După ce ieri Porsche încerca să ne mențină treaz interesul cu un teaser video al noului Panamera, până la debutul oficial din 28 iunie, o serie de imagini apărute pe internet au stricat surpriza germanilor.
Fotografiile sunt destul de clare pentru a ne dezvălui modificările estetice pe care le suferă Panamera odată cu faceliftul. Cum era de așteptat, designul este o evoluție, nu o revoluție, cu o ușoară modificare a blocurilor optice față și spate, cu acea baghetă luminoasă LED care unește lămpile spate și pe care am văzut-o deja pe 911 și Cayman, dar și cu mai multe culori de caroserie și tipuri de jante.
Dezvoltat pe o platformă nouă, abreviată MSB, noul Porsche Panamera va fi mai ușor cu 90 de kilograme decât actualul model. De asemenea, gama de motorizări va fi și ea revizuită, cu propulsoare împrumutate de la ceilalți frați. Vedeta ar urma să fie unitatea V8 de 4.0 litri, modificată pentru a face din Panamera ”cel mai rapid sedan din lume”, așa cum promitea ieri Porsche.
Interiorul va fi și el intens modificat, cu un ecran generos în centrul planșei de bord. Insturmentele de bord vor păstra câteva ceasuri analog, pe care e vor combina cu altele digitale. Principala noutate apare pe bancheta din spate, unde consola centrală va include acum și un ecran LCD și mai multe funcții de entertainment.
Vă reamintim că săptămâna viitoare Automarket va fi singura publicație din România prezentă la Berlin pentru a asista la dezvăluirea oficială a noului Panamera. Evenimentul oficial va reuni peste 250 de jurnaliști din toate colțurile lumii.
Si chiar ai impresia ca strategia Porsche in materie de design care reflecta pastrarea identitatii de marca este una care ar trebui privita si disputata pozitiv ? Prin acest mod de ''evolutie'' nu reflecta decat targetul unei simple marci de volum ( multe ca numar ) care adopta in prezent aceeasi strategie. Clonarea modelelor intre ele si punerea sub alt ''pseudonim'' la o scara larga, nu inseamna ''evolutie'' , inseamna doar costuri reduse . Ca marca premium Porsche asta demonstreaza, ca modelele lor sunt create in scopul reducerii de costuri, pt a putea fii cumparate chiar si de catre bublicul de clasa secunda.
PS: cunoste cineva sistemul de postare al Automarket.ro ? Sunt nou pe aici, si nu stiu daca se pot EDITA unele greseli. Multumesc !
Florian.Anghelescu
Probabil ai o imaginatie prea bogata si ai vedea masina asta cu spoilere uriase eleroane mari si mai stiu eu ce extravagante grotesti. Asa cum e ea acum, a cam atins perfectiunea. E eleganta si sportiva in acelasi timp. Nu epateaza prin design extravagant dar impresioneaza prin puritate si linile fluide, elegante. Cel putin stopurile sunt o evoultie clara si mai mult de atat nu ai ce sa le faci. Sunt printre cele mai frumoase stopuri puse pe o masina parerea mea. Linia geamurilor de asemenea e perfecta si aerodinamica, voanul de si nu se vede e cel de pe 918 care arata demential si multe alte fineturi. Singurul lucru care ma deranjeaza si nu imi place la ea e ca au renuntat la ceasurile clasice de bord. Trebuia pastrata traditia.
Dar daca tot au bagat display in loc de ceasurile de bord, ce i-au impiedicat sa puna ecrane amoled?
De fapt ce facem noi este "can't can't "...
Da da.... masina ta e numai buna de dus la casat mai bine spusn...