Ridicarea maşinilor parcate neregulamentar a generat numeroase controverse în utlimii ani din cauza unor abuzuri semnalate de proprietari, însă lucrurile vor fi clarificate în curând pe baza unui proiect aflat în prezent pe masa Guvernului.
Autorităţile se pregătesc să adopte un set nou de reguli pentru a evita situaţiile în care traficul este blocat sau îngreunat de maşini parcate, iar acestea sunt mai clare decât cele adoptate anterior de consiliile locale. Astfel, proiectul pregătit de Guvern arată că maşinile parcate neregulamentar vor putea fi ridicate în următoarele situaţii:
● în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară
● în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia "Staţionarea interzisă" şi a marcajului cu semnificaţia de interzicere a staţionarii
● pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6 metri
● în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice
● în pante şi în rampe
● în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia "Staţionare alternantă", în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificaţia "Zona de staţionare cu durata limitată" peste durata stabilită.
De asemenea, acelaşi proiect prevede ca bicicliştii vor fi obligaţi să poarte cască de protecţie atunci când circulă pe drumurile publice.
Guvernul va aproba noul proiect în perioada următoare şi va intra în vigoare după alte 30 de zile.
Via Profit
Nu-ti permiti parcarea, lasa-ti fieratania acasa. Oricum sunt prea multe. Ia metroul ca in orice capitala normala.
Astept ca si gardienii de la asa zisa politie locala sa-si faca datoria nu sa stea degeaba pe banii primariei ca acum.
E simplu, reglementezi tarife maxime rezonabile pentru ridicarea autovehiculelor si aplici amenda maxima pentru respectiva contraventie. Si asa nu se mai imbogateste nicio firma aiurea.
Intai sa facem suficiente locuri de parcare, apoi sa dam amenzi.
Cu ridicarea masinilor se procedeaza la fel: daca nu esti in sau langa ea si ai lasat-o aiurea pe strada, platesti amenda si-ti recuperezi masina de la primarie.
Foarte bine si cu casca de biciclist, sper sa nu uite si de semnalizatoarele luminoase in fata si spate pe timp de noapte.
Abia astept sa se puna si in practica! Abia apoi o sa vedem ca lumea mai lasa masinile acasa ca nu are unde sa le parcheze langa munca, in oras si ia frumos mijloacele de transport in comun. E o chestie de educatie, nimic mai mult.
Dar nu pe aleile dintre blocuri, unde se parcheaza de seara pana dimineata masinile celor care locuiesc in zona. Pentru simplul motiv ca nu exista alta alternativa, fie ea si contra cost. Si ma refer aici la masinile parcate langa trotuar, ordonat, fara sa incurce pe nimeni. Nu la imbecilii care opresc pur si simplu masina unde le tuna, si apoi pleaca fara sa lase in geam un nr de telefon ca sa fie contactati in caz de nevoie.
Acolo sunt MII de locuri de parcare + gazon + copaci + tot ce vrei...
Veniti in Sect 2 pe Sos Iancului sa vedeti ce au facut imbecilii ... PMB arunca raspunderea parcarilor ( = ZERO ! ) catre PS 2... PS 2 catre PMB caci aia au executat lucrarea ... ( ingustarea partii carosabile si interzicerea parcarii pa Banda 1 ) ... ce ar trebui sa facem in aceste conditii ? .. sa ne mutam la tara sau sa plecam din tara ?
e bine ca dau niste reguli clare, doar ca sunt prea stricte.
casca a fost inventata de razboinici . obligatia purtarii castii suprima placerea biciclistului si creeaza adversitate fata de inamicii pe patru roti.
"Abia astept sa se puna in practica" poate sa spuna doar un cretin care nu e afectat direct si nu intelege problema in ansamblu.
Degeaba visam la infrastructura, drumuri bune, civilizatie in trafic, etc daca nu schimbam un pic si abordarea.
Nu se intreaba nimeni cum de se gasesc spatii pentru locuri de joaca, panselute, de mall-uri nu mai zic. Cand la fel de bine in subsolurile acelor spatii, chiar si in curtile interioare blocurilor comuniste, se pot amenaja parcari subterane sau supraterane civilizate si curate care ar rezolva mult din problema.
Problema pleaca in primul rand de la noi si primariile trebuie sa le rezolve. Dar doar daca tot noi ne dorim asta.
Am inteles bine cum stam cu problema de ansamblu?
aia cu avaria pusa merita amenda penala.
De ce nu faci un demers legislativ în acest sens...poate sunt mulți care au această opțiune, că oprirea neregulamentară să devină...infracțiune. Și după amenda penală, dacă se repetă ... închisoare. Ce zici nu ar fi SF educativ?