SEAT revine în clubul elitist al subcompactelor sportive odată cu dezvăluirea noului Ibiza Cupra, versiunea de performanță a modelului popular. Programat să debuteze în fața publicului cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, cel mai nou mmbru al familiei Cupra beneficiază de o mulțime de elemente sportive, de la motorul puternic de sub capotă, până la detaliile estetice care îl separă clar de versiunea de serie.
Privit din exterior, noul Ibiza Cupra vine cu faruri bi-xenon oferite în standard și completate de lumini LED diurne. Pasajele roților au devenit mai mari pentru a face loc jantelor de 17 inch oferite in standard, iar carcasele oglinzilor laterale sunt acum din plastic lucios. Posteriorul vine cu o evacuare trapezoidală, încadrată într-un spoiler cu deflector negru. Interiorul este dominat de un volan preluat de la fratele mai mare Leon, ca de altfel și instrumentele de bord și gurile de ventilație.
Pe lista de dotări oferite de Seat se află un sistem multimedia cu suport Apple CarPlay și Android Auto, dar și o serie de aplicații care conectează telefonul mobil și pe cel aflat la volan cu lumea virtuală. Printre aplicații se numără cele care oferă informații despre starea vremii și cele care citesc mesajele de pe Facebook sau Twitter pentru ca șoferul să nu își ia ochii de la drum.Ajungem și la cea mai importantă parte a noului Ibiza Cupra: motorul. Spaniolii folosesc o unitate TSI de 1.8 litri, furnizată de părintele Volkswagen. Propulsorul cu patru cilindri garantează 192 de cai putere, cu 12 mai mult decât predecesorul. Cuplul motor crește și el de la 250 la 320 de Nm și este disponibil pe o plajă mare de turații, cuprinsă între 1450 și 4200 de rotații.
Cu aceste resurse, Seat Cupra poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 6.7 secunde și poate atinge o viteză maximă de 235 km/h. Chiar și în aceste condiții, Seat promite un consum mediu de 6 litri/100 de kilometri.
Pentru a putea ține în frâu bagajul de putere și cuplu, inginerii diviziei Cupra au instalat suspensia Selective, capabilă să modifice rigiditatea șasiului în funcție de preferințele celui de la volan.
Acesta poate opta între Comfort și Sport, fiecare selecție atrăgând și un comportament al direcției pe măsura preferințelor. Nu lipsește diferențialul electronic XDS, un program ESP regândit și asistență la plecarea din rampă.via Seat
Comentarii (4)