Esential
29 | noiembrie este data la care va fi analizata taxa auto din Romania. |
Comisia Europeana va analiza cazul in care Romania este acuzata de incalcarea legislatiei comunitare prin aplicarea taxei de prima inmatriculare saptamana viitoare, inainte de data stabilita anterior pentru luna decembrie, ca urmare a unor modificari ale procedurilor administrative.
"Anterior, cazurile de infringement (incalcarea reglementarilor comunitare) se analizau de trei ori pe an, iar acum vrem sa evaluam in fiecare luna, pentru a putea decongestiona activitatea", au declarat pentru Mediafax, surse din Comisie.
Data la care va fi analizat cazul Romaniei a fost devansata, pentru 28 noiembrie sau 29 noiembrie, in caz contrar existand riscul de amanare a evaluarii, dupa termenul programat in decembrie, au adaugat sursele. Dupa ce Comisia Europeana va analiza cazul, Romania va avea la dispozitie doua luni pentru a formula un raspuns.
Daca autoritatile de la Bucuresti nu raspund in termenul solicitat, Comisia poate inainta o plangere la Curtea Europeana de Justitie.
Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an, cand au fost eliminate accizele platite la importul si achizitia autoturismelor de pe piata interna.
Taxa se calculeaza in functie de capacitatea motorului, de standardele de emisii si de vechimea autovehiculului. Principalul motiv invocat de autoritati pentru aplicarea acestei taxe a fost limitarea importul de masini poluante, dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Comisia Europeana a criticat, insa, Romania pentru introducerea acestei taxe si a initiat procedura de infringement.
IN plus de asta mai calcati-va si mandria in picioare ...si mai lasati figurile cu masini straine.
D-le, cam cat aproximati ca va rezista suspensia dvs de pe logan ? eu sincer nu-i dau 100.000 km .. opel-ul meu (despre care afirmati ca nu se intretine mai usor decat logan-ul, desi un amortizor de opel astra e cu 400.000 mai ieftin decat unul de Logan , dar ma rog..) are deja 125.000km IN ROMANIA , si nu a cazut nimic, nu bate nimic, si nu doresc nici dusmanilor mei drumurile pe care merg eu zi de zi ..
acum.. fiecare cu parerea lui .. eu sincer nu mai suport masinile noi din cauza prostilor de la service si garantie unde esti obligat sa mergi daca iti iei masina noua, pentru a nu pierde garantia.. nu conteaza distribuitorul sau marca .. prea multi prosti..
IN plus de asta mai calcati-va si mandria in picioare ...si mai lasati figurile cu masini straine."
Ori esti un lacheu al lui Tariceanu si a gastii lui de importatori de masini ori esti sub influenta unor substante halucinogene.
Si apropo de amenda aia pe care o s-o primeasca Romania de la UE ... p-aia cine mama ms'ii o s-o plateasca ? Tariceanu ?
Ideea era ca poti sa dai lovitura vietii tale achizitionand un SH vestic....dar poate fi si teapa vietii tale...(cale de mijloc nu prea este)-e greu ca o moneda sa cada pe cant!
O sa ma injurati dar nu prea vreau sa vad masini SH hai treaca mearga cu indulgenta euro 2.... desi prefer cu euro 3 incoace. Fara euro 2 ar trebui interzis cu desavarsire importul.
Nu sunt lacheu de-al lui Tariceanu , nici nu ma ocup de vanzarea masinilor, pur si simplu ne prea mai vreau sa vad rable.
Au dreptate cei care aduc aminte de dacii 1300, camioanele vechi si foarte poluante.
SUNT DE ACORD SA SCOATA TAXA de prima imatriculare daca vor introduce taxa de poluare ca in GEramnia de exemplu unde un autoturism non-euro e taxat cu 1000 - 1500 de euro pe an. Pai cine credeti ca o sa mai tina rapandulele astea de dacii? Cotea de la oi . Nu zic atata ...ca nu au oamenii salariile din Germania...dar macar la jumatate sa-i faca pe unii sa se lipseasca.
Din moment ce vad prin oras golfuri 2, renaulturi 19..opeluri kadet.(CU numere de germania, spania)..nu prea sunt de acord cu ele...veniti domnule cel putin cu golf trei, daca nu 4 ....golful 1 si 2 gata sau ispravit de mult trebuie lasate unde le e locul....la muzeu ...niste legende ...foarte bune la vreamea lor...care au ridicat o clasa de autovehicule....dar gata. Deci aduceti macar euro 2. A si uitam cu catalizator pe ele ...nu cu teava de legatura....ca e prea scump catalizatoru.
Oricum viitoare masina va fi tot noua ....chit ca va fi un urmas al loganului de azi...si tot chel....nu cer decat fiabilitate de la o masina....(o fiabilitate relativa veti spune - de acord dar mult peste ce a fost dacia)..nu confort, nu gadgeturi...poate nici siguranta...desi loganasul ofera ceva acolo...ceva stelute....Totusi intre vechea berlina 1300 si logan e o diferenta de tehnologie de 30 de ani ca popa...loganul sunt constient e undeva la nivelul anului 1998. Desi are si tehnica de ultima ora...vezi ABS bosch. cutiile de pe megane...unele....pana si platforma tehnica e una noua....pe care se construiesc:renault clio 3, nissan micra, renault modus.
Intre altele a oferit sprijin pentru Decia , o firma de la care mananca o paine multe zeci de mii de romani.
Prostia Guvernului e ca au facut diferentiere intre tratamentul aplicat masinilor second ce vin din afara tarii si cele din tara.
Dupa caum ati citit in articol Guvernul va avea 2 luni ca sa raspunda si fiind ultima sansa de armonizare vor fi multumiti cu reusita de a trage de timp (in care au vandut multe masini noi importatorii romani)si vor da o hotarare care sa fie acceptata de UE (nu le convine sa fie sanctionati din 2 motive: amenda ce va da gaura in buget, returnarea banilor la contribuabili si POSIBILITATEA CA IN CONTRAPARTIDA UE SA PRELUNGEASCA ANCHETA PRIVATIZARII DEL A CRAIOVA, care daca se prelungeste Ford se va retrage pentru ca ramane prea putin timp ca sa construiasca noua Fiesta in noua fabrica si asta le era obiectivul)
Dupa aceasta a 3-a etapa Guvernul poate sa faca 2 boacane:
- Sa aplice taxa si masinilor second ce provin din Romania - si atunci practic toatalumea care nu are masina va lua noua iar cei ce au, dar nu au multi bani le vor tine pe actualele f mult sau vor cauta clienti in afara tarii. CASTIGATOR: GUVERNUL si cred ca pe undeva si romanii, desi nu e evident de ce (chiar se tine in frau poluarea si lasa timp pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere)
- Sa elimine taxa si sa instituie o taxa de mediu functie de poluarea masurata la RAR a fiecarei masini (g/km) asa cum se face in Anglia.
Asa nu ii poate ataca nimeni si taxa aceea va fi una anuala cu valori comparabile cu cea CASCO.
CASTIGATOR: GUVERNUL
Asadar, sa nu ne grabim cu concluziile...
Ce ziceti?
Si ca sa sti si tu, ca romanu' nu-si cumpara rable din '92, ca de-atunci are Dacia - el vrea ceva de prin 2001-2004 pe la 6-7000 ca atat ii da banca la un salar mizer de 250/luna. ... Asa ca nu mai hali rahat ca-ti pute gura ...
- Se mentine la un nivel crescut piata vehiculelor noi; asta inseamna locuri de munca, taxe semnificative la bugetul de stat platite.
- Vechimea medie a parcului auto din Romania este in scadere, deci reducere a poluarii, etc.
- Se formeaza premisele unei piete de second hand autohtone; in cativa ani, majoritatea vehiculelor second vor fi din piata autohtona: deci circulatia capitalului va fi intranational.
Domnule florin stiu comparatia cu Opelul...ce sa zic sunt intr-adevar repere care sunt mai scumpe la logan...dar pe ansamblu e mai ieftin sa intretii un logan decat un opel cu tot ce inseamna rca, casco, piese de origine (nu din vitan) , manopera in servisuri - la dealer...si asa mai departe...Insemna ca nemtii care cumpara MCV sunt prosti nu? sau sunt neinformati sau cum va explicati ca totusi sau vandut zeci de mii de loganuri pe piata lor...unde-i mama lor ...a masinilor in Europa... Felicitari pentru Fiesta este o masina mult peste logan...dar sunt curios cat o sa o tii, si unde ii faci reviziile ...si ce piese pui pe ia...Iti doresc si un opel sa-ti iei tot SH...bafta...in ceea ce priveste cilindreea ...ha,ha,ha m-am stricat de ras...aduceti fratilor atunci masini de peste 2,5 l sau peste 3l ca inca sunt taxe mici si va faceti de cap...daca as putea pe astia peste 2,5 l le-as baga un RCA asa la 1000 de euro pe an sa se sature sa-si ia motoare mari la fel la primarie iar vreo 500 de euro ca au de unde....daca nu sa-si ia fieste 1,4 TDCI...mult mai economica, si putin poluanta....vremea mastodontilor va trece....FIA chiar ar trebui sa interzica cilindreele mai mari de 3l ....ceva de genul cum a fost interzis CFC la frigidere, sprayuri...de fapt si la masini in instalatia de aer conditionat....
Va doresc masini Sh din Germania si Olanda cat mai bune cu reviziile facute la timp. La revedere.
Iar din acesti cativa un procent important, sa nu spun covarsitor, il reprezina posesorii de logan. Nu stiu mecanismul care ii determina sa sustina taxa, dar mai mult ca sigur se simt frustati ca nu au o masina ADEVARATA, ci doar un mijloc de locomotie. Le doresc ca intr-o buna zi sa se bucure de una si sa nu mai sustina aberatii.
1.Dupa cum a constatat si UE, TAXA CONSTITUIE O INCALCARE A CIRCULATIEI LIBERE A MARFURILOR.Ba chiar imi permit sa sustin ca incalca libertatea cetateanului roman de a beneficia de o masina decenta, la un pret moderat.Deci intram in UE, dar se ne lase sa ne exersam naravurile de politruci afaceristi(sa stii Motociclene, ca si de asta ai 14%).
2.Praful in ochi numit "antipoluare" lipit de taxa nu are acoperire atita vreme cit nu exista o strategie in acest sens: guvernul ia un purcoi de bani, insa idei de genul subventii pentru catalizatoare ori GPL sau masuri asemanatoare nu are.Iar timpenia cu parcul auto innoit sa le-o spuna viteazul domn Negoita de mai sus miilor de oameni care ori refuza ori nu-si permit indatorarea si amina schimbarea daciei berline din 19toamna tocmai din cauza acestei magarii de taxa.
Va gindeati vreodata ca in golul creat de lipsa masinilor second se puteau instala atit de bine chinezii cu masinile lor superbe?
In urma ineptiilor pe care le-ati sustinut ma vad nevoit sa va precizez ca intretinerea acestui autoturism, surprinzator, este mult mai ieftina decat banuiti, iar raportul calitate/pret este total avantajos...
Chiar daca este 2003, euro3, full-options, MASHINA pe care tocmai v-am prezentat-o SE PISHA pe SHARETA ta, Frustratu' dracului...
Auzi la el..."Mariti taxa"... DOBITOCULE!!!