Cel mai dinamic segment auto al momentului este reprezentat de SUV-uri, însă modelele pick-up au crescut de asemenea vertiginos în rândul preferinţelor.
De altfel, acest lucru a determinat o avalanşă de noi pick-uri pe piaţă din partea unor constructori precum Fiat sau Peugeot - Citroen, în timp ce Renault a lansat noul Alaskan. În plus, şi constructorii premium fac primii paşi în această direcţie, după ce Mercedes a anunţat că va prezenta Clasa X, un concept pentru un viitor pick-up bazat pe Nissan Navara, iar Lexus ar putea lansa propria versiune a lui Toyota Hilux.
Prin urmare, anunţul celor de la BMW potrivit cărora analizează de asemenea posibilitatea lansării unui pick-up nu poate reprezenta o surpriză majoră. "Niciodată să nu spun niciodată. Analizăm cu atenţie acest segment. Un vehicul utilitar este cu siguranţă o idee interesantă", explică Marc Werner, directorul executiv al BMW Australia.Principala problemă este că BMW nu are niciun fel de experienţă în dezvoltarea unui vehicul utilitar. Singura încercare de acest fel a avut loc în 2011, când BMW a publicat designul unui pick-up bazat pe BMW M3 cu ocazia Zilei Păcălelilor (foto).
Un model din partea BMW, cuplat cu unul de la Mercedes, ar putea deschide calea şi către un pick-up Audi. Constructorul de la Ingolstadt are însă avantajul că poate dezvolta rapid un astfel de model pe baza lui Volkswagen Amarok.
Cred că producătorii ăștia s-au dilit de tot. Pe când la BMW și o linie ȋn genul Unimog de la MB? Sau, fără un Garbage Truck, pe care să-l vezi ȋn acțiune dimineața, când ești ȋn drum spre serviciu, n-ar avea farmec fostul “rechin”. De ce nu și-ar “extinde gama” și Porsche? Ȋntrebarea este: mai există un simț al măsurii ȋn lumea asta auto? Și de ce ȋi paralizează spaima pe unii văzând cum rivalii “atacă” segmente “ȋn vogă”, chiar dacă ȋși ignoră propriile tradiții? Adică de ce pe mine, BMW, să mă intereseze faptul că MB flirtează cu pick-up-ul? Să fie sănătoși și să le reușească figura, dar eu nu trebuie să uit prin ce m-am remarcat atâta vreme…Prin sedanuri de performanță, adicătelea (musai cu tracțiune spate, evident) – bunul simț zice că numai pe ele trebuie să-mi apară emblema (și pe SUV-uri, na acuma!), căci, dacă pe emblemă s-ar așterne praful de pe urma deplasării pe dealuri și câmpii, atunci chiar că aș căpăta un caracter meltenesc…
Drace, parcă văd că BMW se va…hiluxa, adică va fi asistat tehnic de partenerii de la TMC. Păi, cum altfel, din moment ce pretinii japi sunt experimentați ȋn domeniu.
Mă rog, acum strâmbăm din nas și vociferăm, dar nu va dura mult, deoarece, ȋn ziua infamă de astăzi, n-ai de ales decât să te “adaptezi situației”…La urma urmei, s-ar ȋndura producătorii să lase drăguțele de “oportunități” să treacă pe lângă dânșii? Doar n-or fi fraieri…Numai că nu trebuie neapărat să-ți bați joc de propria-ți identitate, acest mod sănătos și benefic de a gândi sugerându-ni-l, surprinzător, cine credeți?…NGMCO! Apropo, AM, de ce ați omis să tratați subiectul profitului record ȋnregistrat de compania din Detroit pe trimestrul al doilea al anului curent? Astfel, am fi aflat și noi că peste 90 % din această creștere s-a datorat cererii fulminante de SUV-uri și camionete de pe piața nord-americană, ceea ce probabil că ȋi determină pe cei de la MB să accelereze pregătirile (deși mă ȋndoiesc că ar putea să se impună pe o arie acaparată de triada Ford-Chevrolet-Ram…sau te pomenești că MB nu vizează SUA cu a sa clasă X?), iar pe domnul Werner l-a exaltat de-a dreptul…
Daca am inteles BMW cu tractiune pe fata, ok, chiar si BMW (sport) van, nu stiu daca o camioneta cu elicea pe capota mi se mai pare chiar usor de digerat. BMW din cate stiu nici macar n-are traditie in domeniul asta. Daca Mercedes are divizie de camioane grele, si cam tot ce coboara pana la Unimog, BMW pe ce se bazeaza?
Probabil ca vremurile se schimba intr-un ritm mai accelerat decat ne dam seama si vechea baza de fani nu prea mai conteaza. Vin generatiile tinere pentru care o tableta sau in smart phone e mai important decat o masina. Si atunci ce facem? Ne aruncam orbeste in domenii in care suntem no-name? Nu stiu ce sa zic.
Iar o sa-mi scol lumea in cap, dar mie si colaborarea Mercedes cu nisan mi se pare de-un prost gust colosal. Daca o pot intelege la un schimb de platforme/motoare whatever, dar sa vii tu MB si sa iei oistea de pe nisan ca sa-ti faci caruta, e trasa de par tare de tot. In fine, fiecare cu meseria lui, si merg pe mana lor ca stiu ce fac. Mai am doar o singura speranta ca se incurca cu masina de spalat pana testeaza piata si vad daca le tine figura sau nu. Sau poate intre timp dispare trend-ul SUV/camionete, si o lasa balta fara sa bage prea multi bani.
Dar daca ii vad sa se corceasca cu japo pe termen lung sincer, o sa-mi para rau de ei. Ma rog, asa cum am spus, fiecare cu felia lui. Or sti ei mai bine cum se invart afacerile la nivelul ala.
Revenind la BMW, camioneta, daca tot o fac, macar sa aiba aceeasi bafta ca si cu seria X. Desi, camionete de lux au incercat si Lincoln (Navigator) si Cadillac (Escalade) si nici unul n-a avut nu stiu ce succes fulminant. 'Om trai si-'om vedea.