Volkswagen va prezenta în luna octombrie a opta generație a celui mai vândut model din Europa. Mai exact, în două săptămâni vom face cunoștință cu noul Volswagen Golf.
Până la acel moment, nemții au publicat acum câteva schițe oficiale cu viitorul model, a cărui premieră mondială este programată la Wolfsburg, în data de 24 octombrie.
VW anunță că noul Golf va fi disponibil pe primele piețe începând cu luna decembrie a acestui an.
Noul Golf 8 va putea fi achiziționat în două versiuni plug-in hybrid. Cea mai performantă dintre ele va avea 245 CP și se va adresa celor care doresc un plug-in hybrid de performanță, în timp ce varianta de bază va avea 204 CP și va avea drept țintă clienții care doresc să adopte tehnologiile verzi. Totuși, doar versiunea mai puternică va fi comercializată sub numele Golf GTE.
Anterior, Volkswagen a publicat o primă imagine sub camuflaj cu noul Golf 8 din timpul unor teste, după ce în luna mai a apărut prima imagine cu interiorul lui Golf 8 într-un document PDF publicat pe site-ul său oficial.
Astfel, știm deja că Golf 8 va beneficia de un design modern cu un ecran touch poziționat central care va fi integrat în panoul de instrumente.De asemenea, știm deja că viitorul Golf 8 va avea funcții autonome extinse, va fi conectat în permanență la internet și va oferi sisteme de siguranță și conectivitate de referință pentru industria auto.
Via VW
Acu dincolo de glume, designerii hiperbolizează mai toate proporţiile (lăţimea maşinii, dar mai ales jantele), aşa că realitatea va fi uşor... foarte diferită.
Oricum ştim deja cu precizie cum va arăta Mk8 din multiplele imagini cu maşini de test necamuflate şi doar desenul cu interiorul poate aduce oareşce date-n plus.
Personal, îmi place "geometria" mega-tabletei VW, chiar dacă nu-s fanul hiper-digitalizării şi nici al comenzilor concentrate-n ecran(e).
Dreptunghiul din A-Klasse e mult mai naşparliu -- părere aparent subiectivă, dar pot aduce şi unele argumente universal-valabile... de la DaVinci încoace.
Nu-mi place în schimb volanul de T-Cross. OK, e de-nţeles că fac economii după amenzile de +30 miliarde, dar e prea mult la un model de o asemenea importanţă.
În rest, mai am o singură curiozitate, şi anume dacă va rămâne realmente... compact (a nu se uita că, la 4,26 m, G7 e mai scurt cu 20 cm comparativ cu Mazda-3, cu 16 decât A-Klasse ori cu 12 ca Focus.)
Eu abia astept sa apara sa-l vedem odata mai ales la interior.
(btw, Mk7 e mai spațios și decât noul Focus la nivelul umerilor cu 3,5/1,0 cm față/spate, deși e mai îngust cu 2,5 cm.)
OK, Focus îl depășește cu puțin la *Normsitzraum* (spațiu picioare spate cu scaunele-față într-o poziție standard), da-i mult mai lung -- și ca ampatament.
Plus că VW are portbagaj mai mare (380 l oficiali, dar și 305 l real măsurați de ADAC, valoare bună vs. cei 260 l reali pt. Focus) -- de Mazda-3 nici nu mai aduc vorba... :-)
Eu aș paria deci că G8 nu va sări de 4,30 m, dar mai știi...?!
Pe un Biturbo 2.0 TDI de 240 CP n-aș paria totuși. :-P
eu din toate info de pe net gasesc ca sigur-sigur va fi ceva mai lung noul golf si cu ampatamentul mai mare.
E o diferenta de pret foarte mica intre Octavia si Golf, cel putin in Romania. M-am mirat si eu cand le-am configurat. In rest ai dreptate, spatiul din Octavia este urias. Ce iti pot spune este ca dupa 150000 km parcursi la volanul lui Golf, la 1,86 m ai mei, nu mi-a trecut nici o clipa gandul ca as avea nevoie de mai mult spatiu. Pana la urma e chestie de gust, nu dai gres nici cu VW nici cu Skoda.
Aceleasi impresii le am si eu. Cu mentiunea ca eu am condus Octavia 2FL 2.0 TDI si obtineam lejer consumuri de 3,9 - 4,4 l/100 km, Masina era ciudata la condus si manevrat.
La Octavia 3 insa diferentele sunt foarte mici, suspensie, viraje, antifonare, etc.