SEAT a decis în 2018 să transforme Cupra într-un brand de sine-stătător, cu scopul de a crește vânzările mărcii și de a putea comerciliza modelele cu un adaos comercial mai mare.
Decizia a fost privită cu suspiciune în contextul în care Seat este un brand de volum, însă oficialii mărcii afirmă că decizia a fost una excelentă în contextul în care vânzările modelelor Cupra au crescut în 2019 cu 70%.
"La vremea respectivă, au fost mulți oameni care au avut dubii. De la lansarea brandului am vândut 40.000 de unități la nivel global, dintre care 25.000 în 2019. Asta înseamnă cu 70% mai mult decât cu un an înainte", a precizat Wayne Griffiths, noul CEO al Seat.
De altfel, în raportul financiar pentru anul 2019, Griffiths afirma că noul brand va fi crucial pentru profitul obținut de Seat.
"Cupra reprezintă o prioritate strategică pentru Seat. Cu mai multe modele emoționale și o marjă de profit mai mare, Cupra își propune să atingă o cifra de afaceri de un miliard de euro atunci când toate modelele sale vor fi pe piață.
Brandul va fi crucial pentru creșterea marjei de profit", afirma oficialul Seat.În total, Seat va lansa 7 modele sub brandul Cupra, iar acestea vor include și versiuni plug-in hybrid și electrice. Constructorul a dezvoltat deja și primul Cupra de sine-stătător, care nu are corespondent în gama Seat: SUV-ul Formentor.
Via Autocar
Si masinile sunt wow, trebuie sa recunosc.
Daca ar fi de inteles ceva din toata povestea, ma refer la marii strategi din ind auto, e ca oamenii nu vor masini cu motoare de 1L si 3 pistoane. Daca atat s-ar intelege, castigul celor de la Seat ar putea fi un castig pentru toata lumea.
Masinile astea noi de la Cupra recunosc ca sunt absolut bestiale. Cand ma uit la ele nu imi aduc deloc aminte de VAG, ceea ce E UN LUCRU BUN! Daca reusesc oamenii astia sa faca o masina care pare cu totul altceva decat suratele ei de grup, nu pot decat sa-i felicit sincer. Bravo lor!