Nu doar monovolumele au probleme în faţa popularităţii SUV-urilor. Şi unele break-uri încep să-şi simtă ameninţată existenţa, în special în favoarea SUV-urilor de segment B, aşa cum este Nissan Juke. Practic, clienţii îşi îndreaptă atenţia spre modele care oferă un design asemănător cu break-urile, dar care au o înălţime mai mare.
Cel mai nou exemplu în acest sens este SEAT Ibiza ST, care a ieşit din producţie din cauza vânzărilor slabe, în special comparativ cu vânzările decente înregistrate de Seat Leon ST. De altfel, oficialii companiei de analiză Jato afirmă că break-urile mici sunt populare în prezent doar în ţări precum Italia, Germania şi cele din nordul Europei.
"Preţurile break-urilor mici nu sunt departe de cele ale SUV-urilor de segment B. În general, break-urile mici continuă să piardă teren în cele mai multe pieţe globale. Doar Italia, Germania şi Nordul Europei arată o preferinţă pentru acestea, dar aproape au dispărut din SUA, iar în China şi America de Sud sunt rare", afirmă Felipe Munoz, unul dintre analiştii Jato.În ultimii ani, printre break-urile de acest gen care au dispărut de pe piaţa se numără Renault Clio SW (2013) şi Peugeot 207 SW (2014).
Via Autocar
Si nu vad de ce comparatia cu Juke...se adreseaza unui public cu nevoi total diferite.
Voi nu cititi inainte sa comentati?
Ne indreptam incet, incet spre era SUV-urilor. De la clasa mica pana la clasa mare. La clasa mini nu cred ca vom vedea in curand SUV-uri...dar nu bag mana in foc :-) .