Scumpiri-record la motorină şi benzină în toată ţara
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vremuri grele pentru şoferii din România. Preţurile carburanţilor au crescut într-un ritm ameţitor la mijlocul acestei săptămâni, reflectând, conform oficialilor companiilor petroliere, preţul în creştere al petrolului la nivel internaţional. Astfel, motorina şi benzina au ajuns la preţuri-record după ce scumpirile au ajuns chiar şi la 16 bani pe litru în cazul celui mai ieftin sortiment de benzină oferit de Rompetrol.
La benzinăriile Petrom, preţul benzinei a crescut peste noapte în medie cu 12 bani/litru. Astfel, benzina 95 poate fi găsită la preţuri care variază între 5.79 şi 5.82 de lei, în funcţie de localizarea pompei. Creşterea este de 5% faţă de 1 ianuarie 2012. Motorina Petrom a crescut cu 9 bani/litru şi ajunge la 6 lei în anumite staţii de alimentare din Bucureşti, creşterea efectivă fiind de 4% faţă de 1 ianuarie.
Cele mai mari creşteri au fost înregistrate de benzinăriile Rompetrol, care au urcat preţul celor mai ieftine sortimente de benzină şi motorină cu 16, respectiv 12 bani pe litru.
Astfel, benzina Efix 95 costă acum 5.75 lei/litru, în timp ce motorina creşte la 5.94 lei/litru.ALTE PREŢURI ALE CARBURANŢILOR
Preţul benzinei (lei/litru) | Preţul motorinei (lei/litru) | Benzinărie |
5.79 | 5.97 (Bucureşti, Mihai Eminescu) | PETROM |
5.75 | 5.94 (Bucureşti) | ROMPETROL |
5.77 (Prahova) | 5.99 (Bucureşti) | OMV |
5.77 | 6.01 (Bucureşti, Barbu Văcărescu) | MOL |
via | business.ro | money.ro
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Anul 2011 a fost pt. OMV cel mai profitabil din istorie pt. piata din Romania-profit de app. 900 000 000 EURO!
Concluziile sunt de prisos.....suntem niste sclavi ce alimenteaza burtile slinoase ale unor imbuibati!
dar ce putem face? ce alternative avem?
eu unul incerc sa merg mai rar cu masina (deja la servici vin cu metroul)
de alimentat alimentez mereu unde e mai ieftin (99% petrom)
altceva?
P.S.: Partea frumoasa in aceasta tara este ca nimeni nu face puscarie pt astfel de jafuri. Poate din cauza ca puscariile ar fi insuficiente pt actualii si fostii politicieni...?
- Mol si Agip isi iau benzina tot de la Petrom/Omv;
- Doar Lukoil si Rompetrol au rafinarii proprii, insa nici la acestia pretul nu este mai mic, iar calitatea combustibilor Lukoil este indoielnica;
- Niciodata boicotul nu va fi generalizat;
- Sunt foarte foarte multe companii care au contracte, carduri etc. Astea nu au timp/resurse/nevoie sa boicoteze si astfel fluxul de combustibil nu este afectat.
- Imi este greu sa cred ca vom mai avea vreodata in tara asta preturi la carburanti compatibile cu veniturile din mai multe motive: UE cere armonizarea preturilor, nu mai avem companii de stat care sa tina pretul jos, situatiile complicate la nivel mondial vor fi din ce in ce mai dese in viitor (vezi acum cazul Iranului care a blocat exporturile de petrol in unele state Europene) si vor ridica pretul barilului etc.
Asta putem face.
eu am trecut la gpl de 5 ani...... sunt foarte multumit
TREBUIE IESIT IN STRADA... EI NU SINT SENSIBILI LA OPINII PASNICE
dar oare cine e in spatele OMV etc....
Sunt scumpe toate la noi fiind ca tara nu prea produce, adica raportul productie/ import este negativ ... tara face mai mult import decat export.
Ar fi bine daca romanii si-ar schimba mentalitatea si ar cumpara produse romanesti!
Multe din ele sunt superior calitative fata de cele din import.
Pana econimia tari nu se stabilizeaza sau creste puterea economica, pretul carburantilor vor fi in urcare ... si nu numai ...
Fiti siguri ca daca s-ar ridica nivelul salariului minim pe economie la 10 milioane sa zicem, asa peste noapte, economia ar fi intr-o urcare si volumul de produse cumparate s-ar dubla. Toata europa de este reprezinta "sclavii" europei, nu numai noi.
