Şoferii din România au parte de câteva schimbări importante începând din 1 februarie, ca urmare a unui amplu pachet de taxe eliminate şi a creşterii salariului minim pe economie.
Cea mai importantă noutate este reprezentată, de departe, de eliminarea timbrului de mediu. Practic, este pentru prima oară după anul 2007 când şoferii români nu trebuie să mai plătească niciun fel de taxă auto pentru înmatricularea unei maşini.
Timbrul de mediu fusese deja declarat ilegal de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene la jumătatea lunii iunie 2016, la fel ca şi toate celelalte forme ale taxei auto, iar statul român urma să stabilească modalitatea prin care va restitui banii.
Măsura face parte dintr-un pachet de 102 taxe eliminate, printre care se numără şi alte taxe care nu vor mai fi percepute şoferilor. Astfel, începând de astăzi sunt eliminate şi următoarele taxe:
▶ taxa pentru cartea de identitate a autoturismului,
▶ taxa de examinare pentru obţinerea permisului de conducere (6 lei sau 28 lei),
▶ taxa pentru examinarea persoanelor cărora le-a fost anulat permisul de conducere şi a persoanelor care au fost respinse de 3 ori la examenul pentru obţinerea aceleiaşi categorii a permisului de conducere (84 lei),
▶ taxa de înmatriculare permanentă sau temporară pentru autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată de până la 3.500 kg inclusiv (60 lei) sau peste 3.500 kg (145 lei),
▶ taxa de autorizare provizorie a circulaţiei autovehiculelor şi remorcilor neînmatriculate permanent sau temporar (9 lei)
▶ taxa de autorizare a circulaţiei pentru probe a autovehiculelor şi remorcilor (414 lei).
Pe de altă parte, salariul minim brut creşte de la 1 februarie de la 1.250 la 1.450 de lei, iar acest lucru are un efect direct asupra amenzilor de circulaţie. Întrucât un punct de amendă este echivalentul a 10% din salariul minim brut, cea mai mică amendă, care echivalează cu două puncte, va creşte cu 16%, de la 250 la 290 de lei.
Prin urmare, iată noile clase de amenzi de circulaţie valabile din 1 februarie:
▶ clasa I (2-3 puncte): 290 sau 435 de lei;
▶ clasa a II-a (4-5 puncte): 580 sau 725 de lei;
▶ clasa a III-a (6-8 puncte): de la 870 la 1.160 de lei;
▶ clasa a IV-a (9-20 puncte): de la 1.305 la 2.900 de lei;
▶ clasa a V-a (21-100 puncte): de la 3.045 la 14.500 de lei.
Tsunami-ul SH-urilor vestice e inevitabil, dar prevad ca nu va dura multi ani si se va ajunge la un echilibru dictat de "mintea romanului cea de pe urma", tzepuit sau nu de samsari da-n orice caz satul intr-un final de groapa fara fund a reparatiilor.
Eu zic ca-i buna totusi actuala masura si-n prezent - fie si doar din motivul ca dealerii (de masini noi, clar) or sa fie mult mai "flexibili" la negocieri in lipsa clientilor.
...Care nu erau prea multi nici pina acum, dar
(scuze, da' iar mi-a ciuntit site-ul comentariul.)