Schimbări pentru Skoda Fabia: motorul turbo TSI de 1.0 litri înlocuiește propulsorul TSI de 1.2 litri pentru performanțe mai bune și consum mai mic

de Daniel Popescu
Joi, 02.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda Fabia primește în gamă noul motor turbo TSI cu 3 cilindri pe benzină de 95 CP și 110 CP, care înlocuiește actualul propulsor de 1.2 litri cu 4 cilindri. Noua unitate este mai puternică și oferă un consum mai mic.

Skoda a anunțat o schimbare importantă în gama de motorizări a modelului cu care luptă în segmentul B. Astfel, Skoda Fabia primește noul motor turbo TSI cu 3 cilindri, disponibil în două versiuni de putere.

Prima dintre ele are 95 de cai putere atunci când este cuplată la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, cu un cuplu de 160 Nm și o viteză maximă de 185 km/h, cu 3 km/h mai mare decât în cazul motorului TSI de 1.2 litri pe care îl înlocuiește. În plus, timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h s-a îmbunătățit de la 11 la 10.8 secunde, în timp ce consumul a scăzut de la 4.6 la 4.3 litri/100 km.

Urmareste Automarket
A doua versiune a acestui propulsor generează 110 cai putere și utilizează o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, în timp ce cuplul a crescut la 200 Nm. Consumul a scăzut de asemenea cu 0.3 litri/100 km, de la 4.7 la 4.4 litri, în timp ce în cazul versiunilor echipate cu cutie automată DSG cu 7 trepte scăderea este de numai 0.1 litri, la 4.5 litri/100 km.

Noul propulsor TSI de 1.0 litri înlocuiește în gamă motorul TSI de 1.2 litri cu 4 cilindri care a fost utilizat până acum.

Schimbarea din gama de motorizări se va aplica și versiunii break Fabia Combi care, împreună cu varianta standard, vor fi expuse la Salonul Auto de la Geneva de săptămâna viitoare.

Via Skoda

Comentarii (8)

  • bolovan
    Stai stai stai...pai nu ei spuneau ca downsizing-ul este o pacaleala? Si de fapt nu scade consumul...ci il creste? Sau habar n-au ce spun. Sau inca nu s-au oprit din minciuni?
    19 1
  • si ce, tu ii mai crezi? :))

    cuplul mi se pare excelent, 200Nm din 1L (?) este indestulator pentru un model de clasa mica (si nu numai). Posibil sa il promoveze masiv ca o alternativa la un diesel echivalent.

    trebuie sa vina si replica lui Ford....
    16 1
  • someone
    ford are replica, cu ecoboost, dar acela e setat mai mult pe cai la turatii mari 6000rpm, si parca nu asa mult pe cuplu
    9 1
  • Arata bine pe hartie, insa daca te apuci sa faci comparatii cu altii, iti dai seama ca la capitolul respectiv VAG e un pic in urma.

    Peugeot 208 - aceeasi greutate cu Fabia - cu 1.2 de 110 cp (tot 3 cil.) consuma mixt 4.5 l/100 km si are sprintul in 9.6 sec. Cam acelasi cifre (la Fabia veche 1.2 110 cp sprintul era 9.4 sec, deci probabil ca la noul motor e undeva pe la 9.2 sec), insa motorul repectiv e de ceva timp pe 208.

    Un 1.2 de 110 cp e oricum mai putin solicitat ca un 1.0 de aceeasi putere si e mai fiabil. Nu mai zic in comparatie cu un 1.0 de 140 cp...
    6 3
  • da e mai putin solicitat dar ceva cifre in legatura cu fiabilitatea?
    3 1
  • @vianu http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds

    Peugeot sta un pic mai bine la fiabilitate ca Skoda sau Seat si mult mai bine ca VW sau Audi.

    Dupa cum vezi, cam asta e parerea nemtilor.
    7 2
  • a, ok. Am mai vazut clasamentul...credeam ca ai date concrete in legatura cu motoarele mici de la unii, de la altii. Ceva de genul "motorul de 1L de la firma X, dupa 75.000Km, e praf" :)

    in ceea ce ma priveste, pana acum, am avut 2 rahaturi mari si late: un furtun de cauciuc (craparea ducea la pierderea lichidului de racire) si un O-ring (lacrima ulei)
    2 2
  • pinochio unde esti?
    Ma sa fiu al dracu!astept pina la anu ca atunci moarele vor avea 100cm3 vor avea 300cp si cuplu de 500nm..problema va fi ca sa vezi ca nu suporta cutiile asa puteri si cuplu..na ,belea..a,si consumurile nu vor depasi 0.5l...mai plimbati ursu..eu am 1.2 benzina si daca ma dau la ea creste consumu ca fat frumos,adica cel putin 10..poate daca o sa vinda astia doar motoru si scaunu soferului sa ajunga la consumurile alea sau daca o meri 100km din care 80km o sa o cari la cravata sau pe trailer
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru