Începând cu anul 2014, Toyota ne-a tot arătat că intenționează să lanseze un crossover de segment mic, adică un rival potrivit al lui Nissan Juke, pionierul segmentului. Conceptul C-HR, prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Paris, și reeditat anul acesta la Salonul Auto de la Frankfurt, dovedește planurile japonezilor pentru un SUV poziționat sub actualul RAV-4.
Așteptarea clienților Toyota va lua sfâșit abia anul viitor, atunci când producătorul intenționează să ne dezvăluie versiunea de serie a conceptului C-HR și prima sa propunere pentru segmentul SUV-urilor mici. Oficialii japonezi au confirmat debutul mondial, anunțând că modelul va ajunge în showroom-uri înainte de vara lui 2016.
Asemeni conceptului C-HR, versiunea de serie va miza pe linii ascuțite și pe un plafon ceva mai coborât. Exersând practicalitatea, caroseria va fi disponibilă cu cinci uși, nu cu trei asemeni prototipului de la Frankfurt. Designul general a fost creat sub atenta îndrumare a președintelui Akio Toyoda, care a cerut personal ca prototipul să fie ceva mai ”aventuros”.
Gazda noului SUV va fi platforma TNGA (Toyota New Generation Architecture), regăsită deja sub caroseria celei de-a patra generații Prius, prezentată și ea tot la Frankfurt, în această toamnă. Folosirea aceleiași arhitecturi va presupune lansarea noului C-HR în compania unui sistem de propulsie hibrid, similar celui regăsit pe noul Prius.Vor exista însă și motorizări convenționale, diesel și benzină, asociate unei transmisii manuale oferite în standard, sau a unei de tip CVT, regăsită în lista de opționale. În mod cert, clienții care vor opta pentru diesel vor regăsi sub capotă și unitatea de 1.6 litri, de concepție nouă, instalată pe noul Toyota Avensis.
via autocar
Juke si C-HR sunt cu totul altceva....alta filosofie de design, alta clientela
Cu siguranta produsul final, se va ridica la standardele de calitate exigente impuse de Toyota. Urban Cruiser, a fost primul crossover subcompact care a deschis acest segment, Juke a aparut abia in 2019 , pe cand UC a aparut in 2009 . Toyota este cel mai experimentat brand cu privire la masini de teren, iar lucrul asta se vede de ani de zile. Land Cruiser Prado nu are un concurent direct in Europa , doar Pajero Sport ( dar el e alta poveste ) . Land Cruiser 200, tocmai a primit un facelift nou anul acesta pe care AM nu l-a prezentat . Modelul este o adevarata emblema, neavand nici un concurent pe masura care sa-i ''dea clasa'' in zona lui. Probabil BeMVeu x6 , nu ''anonimule'' ? Stiu ca esti ''expert'' :)))))
Surpriza va veni de la Nissan in 2016 : noul Juke.
Asteptarile sunt mari, sper sa nu ne dezamageasca