferă dieselul, Seat va avea în vitrină deja popularul 1.6 TDI de 90 şi 105 cai putere. Cea mai puţin potentă versiune va fi şi cea mai economică, oficialii din Martorell anunţând un consum de numai 3.2 litri/100 de km şi emisii de 99 g/km.
Cei care vor mai multă putere au la dispoziţie unitatea 2.0 TDI, în versiunile de 150 şi 185 de cai putere.
Prima dintre ele consumă doar 3.36 litri/100 de km. Toate motorizările vor fi disponibile împreună cu o transmisie manuală cu şase rapoarte şi una automată cu dublu ambreiaj.Trei comportamente diferite: Eco, Comfort şi Sport
În vreme ce majoritatea versiunilor vor fi echipate cu o punte semi-rigidă, pe motorizările superioare vom regăsi o suspensie McPherson (faţă) şi multi-link (spate).
În cazul versiunii sportive FR, Seat introduce Drive Profile, un sistem ce permite modificarea direcţiei, sensibilităţii acceleraţiei şi sunetul motorului. Există trei moduri diferite: Eco, Comfort şi Sport. Primele două vin cu o iluminare pe fond alb, iar al treilea pe fond roşu.
Preţ similar cu cel al generaţiei actuale
Interiorul vine acum cu materiale de calitate şi tapiţerie din piele sau alcantara. Lista echipamentelor include un nou ecran tactil de 5 inch, un sistem multimedia revizuit cu funcţie Easy Connect, bluetooth şi USB. Pentru versiunile superioare, Seat va instala un ecran LCD tactil de 5.8 inch, cu sistem Media PLus, conectivitate pentru iPod, grafică 3D pentru navigaţie, control vocal şi radioul DAB Digital.
Potrivit comunicatului oficial emis de Seat, noul Leon ar trebui să păstreze un preţ de pornire similar generaţiei actuale, ceea ce ar face ca modelul compact să devină extrem de atractiv.
Comentarii (11)