SEAT a prezentat noul Arona în cadrul unui eveniment special susținut în Barcelona. Cel de-al doilea SUV din gama Seat va fi expus în premieră internațională în cadrul Salonului Auto de la Fankfurt din septembrie, iar vânzările vor începe către finalul anului.
Noul Seat Arona va putea fi comandat în 10 culori diferite de caroserie, iar plafonul va putea fi și el personalizat în trei nuanțe diferite. Pentru că Arona are la bază platforma lui Ibiza, designul exterior a fost influențat masiv de subcompacta iberică. De asemenea, Ateca a avut și el un cuvânt de spus în designul final. Blocurile optice sunt disponibile cu lumini LED, iar aceeași tehnologie a fost utilizată și pentru stopuri. Tot la exterior, Seat spune că Arona vine în standard cu jante de 16 inch, dar oferta spaniolilor merge până la dimensiunea de 18 inch.
Seat Arona măsoară 4.138 de mm lungime, cu 79 de mm mai mult decât actuala generație Ibiza. De asemenea, Arona are în plus 99 de mm față de hatchback-ul iberic, iar acesta lucru se traduce prin spațiu și mai mult pentru toți pasagerii.
Pentru un plus de aventură în afara asfaltului, Arona oferă o gardă la sol mai mare cu 15 mm decât cea de pe Ibiza. Conform oficialilor spanioli, portbagajul poate înghiți până la 400 de litri. La interior, Seat Arona se laudă cu un sistem de infotainment care suportă atât Android Auto, cât și Apple CarPlay. Funcția Mirror Link este și ea integrată. Sistemul audio opțional vine sub semnătura BeatsAudio și integrează șase difuzoare, un amplificator și un subwoofer.Gama de motorizări cuprinde trei propulsoare pe benzină și două diesel.
Seat pune la dispoziție unitatea de 1.0 litri benzină cu trei cilindri care produce 95 CP sau 115 CP. Varianta mai puțin potentă este cuplată la o cutie manuală cu cinci trepte, în timp ce versiunea de 115 cai poate fi comandată fie cu o cutie manuală cu șase trepte, fie cu una DSG cu șapte rapoarte. Vârful de gamă în ceea ce privește motoarele pe benzină o să fie cel de 150 de cai putere. Acesta integrează tehnologia de dezactivare a cilindrilor și vine cuplat la o cutie manuală cu șase trepte. În plus, unitatea va fi disponibilă doar pe versiunea FR.În dreptul motoarelor diesel amintim de unitatea de 1.6 litri TDI care poate fi comandată în varianta de 95 de cai sau în cea de 115 cai putere. Ambele versiuni de putere sunt disponibile cu o cutie automată DSG.
Se vede aici cum designerii germani si-au umflat ochii si venele incarcand sa scoata aceasta masina din tiparele lor sobre.
C4 Cactus : sistemul Air bump REVOLUTIONAR in segment
Nissan Juke : motorizari de peste 200CP
Toyota CH-R : Suspensie independenta pe spate, tehnologie hybrid, tehnologie full led +semnalizare dinamica ,etc .....de design nu mai e cazul sa vorbim .
Ce legatura are cultura auto cu designul unei masini? Daca mie imi place masina asta, inseamna ca nu am cultura auto? Vai!
In plus, ce-i asa revolutionar la sistemul air-bump? E cumva revolutionar la modul airbagului sau ABS-ului?
Si ce legatura are designul cu tehnologiile si fiabilitatea? Eu vorbeam strict de aspect, iar modelele enumerate de mine pur si simplu nu-mi plac.