Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a acuzat în luna mai Fiat-Chrysler ca cel mai recent motor diesel de 2.0 litri al constructorului italo-american este echipat cu un dispozitiv care permite întreruperea tratamentului pentru emisii.
La vremea respectivă, autoritatea de transport din Italia a exclus o astfel de posibilitate, însă Germania revine acum cu o acuzaţie oficială împotriva Fiat-Chrysler.
Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia WirtschaftsWoche, Germania a trimis Comisiei Europene o scrisoare în care acuză în mod oficial Grupul Fiat-Chrysler că un motor diesel de 2.0 litri al constructorului îşi întrerupe funcţionarea la 22 de minute după pornirea motorului. Acest lucru nu a fost observat anterior în testele oficiale, întrucât acestea sunt verificate timp de circa 20 de minute. Motorul respectiv este utilizat de Fiat 500X şi Jeep Renegade, care folosesc o platformă comună, dar şi de utilitara Fiat Doblo.
"Există un catalizator special bazat pe oxid de azot care este închis după câteva cicluri de curăţare. Germania nu împărtăşeşte opinia autorităţii de transport din Italia că dispozitivul pentru întreruperea tratamentului pentru emisii este folosit cu scopul de a proteja motorul", sunt cuvintele menţionate de autorităţile germane în scrisoarea către Comisia Europeană, potrivit celor de la WirtschaftsWoche.
Anterior, oficialii gemani s-au arătat iritaţi de faptul că reprezentanţii Fiat au refuzat să participe la o întâlnire în cadrul căreia să explice situaţia. Pentru moment, un purtător de cuvânt din Germania al mărcii Fiat a refuzat să comenteze informaţiile, în timp ce reprezentanţii germani şi italieni nu au putut fi contactaţi.
Via Automotive News
Poate ne explici ce înseamnă "Comisia Eurtopeană" și "catalist". Dacă în primul caz se poate admite o eroare de tastare, în al doilea caz e vorba despre incultură. Per total, indolență.
Dormi liniștit! Îți vei primi la timp salariul.