Şcoala pentru Mecanici Auto, locul unde se formează „doctorii” de maşini

de Bogdan Mirică
Marti, 15.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Şcoala de Mecanici Auto are acelaşi statut ca multe din facultăţile de stat. Este privită cu reticenţă şi autosuficienţă de către actualii mecanici auto, chiar dacă poate asigura perfecţionare.

Un vechi banc din vremea comunismului susţinea că există trei lucruri importante pentru cetăţeanul de rând: buletinul, soţia şi maşina. Aceasta din urmă pentru că îţi asigura mobilitatea şi statutul social. Astăzi, la 24 de ani de la Revoluţie, maşina se înscrie în top, importanţa sa fiind chiar mai mare decât atunci.

Cum era şi normal, automobilele au progresat şi, odată cu ele, tehnologia care le echipează. Din păcate, în ţara noastră, ritmul în care au progresat mecanicii, doctorii maşinilor, nu este similar cu cel în care au progresat tehnologiile auto. Aşa se face că mulţi dintre cei care sunt chemaţi să ne repare maşina sunt depăşiţi de situaţie. Putem spune că sunt foarte mulţi cei care pot înlocui piesele unei maşini, dar foarte puţini cei care pot descurca iţele unei defecţiuni mai grave.

Esential 4400 de mecanici au absolvit cursurile Şcolii de Mecanici Auto.
585 de mecanici au participat de ediţia de anul acesta a competiţiei Mecanicul Anului.
Pentru a combate această avalanşă de mecanici care îmbracă halatul peste noapte, înzestraţi doar cu noţiunile unui banal schimb de ulei, AD Auto Total organizează de mai mulţi ani o competiţie botezată „Mecanicul Anului”. Dezvoltată cu ajutorul Wagner şi Ferodo, furnizori de plăcuţe de frână, parte a grupului Federal Mogul, competiţia a ajuns deja la a treia ediţie şi îşi alocă dreptul de a se intitula de fapt „academie de formare a celor mai buni mecanici din ţară”.

Anul acesta, concursul a adunat la start 585 de mecanici, dintre care doar 100 au trecut examenul teoretic pentru a ajunge în finală. Ultima rundă se va desfăşura în data de 30 octombrie la Bucureşti, unde concurenţii vor fi nevoiţi să treacă mai multe probe practice şi să răspundă la mai multe întrebări.

Pe lângă concursul anual, AD Auto Total îşi propune să ducă la şcoală cât mai mulţi mecanici români.

Cu o medie de vârstă de 30 de ani şi elevi care au depăşit chiar şi 50 de ani, Şcoala de Mecanici Auto îşi propune să perfecţioneze mecanici din toată ţara în centrele sale specializate.

Până acum, în cei cinci ani de activitate, 4400 de mecanici au absolvit cursurile susţinute cu banii Uniunii Europene, iar 2250 sunt în curs de absolvire.

Am încercat să-i vindecăm pe majoritatea dintre ei şi să-i facem să înţeleagă că este nevoie să se pună la punct cu noile tehnologii şi cu problemele care derivă din acestea. Ne-am lovit întotdeauna de reticenţă.

Mihai Staicu
director general AD Auto Total
Mihai Staicu, director general AD Auto Total, recunoaşte că este tot mai greu să chemi mecanicii înapoi pe băncile şcolii. „Mulţi dintre ei suferă de autosuficienţă, mai ales când vorbim de mulţi ani petrecuţi într-un service de marcă. Am încercat să-i vindecăm pe majoritatea dintre ei şi să-i facem să înţeleagă că este nevoie să se pună la punct cu noile tehnologii şi cu problemele care derivă din acestea. Ne-am lovit întotdeauna de reticenţă. Motiv pentru care am decis să venim noi în întâmpinarea cursanţilor noştri. Am folosit o maşină pe care am simulat mai multe defecte în numeroase service-uri din ţară.
Mulţi au ridicat din umeri la problemele simulate de noi. Am mers chiar şi la service-uri dedicate Dacia, unde mecanicii, se presupune, sunt experţi în rezolvarea problemelor întâlnite pe modelele acestui producător. Maşina pe care am simulat defectele era o Dacie. Surpriza a fost că nici unul din mecanici nu a ştiut să rezolve problema
”, a relatat Staicu.

Tot el susţine că, în prezent, la nivel naţional nu există mai mult de 600 de unităţi de service cu adevărat profesioniste.

Comentarii (6)

  • antonny
    Şcoala pentru Mecanici Auto, locul unde se formează „doctorii” de maşini.......degeaba daca mecanicul nu se specializeaza pe o anumita marca ,model ........Daca te duci in trei service-uri reprezentante auto vei primi trei raspunsuri diferite ....
    1 6
  • Unde pot gasi aceasta scoala ? Cat este taxa si cat dureaza ?
    10 0
  • Nimic nu vine din urma.Este greu cu tehnologia actuala.Doar la prima vedere.Nimeni nu vrea sa-si murdareasca manutele.Mai bine e sa tipi pe @automarket cat de buni sunt japonezii sau nemtii.Sunt multi pe aici care,daca vor sa comenteze,ar trebui sa urmeze aceasta scoala.Dar e mai usor sa copieze comentariile altora(@yakuza) sau sa "fuga" pe wiki(acelasi @mafia) si sa ne spuna cat de afoni sunt altii.Una este sa vinzi toiote si sa aburesti clientii cu tehnologia orezarilor si alta este sa explici care este rolul unui sensor de la volanta.Sau un sensor care monitorizeaza detonatiile in cilindru.E greu sa mai explici(ca vanzator) de ce pornesc stergatoarele automat cand afara este senin.Nimeni nu le-a spus ca senzorul de pe parbriz sesizeaza gandacul pleznit de geam in timpul mersului.Informatia este procesata ca si cand ar fi ploie.Sunt multe altele ,simple de tot,dar e tare greu! Sanatate maxima !
    6 1
  • Academia Auto
    Salut! Pentru cei interesati de cursurile Şcoala de Mecanici Auto, va rugam sa intrati pe www.academiaauto.ro
    6 0
  • ALEXANDRU GIDALI
    Este greu sa deschizi capota si sa vezi de ce nu mai porneste motorul,din moment ce inainte mergea foarte bine dar s-a aprins un beculet.Este cu mult mai greu sa stabilesti cauza atunci ,,cind merge-nu merge".Fara o pregatire asidua,continua si de buna calitate,asa cum se face la ACADEMIA AUTO,sub atenta supraveghere si conducere a minnatilor OAMENI de la AUTOTOTAL nu se pot rezolva saradele ascunse sub capota.VA MULTUMIM CA EXISTATI PENTRU NOI.
    1 0
  • Andrei
    Sunteti din Iasi? Daca da As Dori Si eu sa ma fac un curs de mecanica Este cunoscuta calificarea in Toata Europa?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru