Se îngroașă gluma la Volkswagen: președintele VW America de Nord a părăsit marca într-un moment dificil

de Bogdan Mirică
Joi, 10.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Deși gestionase foarte bine scandalul Dieselgate în Statele Unite, președintele diviziei americane Volkswagen și-a dat demisia.

În septembrie, anul trecut, Michael Horn ajunge în centrul atenției. Șeful diviziei americane a Volkswagen ieșea în fața jurnaliștilor și recunoștea oficial că testele de emisii au fost trucate. Ce a urmat după a intrat deja în istorie sub numele Dieselgate.

Păstrat în funcție de oficialii din Wolfsburg după valul de concedieri de la sfârșitul anului trecut, Michael Horn avea misiunea de a recâștiga încrederea americanilor în brandul german, după ce acesta vânduse jumătate de milion de mașini cu sisteme de păcălire a emisiilor. O misiune grea, care se pare că a atras multe neplăceri pentru Horn.

Acesta a decis să demisioneze din funcția de conducere, chiar dacă apele păreau să se mai fi liniștit. Potrivit unui comunicat de presă emis de Volkswagen, despărțirea s-a făcut de comun acord. Nici un alt detaliu nu a fost oferit, Horn urmând să plece imediat.

Esential 25 de ani a petrecut Michael Horn în cadrul Volkswagen.
Funcția sa va fi preluată de un interimar: Hinrich J Woebcken, care a fost în trecut directorul diviziei VW de peste Ocean.
Într-o declarație separată, Herbert Diess, președintele global Volkswagen, a ținut să-i mulțumească lui Michael Horn pentru eforturile depuse în promovarea brandului pe piața din SUA și în relațiile cu dealerii. ”De asemenea, Horn a arătat o capacitate exemplară de a conduce în momente foarte dificile pentru brand”.

Michael Horn se afla în fruntea diviziei americane Volkswagen de numai doi ani, însă a petrecut nu mai puțin de 25 în interiorul constructorului german. Plecarea sa pică într-un moment foarte prost pentru Volkswagen, care trebuie să găsească urgent o soluție pentru remedierea mașinilor implicate în Dieselgate. Termenul limită impus de autoritățile americane este de 24 martie.

Comentarii (8)

  • O fi constatat omul că e mai bine la fabrica de cârnați vag.
    14 5
  • cand capitanul abandoneaza nava .... e semn ca trebuie sa iti gasesti colac de salvare.
    18 3
  • nu se intelege foarte clar, paraseste si grupul? Oricum:
    - 25 de ani in cadrul aceleasi companii
    - 2 ani CEO diviziei Americane

    si acum paraseste barca fara nici o explicatie publica.

    Sa fi fost unul din capii ce au stiut foarte bine manarelile si le-a administrat conform "scolii" si bunei "traditii" a Grupului (stim dar suntem smecheri si ne permitem) sau sa fi fost unul dintre cei caruia i s-a impus situatia "pentru ca" Centrul. Cum dictatura nu e o necunoscuta Germaniei as crede mai degraba ca RAHATULUI i s-a mus motz de la varfurile companiei. Caz in care, probabil, Horn si-a dat seama ca a avea coloana vertebrala e mai important decat sa fii mare mahar peste "das varsatoare".

    Anyway...dieselgate poate deveni un bun studiu de caz
    12 7
  • @vianu
    oamenii vin si pleaca din motive mai mari sa mai mici,cu atat mai mult in situatia de fata
    Cat despre pasajul din textul tau "Cum dictatura nu e o necunoscuta Germaniei", decat o Romanie curva mai bine o Germanie dictatoriala, daca stii umpik de istorie acu mai bine juma de secol ne-o trageam ba cu rusii ba cu nemtii...asa tara, asa popor.....la politica pe langa altele suntem BUNI
    7 9
  • @@vianu

    imi dai voie? cine prefera o Germanie dictatoriala (sau orice tara sub dictatura) insemna ca NU STIE istorie. Chiar daca tara asta, Romania, a cazut sub nivelul genunchiului broastei in comparatie cu anii de dictura ceausista, forma asta de guvernare nu e deloc de preferat. Cat despre curvasaria noastra ca popor? E boala veche ca si dictatura, cele doua alternand in functie de cine a fost la putere.

    end of-topic
    7 6
  • ma scuzati, comentariul a fost scris cand eram beat
    5 3
  • c'est la vie
    Probabil s-o fi saturat sa-si schimbe camasa dupa scuipatul si ouale pe care le primea in drum spre seviciu.
    7 1
  • Imi pare rau s-o spun dar se pare ca treaba e serioasa rau de tot la VW. Chiar citeam un articol in seara asta si se pare ca sunt unele voci care vehiculeaza ideea retragerii de pe piata americana.

    Deasemenea se pare ca vor sa repozitioneze marca spre premium lucru care incet incet s-a intamplat in realitate in ultimii ani. Un exemplu era ca un Passat pornea anul trecut de la $28.000 in timp ce o camri incepea de la $21.000. Drept rezultat Passat a vandut 11.000 de masini in 2015 in timp ce camri a vandut 350.000. O diferenta uriasa. Iar in contextul actual nu prea mai vrea nimeni sa plateasca in plus pentru un produs caruia firma i-a sifonat imaginea rau de tot.

    Deasemenea, se pare ca managementul VW vrea sa nu mai concureze cu alde taiota si honda si sa se concentreze pe vanzari de nisa. (Boutique market) - asa cum au inceput cu VW Beetle si Caravan). Asta bineinteles ca a infuriat totii dealerii VW din America de Nord si zilele astea se pare ca un grup o sa mearga la Wolfsburg sa ceara socoteala pentru aceasta decizie care pare cel putin stranie. Eu as zice ca deja disperarea se face simtita.

    Asa cum spuneam in Septembrie cand a izbucnit scandalul, totul depinde de cum reactioneaza VW la criza asta. Pana acum nu doar sunt dezamagit, dar sunt stupefiat. Pur si simplu au luat cele mai proaste decizii, iar tacerea managementului care s-a asternut de cateva luni pe toata tevatura asta semnaleaza ca fie nu stiu ce e de facut, fie nu le pasa, fie sunt cum zice americanul ca "cerbul in lumina farurilor". Pai acum e cel mai prost moment posibil sa te paralizeze frica si inertia in reactii.

    Indiferent cu ce, trebuiau sa vina cu 2-3 solutii si sa le aplice "nemteste". In loc de o executie impecabila insa, vedem doar paralizie si o lipsa de reactii stupefianta. Toate astea au culminat cu somatia autoritatilor americane sa vina cu o solutie pana la sfarsitul lunii martie. Chiar sunt curios ce-o sa se intample, dar demisia lui Michael Horn arata ca nu prea au cu ce sa se prezinte la masa tratativelor.

    Colac peste pupaza au anuntat ca in America ii despagubesc partial pe proprietari in timp ce in Europa si restul lumii le-au tras ata prin gura. Pai chiar nu mai e nimeni cu capul pe umeri acolo? Ca sa nu mai vorbim de procesele care aduc nori grosi de tot asupra concernului si anunta pierderi de miliarde!

    In fine, imi pare rau de ei, si sper sa nu fie tabloul chiar asa de negru. Daca in primele luni de zile parea ca impactul nu va fi atat de mare, acum lucrurile incep sa se miste pe o directie care parea foarte putin probabila cu o jumatate de an in urma.
    Bafta multa, ca aveti nevoie!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru