Se apropie judecata UE privind taxa auto

De Robert Gherghe
Publicat Vineri, 23.11.2007
Comisia Europeana va analiza taxa de prima inmatriculare din Romania saptamana viitoare.

Esential

29 noiembrie este data la care va fi analizata taxa auto din Romania.

Comisia Europeana va analiza cazul in care Romania este acuzata de incalcarea legislatiei comunitare prin aplicarea taxei de prima inmatriculare saptamana viitoare, inainte de data stabilita anterior pentru luna decembrie, ca urmare a unor modificari ale procedurilor administrative.

"Anterior, cazurile de infringement (incalcarea reglementarilor comunitare) se analizau de trei ori pe an, iar acum vrem sa evaluam in fiecare luna, pentru a putea decongestiona activitatea", au declarat pentru Mediafax, surse din Comisie.

Data la care va fi analizat cazul Romaniei a fost devansata, pentru 28 noiembrie sau 29 noiembrie, in caz contrar existand riscul de amanare a evaluarii, dupa termenul programat in decembrie, au adaugat sursele. Dupa ce Comisia Europeana va analiza cazul, Romania va avea la dispozitie doua luni pentru a formula un raspuns.

Daca autoritatile de la Bucuresti nu raspund in termenul solicitat, Comisia poate inainta o plangere la Curtea Europeana de Justitie.

Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an, cand au fost eliminate accizele platite la importul si achizitia autoturismelor de pe piata interna.

Taxa se calculeaza in functie de capacitatea motorului, de standardele de emisii si de vechimea autovehiculului. Principalul motiv invocat de autoritati pentru aplicarea acestei taxe a fost limitarea importul de masini poluante, dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Comisia Europeana a criticat, insa, Romania pentru introducerea acestei taxe si a initiat procedura de infringement.

Taguri: taxa auto

Comentarii (37)

  • Sa ne rugam
    Sa ne rugam sa o scoata sau cel putin sa puna una modica , dar cat vor sta astia la ministere nu cred ca va fi vreo scimbare
    0 0
  • da....asa e
    sa o scoata de tot k la noi in ro loganurile sunt kt cele straine
    0 0
  • ministri si taxe
    ministri si taxe numai asta auzi in romania se tot schimba peste noapte dar nimeni nu stie ce legi emit numai din (auzite) de la unu de la altu. Ar fi bine sa scoata taxa asta e chiar o prostie
    0 0
  • negoita gabriel
    Mariti taxa.
    Lasati domnule taxa. Ba chiar mariti-o. Or sa-si aduca astia cu ceva bani toate cazanele de prin UE. Ca daca ar aduce numai masini cu euro 3 (din 2000, 2001 incoa altfel ar sta treburile) dar sa vedeti ca isi vor aduce si din 1992 toamna. Calculati....deja o masina din 2000 are 8 ani. Pai cat vreti fratilor ..voi vreti si mai ieftine si mai bune. Eu unu sunt loganist convins, am mers si cu masini straine alta viata, alt confort, alte performante...dar atentie mare si alte COSTURI (faza ca opelul e mai usor de intretinut decat loganu nu tine). Sau smecherit si nemtii (ca sa nu mai zic de latini) isi freaca mainile astia de la autohausuri din Germania . AR da-o si pe masa numai sa scoata romania taxa asta. Masini foste taxiuri, lovite dar reparate, chilometraje date peste cap, masini birjarite...dar se pare ca pe astea nu le luati in calcul. In fond e treaba voastra fiecare isi ia ce il duce capu. DAR AM O MARE RUGAMINTE la cumparatorii DE SH....CAND CUMPARATI O MASINA SH VA ROG EU TINETI-O 10 ANI LA VOI....NU LE MAI MARITATI ASA REPEDE DUPA UN AN DOI, trei cand incep SA AIBA SI PROBLEME. PRIMELE PROBLEME....CADE SUSPENSIA ...din cauza drumurilor.
    IN plus de asta mai calcati-va si mandria in picioare ...si mai lasati figurile cu masini straine.
    0 0
  • razvan
    taxa lui peste
    ce sa mai zic, tariceanu mi-e simpatic in general dar cu taxa asta (consider ca e creatie proprie + cei de la APIA) chiar m-a calcat pe bataturi! am o masina cumparata de noua, dinainte de taxa aberanta, asadar n-am suferit de pe urma ei, dar ma gandesc cat de tampit sa fii ca sa crezi ce spun ei : se foloseste taxa ptr a nu aduce masini poluante !! in conditiile astea, rablele astea de RABE si alte epave (LADA, Dacia 1300) care n-au nici o treaba macar cu Euro 1, ce naiba mai cauta pe strazi ? Daca tot te preocupa poluarea din tara ta, ia frate masurile incepand cu propria ograda, nu arunca vina in curtea "strainilor" care ne vand masini de bun simt la preturi de bun simt ! N-o sa scoata nenorocitii astia nici o taxa acum, poate o vor folosi (scoaterea) ca material electoral cei din opozitie la urmatoarele alegeri! QED
    0 0
  • unu`-altu`
    pt negoita gabriel
    citez : "CAND CUMPARATI O MASINA SH VA ROG EU TINETI-O 10 ANI LA VOI....NU LE MAI MARITATI ASA REPEDE DUPA UN AN DOI, trei cand incep SA AIBA SI PROBLEME. PRIMELE PROBLEME....CADE SUSPENSIA ...din cauza drumurilor."
    D-le, cam cat aproximati ca va rezista suspensia dvs de pe logan ? eu sincer nu-i dau 100.000 km .. opel-ul meu (despre care afirmati ca nu se intretine mai usor decat logan-ul, desi un amortizor de opel astra e cu 400.000 mai ieftin decat unul de Logan , dar ma rog..) are deja 125.000km IN ROMANIA , si nu a cazut nimic, nu bate nimic, si nu doresc nici dusmanilor mei drumurile pe care merg eu zi de zi ..

    acum.. fiecare cu parerea lui .. eu sincer nu mai suport masinile noi din cauza prostilor de la service si garantie unde esti obligat sa mergi daca iti iei masina noua, pentru a nu pierde garantia.. nu conteaza distribuitorul sau marca .. prea multi prosti..
    0 0
  • Hotu Tariceanu
    "Lasati domnule taxa. Ba chiar mariti-o. Or sa-si aduca astia cu ceva bani toate cazanele de prin UE. Ca daca ar aduce numai masini cu euro 3 (din 2000, 2001 incoa altfel ar sta treburile) dar sa vedeti ca isi vor aduce si din 1992 toamna. Calculati....deja o masina din 2000 are 8 ani. Pai cat vreti fratilor ..voi vreti si mai ieftine si mai bune. Eu unu sunt loganist convins, am mers si cu masini straine alta viata, alt confort, alte performante...dar atentie mare si alte COSTURI (faza ca opelul e mai usor de intretinut decat loganu nu tine). Sau smecherit si nemtii (ca sa nu mai zic de latini) isi freaca mainile astia de la autohausuri din Germania . AR da-o si pe masa numai sa scoata romania taxa asta. Masini foste taxiuri, lovite dar reparate, chilometraje date peste cap, masini birjarite...dar se pare ca pe astea nu le luati in calcul. In fond e treaba voastra fiecare isi ia ce il duce capu. DAR AM O MARE RUGAMINTE la cumparatorii DE SH....CAND CUMPARATI O MASINA SH VA ROG EU TINETI-O 10 ANI LA VOI....NU LE MAI MARITATI ASA REPEDE DUPA UN AN DOI, trei cand incep SA AIBA SI PROBLEME. PRIMELE PROBLEME....CADE SUSPENSIA ...din cauza drumurilor.
    IN plus de asta mai calcati-va si mandria in picioare ...si mai lasati figurile cu masini straine."


    Ori esti un lacheu al lui Tariceanu si a gastii lui de importatori de masini ori esti sub influenta unor substante halucinogene.
    Si apropo de amenda aia pe care o s-o primeasca Romania de la UE ... p-aia cine mama ms'ii o s-o plateasca ? Tariceanu ?
    0 0
  • comentariu
    Ce ziceti de Daciile noastre, antice si de demult, dar de rabe, dar de autobuzele antice de la R.A.T.? Nu sunt de acord cu taxa, autoturismele straine, desi sunt mai vechi si nu au euro 3 sunt mai nepoluante decat ale noastre. Si inca ceva, daca vor sa cumparam masini doar din Romania sa mai scada si preturile !!!
    0 0
  • negoita gabriel
    PENTRU UNU'ALTU si PTR. HOTU TARICEANU
    Probabil in jur de 50 000 - 60 000 de Km ma va tine suspensia la loganul chel cumparat in luna mai. 1,4 benzina. Dar mai mult de 7 000 de Km nu fac anual.
    Ideea era ca poti sa dai lovitura vietii tale achizitionand un SH vestic....dar poate fi si teapa vietii tale...(cale de mijloc nu prea este)-e greu ca o moneda sa cada pe cant!
    O sa ma injurati dar nu prea vreau sa vad masini SH hai treaca mearga cu indulgenta euro 2.... desi prefer cu euro 3 incoace. Fara euro 2 ar trebui interzis cu desavarsire importul.
    Nu sunt lacheu de-al lui Tariceanu , nici nu ma ocup de vanzarea masinilor, pur si simplu ne prea mai vreau sa vad rable.
    Au dreptate cei care aduc aminte de dacii 1300, camioanele vechi si foarte poluante.
    SUNT DE ACORD SA SCOATA TAXA de prima imatriculare daca vor introduce taxa de poluare ca in GEramnia de exemplu unde un autoturism non-euro e taxat cu 1000 - 1500 de euro pe an. Pai cine credeti ca o sa mai tina rapandulele astea de dacii? Cotea de la oi . Nu zic atata ...ca nu au oamenii salariile din Germania...dar macar la jumatate sa-i faca pe unii sa se lipseasca.
    Din moment ce vad prin oras golfuri 2, renaulturi 19..opeluri kadet.(CU numere de germania, spania)..nu prea sunt de acord cu ele...veniti domnule cel putin cu golf trei, daca nu 4 ....golful 1 si 2 gata sau ispravit de mult trebuie lasate unde le e locul....la muzeu ...niste legende ...foarte bune la vreamea lor...care au ridicat o clasa de autovehicule....dar gata. Deci aduceti macar euro 2. A si uitam cu catalizator pe ele ...nu cu teava de legatura....ca e prea scump catalizatoru.
    Oricum viitoare masina va fi tot noua ....chit ca va fi un urmas al loganului de azi...si tot chel....nu cer decat fiabilitate de la o masina....(o fiabilitate relativa veti spune - de acord dar mult peste ce a fost dacia)..nu confort, nu gadgeturi...poate nici siguranta...desi loganasul ofera ceva acolo...ceva stelute....Totusi intre vechea berlina 1300 si logan e o diferenta de tehnologie de 30 de ani ca popa...loganul sunt constient e undeva la nivelul anului 1998. Desi are si tehnica de ultima ora...vezi ABS bosch. cutiile de pe megane...unele....pana si platforma tehnica e una noua....pe care se construiesc:renault clio 3, nissan micra, renault modus.
    0 0
  • Adevarul despre taxa...
    este ca a fost (chiar declarat) un mod de a proteja vanzarile de masini noi.

    Intre altele a oferit sprijin pentru Decia , o firma de la care mananca o paine multe zeci de mii de romani.

    Prostia Guvernului e ca au facut diferentiere intre tratamentul aplicat masinilor second ce vin din afara tarii si cele din tara.

    Dupa caum ati citit in articol Guvernul va avea 2 luni ca sa raspunda si fiind ultima sansa de armonizare vor fi multumiti cu reusita de a trage de timp (in care au vandut multe masini noi importatorii romani)si vor da o hotarare care sa fie acceptata de UE (nu le convine sa fie sanctionati din 2 motive: amenda ce va da gaura in buget, returnarea banilor la contribuabili si POSIBILITATEA CA IN CONTRAPARTIDA UE SA PRELUNGEASCA ANCHETA PRIVATIZARII DEL A CRAIOVA, care daca se prelungeste Ford se va retrage pentru ca ramane prea putin timp ca sa construiasca noua Fiesta in noua fabrica si asta le era obiectivul)

    Dupa aceasta a 3-a etapa Guvernul poate sa faca 2 boacane:
    - Sa aplice taxa si masinilor second ce provin din Romania - si atunci practic toatalumea care nu are masina va lua noua iar cei ce au, dar nu au multi bani le vor tine pe actualele f mult sau vor cauta clienti in afara tarii. CASTIGATOR: GUVERNUL si cred ca pe undeva si romanii, desi nu e evident de ce (chiar se tine in frau poluarea si lasa timp pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere)

    - Sa elimine taxa si sa instituie o taxa de mediu functie de poluarea masurata la RAR a fiecarei masini (g/km) asa cum se face in Anglia.
    Asa nu ii poate ataca nimeni si taxa aceea va fi una anuala cu valori comparabile cu cea CASCO.
    CASTIGATOR: GUVERNUL

    Asadar, sa nu ne grabim cu concluziile...
    0 0
  • Vor gasi ei altceva!!!
    La cat de hoti sunt vor gasi ei ceva,un impozit,o taxa ceva,tre sa manance si gura lor,nu???Pana elimina taxa sfatul meu:LUATI-VA hibride din Germania(pentru astea nu se percepe taxa),cu 8-9000EUR gasesti o Toyota Prius destul de buna!!!
    0 0
  • Bobbby
    taxa
    Desi sunt in 'stand by' cu o masina pt inmatriculare si nu sunt deloc de acord cu taxa asta, ma gandesc ca singurul mod in care ea ar putea fi acceptata de oricare dintr noi ar fide felul urmator: Poti inmatricula o masina second hand fara nici o taxa daca scoti din circulatie o masina mai veche decat cea pe care vrei s-o pui in circulatie.
    Ce ziceti?
    0 0
  • Arthur
    TAXA
    Negoita - habar n-ai ce vorbesti! Ti-as pune taxa pe mutra ca prea multe perle scoti.
    Si ca sa sti si tu, ca romanu' nu-si cumpara rable din '92, ca de-atunci are Dacia - el vrea ceva de prin 2001-2004 pe la 6-7000 ca atat ii da banca la un salar mizer de 250/luna. ... Asa ca nu mai hali rahat ca-ti pute gura ...
    0 0
  • carlos
    eu am venit de curand din strainatate unde am stat multi ani, cu o masina din 1994 si ca sa o inscriu aici mi se cere o taxa de prima inmatriculare de 4000 de euro, mie mi se pare cea mai mare tampenie, fiindca pretul ei in strainatate este de 1500 euro , parerea mea ca si a multi altora cred ca ar trebui scoasa aceasta taxa idioata de prima inmatriculare care este cea mai mare tampenie de care am auzit pana acum
    0 0
  • Florin
    parere
    am citit toate parerile de pana acuma...fiecare are dreptate...chiar si dnul Negoita...totusi nu sunt de acord cu faptul ca el e loganist convins....intr-o tara democrata e inadmisibil sa te forteze cineva sa cumperi un produs daca nu-l vrei...dreptul la libera alegere trebuie sa il aiba toata lumea...masina ti-o alegi dupa cum iti place, ce dotari ofera si ce facilitati sunt la cumparare...si binenteles costurile de intretinere....stie cineva cat e o planetara de Logan?...va spun eu ca e mai scumpa decat la un Opel...si alte piese la fel...masinile noi sunt foarte scumpe si necesita costuri de intretinere mari chiar cu service-ul in garantie, unde ti se iau bani multi pt orice chestie schimbata vezi doamne in garantie (un prieten de-al meu la 10.000 de km a trebuit sa schimbe un disc de frana la Logan - 500 lei = total service 1000 lei ).... decat sa dau 7-8 mii de euro pe un Logan mai bine imi iau un Opel Astra diesel cu dotarile minime pe care le vrea fiecare pe o masina : aer conditionat, geamuri electrice, servo, abs....momentan am un ford fiesta din 2001, diesel, aer conditionat, pt care am platit 1505 euro taxa, exagerat de mare dupa parerea mea...interesant e ca in pietele de masini se vand o gramada de loganuri? oare de ce le vand oamenii? de bune?...o masina noua in ziua de azi e prea scumpa pt buzunarele romanilor de rand...din cauza taxelor mari toata lumea cumpara masini mici cu motoare mici pe benzina euro4...chiar ma bucura faptul acesta intr-un fel...poluarea e mai mica, impozitele mai mici, taxele normal ca mai mici....dar marimea conteaza , la masinile pt familie...si nu e normal ca cilindreea sa fie un factor important in calcularea taxei de prima inmatriculare...stiti cat e taxa pentru un motor de 2200 cmc Euro3, peste 6 ani? - 2833 euro...asta chiar ca e aberant....concluzia e ca nu sunt de acord cu cuantumul taxei...sunt de acord ca masinile sa nu depaseasca un anumit numar de ani...sa fie macar euro3...cotetzele sa le tine strainii...le-a trecut vremea...cam atat am avut de spus si sper sa fi acoperit cat mai mult din ce s-a spus aici....si sa nu fi gresit undeva...oricum e parerea mea si nu mi-o schimba nimeni...banii pe taxa de prima inmatriculare trebuie restituiti sau cel putin o parte cand se ve definitiva ceva cu valoarea ei, pt ca romanu saracu scoate banii de la banca sa cumpere masina....va multumesc ca mi-ai citit parerile....
    0 0
  • TAXA ESTE BUNA!!!
    Revin spre a consemna: pentru dinamica economica nationala taxa este buna. Pentru ca:
    - Se mentine la un nivel crescut piata vehiculelor noi; asta inseamna locuri de munca, taxe semnificative la bugetul de stat platite.
    - Vechimea medie a parcului auto din Romania este in scadere, deci reducere a poluarii, etc.
    - Se formeaza premisele unei piete de second hand autohtone; in cativa ani, majoritatea vehiculelor second vor fi din piata autohtona: deci circulatia capitalului va fi intranational.
    0 0
  • negoita gabriel
    Ptr Arthur si Florin .....
    Draga rege Arthur eu am vorbit frumos si civilizat cu niste argumente mai mult sau mai putin pertinente. Rahat nu mananc ca nu am inclinatii din astea scatologie= "actiunea" de a manca rahat la propriu - parca ii spunea nu sunt sigur. Spuneai de masini din 2001-2004 ...esti optimist....uita-te dedesubtul tau ...nu vezi din ce an vrea carlos sa inmatriculeze o masina....1994...na mai zi ceva...romanii mai saraci abia asteapta sa dispara taxa sa-si aduca tot felul de cotete (stiu veti spune ca o masina vestica din 1994 este peste o dacia din 2000)- de acord, dar mie personal tot nu prea imi convine sa o vad din 94...are 13 ani mai oameni buni cat de vechi vreti sa fie..v-am mai spus o masina din 2000 deja are 8 ani vechime....o sa vedeti toti rromii cum vor veni cu golf 2, (opel astra A, opel vectra A, - deja astea is mai noi), dar altele alfa 75, fiat ritmo,forduri escort de prin 80, cobre de prin 80, audi 80 - dar din ale pana in 90...cel putin asta-i situatia in orasul de provincie in care stau. Daca ar veni cu masin din 2000 in coa altfel ar sta treburile...dar de si atea sunt prea scumpe pentru noi.
    Domnule florin stiu comparatia cu Opelul...ce sa zic sunt intr-adevar repere care sunt mai scumpe la logan...dar pe ansamblu e mai ieftin sa intretii un logan decat un opel cu tot ce inseamna rca, casco, piese de origine (nu din vitan) , manopera in servisuri - la dealer...si asa mai departe...Insemna ca nemtii care cumpara MCV sunt prosti nu? sau sunt neinformati sau cum va explicati ca totusi sau vandut zeci de mii de loganuri pe piata lor...unde-i mama lor ...a masinilor in Europa... Felicitari pentru Fiesta este o masina mult peste logan...dar sunt curios cat o sa o tii, si unde ii faci reviziile ...si ce piese pui pe ia...Iti doresc si un opel sa-ti iei tot SH...bafta...in ceea ce priveste cilindreea ...ha,ha,ha m-am stricat de ras...aduceti fratilor atunci masini de peste 2,5 l sau peste 3l ca inca sunt taxe mici si va faceti de cap...daca as putea pe astia peste 2,5 l le-as baga un RCA asa la 1000 de euro pe an sa se sature sa-si ia motoare mari la fel la primarie iar vreo 500 de euro ca au de unde....daca nu sa-si ia fieste 1,4 TDCI...mult mai economica, si putin poluanta....vremea mastodontilor va trece....FIA chiar ar trebui sa interzica cilindreele mai mari de 3l ....ceva de genul cum a fost interzis CFC la frigidere, sprayuri...de fapt si la masini in instalatia de aer conditionat....
    Va doresc masini Sh din Germania si Olanda cat mai bune cu reviziile facute la timp. La revedere.
    0 0
  • nesimtzire si prostie
    pai daca loganul este euro 2 cum potzi sa ai pretentzii sa platesc atatzia bani pe o masina net superioara lui din toate punctele de vedere??Probabil k si noi suntem devina ca suntem obisnuitzi sa asteptam...
    0 0
  • Danny B
    despre taxa si loganisti
    Am citit comentariile, si constat ca aproape toata lumea stie adevarul despre taxa, mai putin cativa.
    Iar din acesti cativa un procent important, sa nu spun covarsitor, il reprezina posesorii de logan. Nu stiu mecanismul care ii determina sa sustina taxa, dar mai mult ca sigur se simt frustati ca nu au o masina ADEVARATA, ci doar un mijloc de locomotie. Le doresc ca intr-o buna zi sa se bucure de una si sa nu mai sustina aberatii.
    0 0
  • .....
    Mai oameni buni !! In timp ce noi ne certam pe seama ABERATIEI asteia care se numeste TAXA, Idiotul de Tariceanu si toata shatra de pupinquristi de pe langa el isi fac calculele referitor la cat sa le mai iasa din toate gogosile astea ale lor. Taxa este o PACALEALA ORDINARA, un circ de doi lei si nimic altceva. Chiar trebuie sa sufere 'jde milioane de oameni pentru cateva locuri de munca ??? Orb sa fii si tot vezi ca este o MIZERIE la fel ca tota clasa politica din tara asta. Pentru o mana de ministri de c*c*t trebuie sa sufere o tara intreaga. In Anglia spre exemplu fiecare circula cu CE VREA si cu CAT IL TINE BUZUNARUL. Se plateste o taxa bineinteles in functie de P.O.L.U.A.R.E. Oh, am uitat cu totul...Anglia e mult mai inapoiata decat mandra noastra Romanie...noi suntem de vina ca ne-am obosnuit sa inghitim rahatul politicienilor. Punem bata pe ei, si sa vezi cum incep sa se miste treburile...asa e romanul, stie numai de frica :(
    0 0
  • Clarificari
    Sint citeva idei lansate mai sus si nu vreau ca unii oameni de buna credinta sa fie pacaliti:
    1.Dupa cum a constatat si UE, TAXA CONSTITUIE O INCALCARE A CIRCULATIEI LIBERE A MARFURILOR.Ba chiar imi permit sa sustin ca incalca libertatea cetateanului roman de a beneficia de o masina decenta, la un pret moderat.Deci intram in UE, dar se ne lase sa ne exersam naravurile de politruci afaceristi(sa stii Motociclene, ca si de asta ai 14%).
    2.Praful in ochi numit "antipoluare" lipit de taxa nu are acoperire atita vreme cit nu exista o strategie in acest sens: guvernul ia un purcoi de bani, insa idei de genul subventii pentru catalizatoare ori GPL sau masuri asemanatoare nu are.Iar timpenia cu parcul auto innoit sa le-o spuna viteazul domn Negoita de mai sus miilor de oameni care ori refuza ori nu-si permit indatorarea si amina schimbarea daciei berline din 19toamna tocmai din cauza acestei magarii de taxa.
    Va gindeati vreodata ca in golul creat de lipsa masinilor second se puteau instala atit de bine chinezii cu masinile lor superbe?
    0 0
  • FLorin
    la fel...pareri
    eu cred ca omul isi cumpara masina care-i place...fie ea Logan sau alta SH ...dar cum am mai spus...nu e corect sa-mi impuna cineva prin masuri restrictive de orice fel sa iau un produs care nu ma satisface....taxa de prima inmatriculare asta face...ma obliga ori sa iau o rabla deja inmatriculata in tara ori un Logan...masina cat de cat intretinuta din afara nu e luata in calcul..si tot mai bine ma simt in scaunele masinilor din afara tarii...si tot romanul pierde...si plateste, plateste...ca prostu..si euro creste creste..si totul se scumpeste...Craciun Fericit si La Multi Ani romani...
    0 0
  • @ negoita g
    ma baiatule, din cauza celor ce ti se aseamana suntem in kktul in care suntem... pentru ca inca nu intelegi ca suntem cetateni europeni. avem aceleasi drepturi si obligatii, ca oricare altul din UE. daca iti place atat de mult logan, fii cu bagare de seama, ca sunt si cavouri mai ieftine
    0 0
  • sa scoata taxa
    sa scoata astia o data taxa asta de prima inmatriculare,sa poa sa isi cumpere toata lumea masina caci in ziua de azi masina nu este un lux,este o necesitate si asa sun 2 milioane de masini in romania cu 20 sau mai multi ani vechime
    0 0
  • sa fie scoasa TAXA
    consider ca sunt protejate firmele unor parlamentari din Romania.Sa le fie rusine,an 2008 vor fii alegeri si vom tine cont de ce vor avea de gand.
    0 0
  • ce sa fac?
    am cumparat acum o luna un opel astra caravan dar mi-au expirat nr rosi si nu mai pot circula .oare ce sa fac sa platesc taxa sau nu?>ce stiti se va scoate sau nu taxa?
    0 0
  • VOLVO for LIFE !
    Pentru ala cu loganu' ...
    Stimate Domnule, sunteti intr-o grava eroare...Volvo-ul pe care l-am achizitionat recent, m-a mai "costat" inca 56.000.000 ROL, tocmai datorita acestei celebre TAXE (putei citi BIR).
    In urma ineptiilor pe care le-ati sustinut ma vad nevoit sa va precizez ca intretinerea acestui autoturism, surprinzator, este mult mai ieftina decat banuiti, iar raportul calitate/pret este total avantajos...
    Chiar daca este 2003, euro3, full-options, MASHINA pe care tocmai v-am prezentat-o SE PISHA pe SHARETA ta, Frustratu' dracului...
    Auzi la el..."Mariti taxa"... DOBITOCULE!!!
    0 0
  • florin
    scoteti-o domne odata sau trebuie sa vina presedintele UE sa se roage in genunchi
    0 0
  • Daniela
    taxa auto
    nu estecorect sa platim atatiaamari de bani,numai tariceanu sa iasain castig cu firma lui de masini cica citroen,lasane si pe noi sa ne bucuram de masini nu numai dvs!
    0 0
  • taxa de prima inmatriculare
    un mare rahat taxa asta ca de altfel toate taxele care le platim ce-mi da staul mie pt bani luati japca pe fata atunci ma intreb ce diferenta este intre un interlop care iti cere taxade protectie si stat cel putin primul se tine de cuvint in ce privesc masinile cred ca toti dorim o masina noua si cat mai performanta dar nu ne permitem asa ca omu isi ia ce poate iar cele vechi nu trebuie sa ne sperie pentru ca vor dispare precum dinozauri
    0 0
  • enescu
    guvernantii au dat undà verde la tàierea cu rasul a pàdurilor,ei au distrus mediul.
    culmea cità iresponsabilitate si lipsà de bun simt dau dovadà acesti guvernanti orbiti de làcomie,care in culise au dat undà verde jefuirii a zeci de mii de hectare de pàdure care au protejat si impàrtit pràzile si sau imbogàtit peste noapte fiind o adevàratà mafie de la administratia localà,politie, magistraturà si pinà la guvern drept dovadà stau in fata ochilor nostri averile fabuloase pe care le au cu totii si DOSARELE PENALE care au esuat cu NUP.iar cu totii care au fost mai hoti au fost avansati i timp cei care au càutat sà scoatà adevàrul la lumina zilei au fost cu totii maziliti intrun fel sau altul,ati avut curajul si nesimtirea impreunà cu cei 332 sà scutiti de platà pe marii datornici de sume astronomice de bani deasemeni altà pradà impàrtità intre voi marii corupti in defavoarea poporului care tràieste vai de mama lui ,nefiind suficienti bani ,pentru pensii ,protectie socialà ,sànàtate, etc.mor cu dile mii de oameni din vina voastrà care nu mai puteti de bine si continuu furati banul public si và bateti joc de drepturile oamenilor,nu aveti nimic bun in voi,dar...o mare parte aveti certificate de revoltionari obtinute cu spagà si cu hirtoage false,aveti diplome