GT-ul e la mare modă în industria auto a ultimelor luni. Și nu doar că e la modă, ci începe să revină în vocabularul mărcilor de volum, ceea ce înseamnă două lucruri. În primul rând, vom avea mașini pur sportive semnate de branduri care în ultimii ani s-au concentrat pe eficiența gamei de modele. În al doilea rând, brandurile premium ar face bine să speed up their game, cum zic englezii, pentru că Ford și, mai nou, Opel vin tare din urmă la acest capitol.
Ultima apariție în zona GT-urilor contemporane este, deci, semnată de Opel. E vorba de un concept care va fi prezentat în premieră mondială la Salonul de la Geneva și care reprezintă, spun cei de la Opel, nici mai mult, nici mai puțin decât "viitorul mașinilor sport" în viziunea mărcii germane.
Prezentarea fotografiilor oficiale vine după ce Opel a început o campanie de teasing care părea să ne țină lipiți de monitoare până către 1 martie, atunci când prototipul nemților va fi dezvelit la standul de la Geneva al mărcii. Dezvăluirea galeriei foto a fost realizată însă în final mult mai repede decât se anticipa, astfel că astăzi putem să analizăm îndeaproape formele și ideea din spatele noului Opel GT Concept.
Ce vrea să fie noul Opel GT?
Evident, numele nu este o noutate absolută în gama Opel, pentru că modelul GT a făcut și face în continuare parte din colecția de modele sport atrăgătoare cu care germanii și-au tapetat istoria. Noul concept este însă 100% diferit de ceea ce a oferit până acum marca din Russelsheim.
În primul rând, deși vorbim de un show car pur, Opel se apropie mai mult de zona Mazda MX-5 - BMW Z4 cu formele fluide și agresive ale acestei mașini. Așa cum știam încă de acum două zile, când Opel prezentase cel mai recent set de imagini-teaser, liniile conceptului sunt inspirate parțial dintr-un alt prototip istoric al mărcii, Experimental GT, car ea fost, de altfel, și primul concept produs vreodată de o marcă europeană.
Se întâmpla acum ceva mai mult de 50 de ani.Cele mai vizibile accente puse în scenă de designerii Opel sunt portierele care integrează geamurile laterale fără a exista o limită clară între zona de unde începe un element și se termină celălalt. Dunga roșie care subliniază linia plafonului este semnătura designerilor, aceeași culoare fiind prezentă și pe roțile din față ca un tribut adus lui Opel Motoclub 500, o motocicletă novatoare pe care Opel a scos-o pe piață acum aproape 90 de ani și care era considerată o minune inginerească la acea vreme.
La nivelul soluțiilor tehnice care merită aduse în discuție trebuie subliniate cele două camere montate în pasajele roților care transmit imagini pe două monitoare amplasate lateral în habitaclu și care dovedesc faptul că zilele oglinzilor laterale clasice sunt numărate. De asemenea, farurile cu matrice LED care și-au făcut apariția în premieră pe noua generație Astra își găsesc o întrebuințare perfectă pe Opel GT Concept, asigurând o semnătură luminoasă care subliniază caracterul dinamic al mașinii.
1.0 Turbo de 145 CP și tracțiune spate
Turbo de 145 CP și 205 Nm este amplasat central în partea din față, însă puterea este transmisă roților din spate cu ajutorul unei cutii secvențiale cu șase trepte. Cum Opel nu dispune în acest moment de vreo platformă cu propulsie (tracțiune spate), este interesant de văzut dacă o eventuală versiune de serie a acestui model va fi construită în colaborare cu un alt jucător important de pe piață (foarte probabil) sau dacă Opel va risca și va investi într-o platformă proprie pe care să dezvolte ulterior modele de nișă. Noi mizăm pe prima variantă, pentru că a doua este foarte costisitoare și nu are logică financiară.
Foarte interesantă soluția aleasă de Opel pentru partea de propulsie. Motorul 1.0Evident, scenariul este valabil doar dacă Opel va hotărî să producă în serie o versiune finală a acestui prototip. Până una-alta, priviți fața lui Opel GT Concept, sunt șanse majore ca aceasta să ne dea indicii serioase legate de liniile viitorului Insignia, de exemplu.
Ma indoiesc !
Datorită suprafeței mici a lentilei camerei, orice poate să murdărească obiectivul (praf, noroi, gheață, zăpadă, rahați de porumbei) va diminua drastic funcționalitatea sistemului.
Numai dacă nu implementează un sistem automat special de curățare.