Seat Altea Freetrack a adus Automarket acasa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sfarsitul aventurii Geneva 2008 nu a culminat cu ultima zi de presa din complexul Palexpo ci cu intoarcerea acasa a echipei Automarket. Asadar, ne-am urcat la bordul tovarasului de companie, SEAT Altea Freetrack, si am ambalat pentru ultima data motorul TDI de 2.0 litri si 170 CP, pentru a porni catre casa.
Acomodati cu manevrabilitatea si siguranta modelului Altea Freetrack am demarat de langa superbul lac Geneva continuand sa mai admiram pentru ultima data Alpii francezi. Am spus bine „Alpii francezi”, deoarece am parasit Geneva pe la granita cu Franta, incepand astfel drumul de intoarcere cu o scurta incursiune prin regiunea Thonon-Evian. La scurt timp dupa admirarea oraselor franceze construite pentru doritorii de vacante la malul lacului Geneva, am continuat calatoria noastra catre Bucuresti printr-o traversare rapida a Elvetiei. Autostrada care taie de la un capat la altul Elvetia ne-a oferit inca un exemplu, daca mai era necesar, despre fumusetea naturii si a locurilor construite de om in sanul acesteia. Traversarea Elvetiei a fost realizata intr-un timp relativ scurt, fiind ajutati si de starea perfecta a autostrazii, de cele trei si pe alocuri patru benzi ale acesteia, factori esentiali pentru un trafic fluid si coerent. Inca un plus pentru modul in care autoritatile din lumea civilizata inteleg sa intretina un drum public poate fi remarcat prin vizibilitatea marcajelor si prospetimea vopselurilor folosite, lucru dupa care am tanjit odata intrati pe drumurile patriei natale.
Inca o concluzie de baza desprinsa din calatoria prin Elvetia, Austria, Ungaria si la sfarsit Romania, a fost modul impecabil in care se comportau participantii la trafic pentru primele trei tari enumerate, contrastand puternic cu badarania si lipsa de bun-simt a soferului de pe plaiurile mioritice.
Drumul de la Geneva la Bucuresti a numarat aproximativ 2.200 de kilometri, parcusi intr-un ritm alert pana la intrarea in tara. Despre calauza noastra, Seat Altea Freetrack, trebuie sa spunem ca s-a comportat excelent, chiar si in conditiile in care o ploaie puternica – o obisnuinta in aceasta perioada in Europa - ne-a acompaniat pe tot parcusul Ungariei. In ciuda unui debit de apa semnificativ existent pe spatiu carosabil, spaniolul de serviciu a dat dovada de stabilitate si aderenta la viteze de 130 km/h. Inca un stalp de sprijin venit din partea modelului spaniol a fost consumul mediu gerenal pentru intregul drum (7.5 litri la 100 de km), consum inregistrat la o viteza medie de 73 km/h. Altfel spus, cei 4750 de kilometri parcursi de echipa Automarket pana la Geneva si inapoi via imprejurimile franceze ale Genevei ne-au costat, din punctul de vedere al carburantului, 465 de euro. Deloc mult in conditiile in care cei 170 de cai si-au spus cuvantul de multe ori la nevoie, atat pe autostrada cat si prin orasele Europei (iar Geneva a fost chiar aglomerata in perioada Salonului). Normal, exista si reversul medaliei, cel mai suparator amanunt fiind reprezentat de zgomotul motorului TDI de origine Volkswagen. Cel putin "la rece", atunci cad porneam dis de dimineata spre Geneva din satul nostru exagerat de linistit, ne era teama sa nu trezim intr-un fel sau altul oamenii de prin preajma. Evident, e si "vina" localitatii Yvoire, unde linistea este la ea acasa 80% din durata unei zile.
Fiind insa vorba despre intoarcerea acasa, ne-am hotarat sa ne axam mai ales pe portiunea romaneasca a drumului. Recurgem la aceasta alegere deoarece consideram ca trebuie spuse neaparat unele amanunte, deloc placute pentru noi, ca popor european ce suntem de ceva vreme incoace. Trecem rapid in revista faptul ca soselele din Romania sunt prost asfaltate, cu marcaje practic invizibile, cu gunoaie pe marginea drumului si cu pietoni care se deplaseaza pe spatiul carosabil in localitatile rurale.
Da, stim, am putea parea niste pseudo-europeni intorsi intr-o lume din care am pornit si in care ne-am educat pana la urma, insa diferentele sunt majore si uneori socante. Incuiati in lumea si modul de viata occidental timp de o saptamana, revenirea in tara ne-a facut sa cascam mirati la vederea unui conflict banal intre doi concetateni care se certau pe marginea prioritatii de dreapta. A trebuit sa ne adaptam cu topaiala stanga-drepta de pe o banda pe alta, evident fara semnalizare, cu intrecerile prietenesti, cu claxoanele de intimidare, de nerabdare sau naduf. Apropo... a trebuit sa parcugem circa 1500 de km de la plecarea din Geneva pentru a auzi primul claxon, iar acest lucru se intampla in Romania. Lasand la o parte gradul de civilizatie sau de lipsa de civilizatie a soferului autohton inca un lucru mai mult decat necesar este existenta unei infrastructuri coerente, sau macar a unei infrastructuri cat de cat. Mai mult decat necesar este construirea unei autostrazi care sa lege drumul catre Occident, mai precis Ungaria, de centrul tarii noastre.Peste toate insa a ramas amintirea unui Salon Auto coerent si extrem de bine organizat, asa cum elvetienii, mult prea neutri in anumite privinte in raport cu ce se intampla in jurul lor (fara ca acest lucru sa fie un punct negativ sau un repros), stiu si vor sa il faca. Automarket va da intalnire in toamna, la Salonul de la Paris, unde vom fi prezenti cu un alt tovaras de drum despre care va vom povesti cel putin la fel de multe lucruri. Pana atunci, stati cu noi.
Adauga un comentariu
Modele Seat in Romania
-
Seat Alhambra Preţ: 30.415 - 38.636 €
-
Seat Arona Preţ: 14.270 - 22.579 €
-
Seat Ateca Preţ: n/a - 32.532 €
-
Seat Ibiza Preţ: n/a - 17.893 €
-
Seat Leon facelift Preţ: n/a - 33.864 €
-
Seat Leon ST facelift Preţ: 16.184 - 36.379 €
-
Seat Leon X-Perience facelift Preţ: 24.597 - 28.218 €
-
Seat Toledo (2013-prezent) Preţ: 12.753 - 19.453 €
Ultimele stiri din GENEVA 2008
-
Dupa 4750 de kilometri si 9 zile petrecute in Europa, Automarket s-a intors la Bucuresti. Pregatim Salonul de la Paris! (11.03)
-
Pe langa zecile de premiere mondiale, standurile Salonului Auto de la Geneva au gazduit si prezente feminine superbe. (10.03)
-
Lotus a lansat la Geneva un nou model entry-level, botezat 2-Eleven, care costa 34.695 de euro. (10.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Comentarii (0)