de doctorat si bineinteles sinteti acoperiti de tot felul de acte false care in aparentà sar zice càci sinteti curati.De unde si pinà unde indràzniti ca problema mediului privind impàduririle miilor de hectare furate de voi sà le suporte cumpàràtorii de masini auto...,?? nu vi se pare cà a-ti intrecut in nesimtire orice màsurà,sinteti campionii coruptiei a-ti fàcut Romània de ris si mai mult decit atit nu và ajunge cit ati furat din tarà aveti si tupeu de a incàlca legile comunitare pentru a và proteja afacerile voastre cu masini ,cindva o sà plàtiti aceste arogante si lipsà de respect din propriul buzunar cci greselile và apartin noi nu v-am votat pentru asta...unde este DREPTATEA si ADEVARUL promis de voi in campania electorala ..rusine sà ,và fie càci nea-ti inselat si mintit in mod odios,normal locul vostru este dupà gratii pentru genocid ,distrugerea cu premeditare a economiei Romaniei si multe altele atit voi cit si benzile de mafioti din teritoriu cre se aflà in toate structurile decizionale...o sà vinà timpul sà plàtiti nemernicilor. oameni buni treziti-và...!! e timpul sà ne scuturàm de acest jug care apasà din greu pe spatele si sufletele noastre chinuite de traiul ràu ce il ducem din cauza acestei mafii de hàpàreti care continuu jefuiesc tot ce se poate.
    0 0
  • marian
    taxa auto
    De ce trebuie o taxa sa inmatriculezi o masina . Guvernantii nu mai au fonduri de unde sa fure ? Cum au reusit oameni din guvernul TARICEANU si celelalte guverme sa acumuleze averi uriase pe care nu le pot justifica .
    0 0
  • dima claudia
    satu mare
    taxa de mediu easte una dintre miile porcarii pe care le face statul roman.
    0 0
  • levapy
    taxa
    este o mare porcarie ,o masina euro4 cu un motor de 2000- 2500 poluiaza mai mult decit o masina de 1000 sau 1200 atit cit isi permite romamul de rind,este o batae de joc .de tinut minte pentru urmatoarele alegeri
    0 0
  • emilio
    Fara taxa
    Pt. o masina euro 2 din 2000,taxa e 3800E,precizez;arata impecabil cu foarte multe dotari abia mi-am vandut Dacia ,nu mai vreau masini fabricate in Romania,iar directorul de la Dacia,sa nu mai propuna noi idei pt. taxare.A trecut vremea ,pe cand vindeau Dacii la pret de specula.Avem dreptul la libera alegere,SA NU-I LASAM SA NE CALCE IN PICIOARE .TARICENE AI 0%DIN PARTEA MEA!!!
    0 0
  • antonios
    pt negoita gabriel
    bah negoita prost mai esti comunistule cu loganu tau de cacat care are piese mai scumpe ca un golf 3 din 95 care confera mai mult confort si siguranta taranule
    0 0
  • ADEVARUL adevarat
    Poluarea s-ar reduce mult daca s-ar dezvolta infrastructura, am avea drumuri fluente, si nu ar trebui sa franezi si sa accelerezi din 50 in 100m; acolo se produce poluare. Dar sa faci drumuri noi costa, pe cand sa iei bani din nimic e profit curat...asa ca de ce sa cheltui, cand poti doar sa castigi fara sa cheltuieli. Unde sunt pistele de biciclete, padurile plantate noi ?!?! Praf in ochi cu reducerea poluarii cu taxa asta. Daca si-ar lua oamenii chiar si masini de 2000 eur... tot se reduce poluarea, pentru ca se renunta la daciile coapte, cu tehnologie din anii 70-80. Ce sa mai zicem de autobuzele coapte, si rabele care polueaza cat 20 de masini vechi de 15 ani sa zicem. De ce le mai vedem in circulatie, daca ne pasa atat de mult de mediu ? De ce nu se incurajeaza mersul pe bicicleta ? E o adevarata aventura in ziua de azi sa iesi pe drum cu bicicleta, motiv pentru care multi au renuntat la acest mijloc de deplasare. Adevarul e ca nu pasa nimanui, singurul interes e PROFITUL, si atat.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru