După o campanie de teasing care durează deja de câteva săptămâni, SEAT a prezentat astăzi oficial noua generație a celei mai vândute mașini din gama constructorului iberic: Leon. Oferit în două versiuni de caroserie - hatchback și break - noul Leon ajunge la a patra generație, lansată pe piață după ce anterioarele au fost vândute în 2.2 milioane de exemplare la nivel mondial.
Noul Leon împarte platforma tehnică cu noile generații Golf și Octavia, drept pentru care modelul spaniol primește același tratament tehnologic și tehnic: de la motorizări hibride plug-in și mild hybrid până la soluții tehnologice de top dedicate confortului pasagerilor.
Design modern cu ADN Seat
Construit și dezvoltat la Martorell, Spania, noul Leon reprezintă o evoluție estetică a vechii generații, compacta iberică împrumutând linii pe care le-am observat deja atât în gama de modele de serie a spaniolilor (pe Tarraco) cât și în linia de concepte prezentate de spanioli (cumar fi Cupra Formentor). Leon iese în evidență prin zona frontală marcată de o grilă mărită și angulară, de blocurile optice mai late și de capota plonjată subliniată de nervuri longitudinale. Cea mai interesantă zonă exterioară a lui Leon este însă cea posterioară, acolo unde stopurile sunt unite de o baghetă LED orizontală. Semnalizatoarele LED secvențiale și farurile LED fac și ele parte din pachetul oferit de spanioli.
La nivel de dimensiuni, Leon câștigă 86 de milimetri în lungime, fiind însă cu 16 milimetri mai îngust și cu 3 milimetri mai puțin înalt.
În versiunea break, Leon câștigă 93 de milimetri în lungime.Interiorul lui Leon a fost redesenat complet, conceptul de bază pe care designerii spanioli și-au bazat liniile fiind însă minimalismul. Display-ul central are o diagonală cuprinsă între 8.25 și 10 inch (în funcție de opțiunile clientului), ecranul de înaltă rezoluție beneficiind de tehnologia Retina. Instrumentarul de bord digital de 10.25 inch este și el parte din pachet. Liniile bordului sunt subliniate suplimentar de aeroatoarele hezagonale și de o ambianță concentrată în general pe tușe angulare.
La nivelul spațiului dedicat bagajelor, Leon pierde 20 de litri în versiunea hatchback (360 în loc de 380 de litri, ca până acum), dar varianta break câștigă 30 de litri suplimentari: 617 în loc de 587 de litri.
Motorizări: benzină, diesel, mild-hybrid și plug-in hybrid
Gama de motorizări pe care Seat o pune la dispoziția clienților include soluții complexe, precum o versiune hibridă plug-in și variante micro-hibride care se alătură motoarelor tradiționale diesel și pe benzină. Nu există surprize majore la acest capitol, Leon împrumutând în mare gama de motorizări de la frații de platformă Golf 8 și Octavia.
Pe benzină, Leon va fi disponibil în cinci versiuni: 1.0 TSI de 90 sau 110, 1.5 TSI de 130 sau 150 CP și 2.0 TSI de 190 CP (ultima doar cu DSG). În cazul motorizărilor diesel, Leon oferă trei versiuni ale noii unități 2.0 TDI: 115 CP, 150 CP și 150 CP (ultima cu DSG și integrală 4Drive). Toate motoarele diesel beneficiază de sistem de tratare a emisiilor cu AdBlue.
Motorizările 1.0 TSI (110 CP), 1.5 TSI (130 CP) și 1.5 TSi de 150 CP vor beneficia de aportul unui sistem microhibrid mHEV de 48V disponibil pe versiunile cu transmisie automată DSG.
Acesta va recupera energia la frânare și-i va permite lui Leon să scadă emisiile și consumul asistând motorul pe benzină la sarcină și alimentând sistemele tehnologice de la bord.Cea mai interesantă versiune a lui Leon este cea hibridă plug-in. Botezată oficial Leon eHybrid, aceasta combină un motor 1.4 TSI cu unul electric alimentat de o baterie de 13 kWh. Puterea maximă generată de sistem este de 204 CP, transmiși roților cu ajutorul unei cutii DSG cu șase rapoarte. Conform celor de la Seat, Leon eHybrid are capacitatea de a rula 100% electric pe o lungime de maximum 60 de kilometri. Această versiune va fi disponibilă atât pe varianta de caroserie hatchback, cât și pe break.
La nivelul tehnologiilor de conectivitate, Leon aduce în premieră în gamă control vocal, integrare Apple CarPlay și Android Auto prin sistemul Full Link și de aplicația SEAT Connect prin care utilizatorii pot să controleze și să verifice statusul mașinii de la distanță.
Conform oficialilor spanioli, noul Leon devine "cel mai sigur Seat produs vreodată", pachetul de sisteme tehnologice incluzând un asistent semiautonom care îi permite lui Leon să schimbe banda automat prin activarea semnalizatorului.
In afara de sigla,nu vad mari diferente,intre Octavia si Leon...iar daca ma uit si la interiorul noului Golf...
Poate sunt eu demodat,dar prefer oricand design-ul unui Passat B5.5,sau Golf 4, decat actualul design....
În rest, design ok, plăcut în linii mari, fără surprize, căci ne așteptam să fie noua linie de design SEAT, dar intrată la apă.
Partea din fata aduce mult cu Mazda, iar partea din spate, daca ignoram acea bagheta dintre stopuri, parca seamana cu Alfa Giulietta. Interiorul este acolo, in rand cu Golf si Octavia. Ecrane peste ecrane si butoane tactile. Imi place faptul ca la cutia automata, acea zona ce include selectorul, este centrata in consola. La Golf 8 de exemplu, nu este centrata. Un minus in schimb, cel putin din imagini, este pragul de incarcare destul de inalt la hatch.
Se pare că va veni cu o autonomie electrică de 310 mile (500 km) și cele mai avansate sisteme de conectivitate și infotainment de pe piață, inclusiv un minim nivel 2 capacitate autonomă de conducere.
https://insideevs.com/310-mile-electric-seat-leon-coming-2020/
https://www.caradisiac.com/plus-belle-voiture-de-l-annee-voici-la-gagnante-181028.htm
spoiler alert - da, e BMW Seria 2 Grand Coupe F44, ala de aduce a Kia etc :)
Pe linga el Leonul nou e deci genial desi banal poate dar si asteptarile or fi fost prea mari dupa atitea teasere. Si cam mare devenit pt o compacta cu aere sportive dar ceva trebuia sa difere vs Golf Mk8
A si breaku e leit Audi din unele unghiuri.
Octavia care era cea mai boring acum pare cea mai atractiva din cele 3 surori.
Interiorul insa este cam...meh. Vad elemente imprumutate de la BMW seria 3. Am sa fiu de acord cu Andrei ca este un melanj de insipiratie de chiar nu mai stii cine ce sigla are pe volan.
Trebuie sa vina italienii cu ceva sa mai sparga monotonia :)
Astept Alfa Giulietta noua generatie, pe platforma PSA.