În ultimii ani, constructorii auto au început să tatoneze terenul scuterelor și trotinetelor electrice ca soluție de mobilitate urbană.
SEAT face pași concreți în această direcție după ce a prezentat scuterul electric Mo eScooter 125, care are la bază conceptul eScooter prezentat în luna noiembrie a anului trecut.
Dedicat utilizatorilor individuali, Mo eScooter 125 mizează pe un motor electric de 7 kW (10 CP) care este însă capabil să ofere pe termen scurt o putere maximă 9 kW (12 CP).
Echivalentul unei motociclete cu motor de 125 cc, Mo eScooter 125 are un cuplu generos de 240 Nm și ajunge de la 0 la 50 km/h în numai 3.9 secunde, în timp ce viteza maximă este de 95 km/h.
Scuterul electric are o baterie Li-Ion de 5.6 kWh care permite atingerea unei autonomii de până la 125 de kilometri. Acumulatorul poate fi încărcat la stațiile de încărcare, dar poate fi detașat de scuter și încărcat inclusiv acasă la o priză obișnuită.
Pe lângă acest scuter electric, Seat a prezentat și o trotinetă electrică cu numele Mo eKickScooter 65, utilă pentru cei care doresc să utilizeze un mijloc de transport rapid până acasă după ce parchează mașina sau coboară dintr-un mijloc de transport în comun.
Trotineta atinge o viteză maximă de 20 km/h, este capabilă să urce rampe de până la 20 de grade și are o baterie de 551 Wh care asigură o autononomie oficială de 65 de kilometri. De asemenea, utilizatorul poate alege între trei moduri de condus: Eco, Drive și Sport.
Colegii de la Audi din cadrul Grupului Volkswagen ar putea lansa tot în acest an o trotinetă electrică asemănătoare.
Via Seat
*Preţul prea mare (încă) rămâne problema electro-europenismelor şi pe felia moto.
Fiindcă şi scuterul ăsta "spaniol" (sanchi... inutil să vă zic unde vor fi fabricate componentele), deşi reuşit, are un preţ estimat de 6.500-7.000 euro.
Bani de-o Dacie în UE -- mai cheală ce-i drept --, dar şi f. aproape de al unui Renault K-ZE... în China.
...Unde viitorul nostru orwellian-global e într-adevăr experimentat incipient, aşa cum bine zicea și colegul @Moldovean, dar asta-i altă poveste, la care merită totuşi revenit periodic.*
P.S. Bateria eco-scuterului o fi ea amovibilă, dar cântărea (la prototip) +30 kg... Poate au mai ușurat-o pt versiunea de serie, da-n caz contrar nu strică un abonament la sala de fitness.