Sunt convins ca exista solutii coerente, pasnice , economice de viitor de ex (parerea mea,daca credeti ca este buna sau rea...voi decideti)
: aproape 50% (poate chiar mai mult) din pretul benzinei reprezinta taxe catre stat (cine lucreaza la firme de transport cu deconturi stie despre ce vorbesc) sunt trei sau patru taxe parca (acciza,taxa de drum, taxa de solidaritate, TVA) propun -
unificarea lor in aceeasi forma in loc de 4 taxe care cumuleaza 2.5 lei/L mai bine o taxa care cumuleaza 2.5 lei/L transformarea in procentaj (%) si in urma unor simulari sa se faca o reducere treptata de procentaj (5-8% pe an) iar banii pierduti de stat prin reducerea procentajului sa fie acumulati din cresterea consumului de carburant..mai pe scurt PROFIT PRIN VOLUM MARE DE VANZARI.
E logic ca daca pretul combustibilului scade creste consumul (este mai atractiv un pret la benzina de 3.7 lei/L - 4.0 lei/L decat 5.75 lei/L - 6.0 lei/L (benzina-motorina) iar ei prin consum marit recupereaza inapoi reducerea de 5-8%.
A doua ar fi limitarea profitului la 300-500% la orice produs/serviciu comercializat in Romania (o solutie simpla dar zic eu buna pentru limitarea unor abuzuri.
Ruga-ti-va sa nu inceapa razboiul in Iran ca se duce pretul la 7-8 lei daca nu chiar mai sus. Din cate stiu Iranul a sistat livrarile spre Europa si America de Nord acum cateva zile asa ca aceasta crestere de pret e doar inceputul.
@viorel - Dacia a raportat "profit" de 80 de euro per masina fabricata la pitesti (in 2010 mi se pare) ... ce te face sa crezi ca nu exista metode de sifonare a banilor si de raportare de profituri infime ?
@pretul combustibililor - asta este ... si va fi mai rau, indiscutabil. Pana in 2020 o sa te rogi de dealer sa iti aduca o masina electrica ;) ... acu sa speram ca mai evolueaza si ei ... ca ne tot ameninta cu "in 5 ani o sa fie asa si pe dincolo" ... au trecut de vreo 2 ori astia cinci ani si tot 100 de mile merge si tot dublu costa.
Cand puneti benzina in masina puneti bani in buzunar la clasa politica de acolo.
Parlitii astia de la OMV provin dintr-o tara fara traditie indelungata in extragerea, prelucrarea si rafinarea petrolului, precum are Romania...Inainte, pe vremea lui nea Nicu, SNP (Societatea Nationala a Petrolului) reprezenta pur si simplu perla economico-financiara nu numai a tarii noastre, ci a intregului bloc comunist, monopolul conducerii exclusive de stat fiind si imperios, si functionabil! Precum stiti, bogatiile strategice ale oricarui stat dovedit democratic si civilizat nu sunt privatizabile pentru nici un motiv din lume !!! Uitati-va la Gazprom-ul rusesc (statul este actionar majoritar!), ce Dumnezeu! Deci cine si cum a permis la noi aceasta crima economica de proportii uluitoare?! Valoarea reala de piata a fostului SNP, despartit aiurea in Petrom si Rompetrol (doua palarii, dar acelasi drac!), se situeaza undeva la...100 miliarde de euro, da, da! Stiu din surse sigure...Restul bufonadei este prea usor deductibil: fiscul national a fost tras in piept in mod monstruos de sfidator, iar din mizeria de chelner care s-a platit de catre aventurierii astia de doua parale gaurite din troaca lui Mozart, Hitler si Arnold a fost "raschetata" discret si spaga "aferenta" pentru liftele pagane de la Putere, aparent nesemnificativa fata de cota adevarata a companiei, dar hiper-uriasa fata de nivelul de trai al amarastenilor! Sa ne mai miram cum au rasarit ca din neant, peste noapte, ex-politrucii, securistii si militienii de ieri, alias intangibilii miliardari in euro de azi, papusarii autoritaristi, infatuati si sublim dedulciti (si nesanctionabili de catre o Justitie careia i-au cazut si esarfa de pe ochi, si balanta dreptatii din maini, din cauza ca a fost sistematic si copios violata din toate pozitiile...) ai unui stat eminamente sfasiat material si bagatelizat socio-economic, fara sa luam in considerare cazurile dubioase Caritas, Tigareta, FNI, Bancorex, CFR si toata suita interminabila de "privatizari" frauduloase ale celorlalte bijuterii economice nationale si de "lucrari, servicii si achizitii publice"?... Iar hulpavii astia nesatui de castiguri fabuloase pe seama aurului negru al romanilor se joaca nestingheriti cu politica de tarifare la pompa, care ar trebui drastic controlata public, dar ti-ai gasit! Baietii dastapti, varianta de pe Dunarea vieneza, si-au impus un standard de viata extrem de ridicat, ca doar si tarfele lor de budoar "trebuie" sa traiasca pe picior mare si de aceea, logic, toata fauna aceasta pestrita de gangsteri "cu gulere albe" si cu influenta titanica pe culoarele tenebroase ale politichiei dambovitene (indiferent ca acestea se bifurca la "dreapta" si la "stanga"...), dimpreuna cu curtezanele lor "pierdute in reverii obscene", zbiara neincetat a lovele cu vagoanele precum puii de prepelita in cuib a mancare in lipsa mamei...Pai cum sa nu faci astfel de "afaceri" intr-un sat fara caini precum Romanica Abramburica, in care nici macar betivii nu mai au sanse de supravietuire, cazand inghetati prin santuri...Doamne, crunt ai mai blestemat spatiul sacru carpato-danubiano-pontic! Intr-adevar, traista cu daruri de spirit a Sfantului Andrei s-o fi spart aici, dar mai degraba a iesit taifunul ne-norocului fara sfarsit din cutia Pandorei...E-he, ia mai vizionati inca o data pe Youtube, cu atentie sporita, ultima aparitie la TVR a lui Ceausescu, ca sa va convingeti pe deplin ce s-a urmarit de fapt prin provocarea din umbra a acelor miscari "sociale" din 1989 si mai precis dinspre ce zari white-house-iste, kremliniste si bruxelles-iste batea vantul "schimbarii in bine"...
Apoi, cate un weekend din 3 (de ex) sa ne intalegem sa nu mai alimentam de nicaieri! Atunci sa vedem cum si cat o sa-i usture pe burtosii senili din industria petroliera. Dar ce sa-i faci...se pare ca la noi in Romania revoltele se fac doar pe facebook si pe messenger....si se opresc acolo! :(
http://www.dinbuzau.ro/mina-de-petrol-raritate-in-lume-452.html ...
iar noi le lustruim pantofii burtosilor din Austria datorita unui Guvern corupt? Ar trebui sa ne strangem cateva mii sa intram peste ei in Palatul Victoriei si sa-i obligam sa ne...suga sosetele! Asta ca sa ma auto-cenzurez un pic. :)
Iranieni nu se 'predau' nici cu slujbe.........totul depinde de USA......si anume cum vor sa opreasca o catastrofa globala(chiar daca ei de obicei incep asemenea lucruri)
si aici intra si problema petrolului........Iranul are rezerve uriase si cum spuneai tu......@Bethurbazar........deja sa oprit 'transferu' de petrol pt. Anglia si Franta........ va recomand va vizionati documentaru..'Oil Apocalypse' doar sa va faceti o idee ce sar intampla pe plan mondial intro criza de petrol.....
eu spun ca nu e o solutie de ce ? cantitatea de combustibil cumparata de persoane fizice e mult mai mica decat al transportatorilor si firmelor care au un parc numeros de masinii .....solutia ar fi doar totii sa participam e sa rascumparam Petrom-ul ...... am avea foarte mult de castigat
Si chiar daca ar fi cum zice el va spun eu ca,sigur nu le-ar place deloc jegurilor astea lacome sa piarda totusi un procent destul de important din vanzari chiar si pentru o luna sau mai multe luni!!
In Romania, daca vrem sa schimbam ceva o putem face doar in strada!
Nu sunt adeptul vandalismului, insa daca iesi in strada si stai cu pancarde in maini, tipi, urlii.. nu rezolvi nimic.
Daca se vrea o schimbare o vom avea doar prin manifestatii dure, cu "Bâta" asa cum spune o vorba din popor.
In Romania, de buna voie nu se schimba nimic.
Asa cum a adus un partid politic mii de oameni in strada, acum recent, de ce nu fac ei un apel pentru sabotarea anumitor benzinarii? Pentru ca toti sunt corupti, si toti au de castigat, doar prostimea sufera.
Sper sa nu ma intelegeti gresit.
mai bine bag de la lukoil e si mai ieftin
cei de la omv sunt si aroganti dupa ce ne-au tras-o ne iau de fraieri si de prosti, cica ei investesc in romania !!!
Pe vremuri Romania era cel mai mare producator din Europa de instalatii de rafinare, acum concesionam resurse pentru ca nu avem, vezi Doamne, cu ce le exploata, iar redeventele sunt infime.
De ce guvernul nu a negociat redevente la maximul permis de legislatia europeana fara sa puna presiune pe accize, care in cele din urma sunt platite tot de noi?
Aliniem la preturile europene orice, pentru ca asa spun directivele. De ce nu aliniem si salariile? Pentru ca nu suntem productivi? Pai la ce sa mai fim productivi daca petrolul l-am dat, gazele asijderea, aurul mai e un pas, padurile le vom admira in curand din poze, sistemul energetic national la fel, terenurile agricole ba la evrei, ba la italieni, la cine a vrut.
Pretul barilului de petrol sau criza din Iran nu e o justificare.
Crize au mai fost, au fost si razboaie. In timpul razboiului din Golf barilul era undeva la 170 dolari iar la noi benzina nu costa mai mult de 2.5 lei.
Credeti ca se va intampla ceva spectaculos daca pretul va scadea la jumate?
Nu bineinteles, poate 2-3 bani la litru, atat.
Romani, sunteti jefuiti !