Volkswagen a reuşit să ajungă la un acord cu autorităţile din Statele Unite pentru a gestiona scandalul Dieselgate prin plata unor despăgubiri totale de circa 15 miliarde de dolari şi până în prezent a evitat probleme similare în Europa, însă în alte ţări lucrurile sunt semnificativ mai dificile.
Cel mai bun exemplu este Coreea de Sud, care a suspendat vânzările pentru 80 de modele Volkswagen, Audi şi Bentley din cauza faptului că grupul german a falsificat documentele oficiale cu privire la rezultatele testelor de emisii. În total, 209.000 de unităţi din cadrul grupului Volkswagen nu mai sunt certificate pentru a fi comercializate în Coreea de Sud, echivalentul a 68% din numărul total de maşini vândute de germani în această tară începând din 2007. În plus, grupul german a fost amendat cu echivalentul a circa 14.3 milioane de dolari.
Coreea de Sud reprezintă o piaţă relativ mică pentru Volkswagen, însă grupul a obţinut anul trecut venituri de aproape 2.3 miliarde de euro, de trei ori mai mult decât în urmă cu cinci ani. Volkswagen consideră că decizia este una exagerată şi a anunţat deja că ia în calcul varianta de a acţiona guvernul în judecată, în cazul în care "acest lucru va ajuta compania să-şi recâştige reputaţia şi să aducă beneficii pentru clienţi, dealeri şi alţi parteneri".Potrivit legislaţiei locale, procedura de certificare a modelelor în cauza va dura cel puţin trei luni. Volkswagen anunţase încă din 25 iulie că suspendă vânzările de maşini în Coreea de Sud, anticipând practic decizia guvernului.
Via Reuters
De-aia Asia crește din ce în ce mai mult în timp ce Uniunea Europeană seamănă din ce în ce mai mult cu Uniunea Sovietică.
In Europa Germania poate sa minta cat vrea, poate sa uite de datoriile externe care le are catre diferite tari (inclusiv Romania), pentru ca europenii sunt PROSTI si nu stiu sa isi ceara drepturile !!!
Daca ar fi destepti le-ar da o lectie: sa nu le mai cumpere produsele mincinoase. Dar e greu cand majoritatea sunt limitati si nu stiu altceva.
Nu toate produsele nemtesti sunt mincinoase, sunt destul de multe produse corecte. Nu ma refer doar la auto.
Insa, majoritar, da, produsele nemtesti sunt " mincinoase".
Sunt de acord cu ce ai zis in mare masura.
Ce nu-mi place mie: schimbul de tehnologie si colaborarea intre japonezi sa zicem,si nemti. Exemplu, Toyota-BMW.
Trist, sper sa nu vad ceva de genu de la Honda, Mazda sau Subaru.
Nu au astia de la Toyota destul cascaval sa-si dezvolte? Sunt dezamagit.
Schimbul de tehnologie între Toyota și BMW este foarte avantajos pentru ambii producători, nu o fac de drag. Toyota nu mai investește în cercetare și dezvoltare pentru diesel, iar BMW beneficiază de tehnologia hibridă/ electrică cea mai avansată. În plus Toyota are în politică să dezvoltare parteneriate, vezi parteneriatul cu PSA pentru clasa mini.
Mazda are o colaborare cu Toyota ( benzina - hibrid ) iar Subaru în foarte scurt timp va fi o ...Toyota cu altă siglă și doar motor propriu.
Da, sunt de acord cu tine in mare parte.
cu PSA sper sa nu fie un fiasco de masina, cu BMW cu tot cu diesel-ul lor nu zic ca este rau, motoarel-s bune ca performanta, am condus recent 316d 2015 si 320 diesel M packet tot 2015, au forta , tureaza nimic de zis. Numai sa nu ii lase o proasta amprenta de fiabilitate si costuri de service ce normal nu sunt caracteristice lui Toyota.
Cu Mazda cu Skyactiv cred ca pot sa iasa chestii bune.
Si totusi, ma deranjeaza acest parteneriat cu BMW.
Car despe VW si Coreea de Sud, uneori ne socheaza normalitatea. Asta in sine e e un lucru socant.
Cititi bine ce scrie acolo. Cred ca veti putea vedea ce inseamna Asia.