Un vechi banc din vremea comunismului susţinea că există trei lucruri importante pentru cetăţeanul de rând: buletinul, soţia şi maşina. Aceasta din urmă pentru că îţi asigura mobilitatea şi statutul social. Astăzi, la 24 de ani de la Revoluţie, maşina se înscrie în top, importanţa sa fiind chiar mai mare decât atunci.
Cum era şi normal, automobilele au progresat şi, odată cu ele, tehnologia care le echipează. Din păcate, în ţara noastră, ritmul în care au progresat mecanicii, doctorii maşinilor, nu este similar cu cel în care au progresat tehnologiile auto. Aşa se face că mulţi dintre cei care sunt chemaţi să ne repare maşina sunt depăşiţi de situaţie. Putem spune că sunt foarte mulţi cei care pot înlocui piesele unei maşini, dar foarte puţini cei care pot descurca iţele unei defecţiuni mai grave.
Pentru a combate această avalanşă de mecanici care îmbracă halatul peste noapte, înzestraţi doar cu noţiunile unui banal schimb de ulei, AD Auto Total organizează de mai mulţi ani o competiţie botezată „Mecanicul Anului”. Dezvoltată cu ajutorul Wagner şi Ferodo, furnizori de plăcuţe de frână, parte a grupului Federal Mogul, competiţia a ajuns deja la a treia ediţie şi îşi alocă dreptul de a se intitula de fapt „academie de formare a celor mai buni mecanici din ţară”.
Anul acesta, concursul a adunat la start 585 de mecanici, dintre care doar 100 au trecut examenul teoretic pentru a ajunge în finală. Ultima rundă se va desfăşura în data de 30 octombrie la Bucureşti, unde concurenţii vor fi nevoiţi să treacă mai multe probe practice şi să răspundă la mai multe întrebări.
Pe lângă concursul anual, AD Auto Total îşi propune să ducă la şcoală cât mai mulţi mecanici români.
Cu o medie de vârstă de 30 de ani şi elevi care au depăşit chiar şi 50 de ani, Şcoala de Mecanici Auto îşi propune să perfecţioneze mecanici din toată ţara în centrele sale specializate.Până acum, în cei cinci ani de activitate, 4400 de mecanici au absolvit cursurile susţinute cu banii Uniunii Europene, iar 2250 sunt în curs de absolvire.
Mihai Staicu, director general AD Auto Total, recunoaşte că este tot mai greu să chemi mecanicii înapoi pe băncile şcolii. „Mulţi dintre ei suferă de autosuficienţă, mai ales când vorbim de mulţi ani petrecuţi într-un service de marcă. Am încercat să-i vindecăm pe majoritatea dintre ei şi să-i facem să înţeleagă că este nevoie să se pună la punct cu noile tehnologii şi cu problemele care derivă din acestea. Ne-am lovit întotdeauna de reticenţă. Motiv pentru care am decis să venim noi în întâmpinarea cursanţilor noştri. Am folosit o maşină pe care am simulat mai multe defecte în numeroase service-uri din ţară. Mulţi au ridicat din umeri la problemele simulate de noi. Am mers chiar şi la service-uri dedicate Dacia, unde mecanicii, se presupune, sunt experţi în rezolvarea problemelor întâlnite pe modelele acestui producător. Maşina pe care am simulat defectele era o Dacie. Surpriza a fost că nici unul din mecanici nu a ştiut să rezolve problema”, a relatat Staicu.Tot el susţine că, în prezent, la nivel naţional nu există mai mult de 600 de unităţi de service cu adevărat profesioniste.
Comentarii (6)