Skoda a anunțat o schimbare importantă în gama de motorizări a modelului cu care luptă în segmentul B. Astfel, Skoda Fabia primește noul motor turbo TSI cu 3 cilindri, disponibil în două versiuni de putere.
Prima dintre ele are 95 de cai putere atunci când este cuplată la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, cu un cuplu de 160 Nm și o viteză maximă de 185 km/h, cu 3 km/h mai mare decât în cazul motorului TSI de 1.2 litri pe care îl înlocuiește. În plus, timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h s-a îmbunătățit de la 11 la 10.8 secunde, în timp ce consumul a scăzut de la 4.6 la 4.3 litri/100 km.
A doua versiune a acestui propulsor generează 110 cai putere și utilizează o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, în timp ce cuplul a crescut la 200 Nm. Consumul a scăzut de asemenea cu 0.3 litri/100 km, de la 4.7 la 4.4 litri, în timp ce în cazul versiunilor echipate cu cutie automată DSG cu 7 trepte scăderea este de numai 0.1 litri, la 4.5 litri/100 km.Noul propulsor TSI de 1.0 litri înlocuiește în gamă motorul TSI de 1.2 litri cu 4 cilindri care a fost utilizat până acum.
Schimbarea din gama de motorizări se va aplica și versiunii break Fabia Combi care, împreună cu varianta standard, vor fi expuse la Salonul Auto de la Geneva de săptămâna viitoare.Via Skoda
cuplul mi se pare excelent, 200Nm din 1L (?) este indestulator pentru un model de clasa mica (si nu numai). Posibil sa il promoveze masiv ca o alternativa la un diesel echivalent.
trebuie sa vina si replica lui Ford....
Peugeot 208 - aceeasi greutate cu Fabia - cu 1.2 de 110 cp (tot 3 cil.) consuma mixt 4.5 l/100 km si are sprintul in 9.6 sec. Cam acelasi cifre (la Fabia veche 1.2 110 cp sprintul era 9.4 sec, deci probabil ca la noul motor e undeva pe la 9.2 sec), insa motorul repectiv e de ceva timp pe 208.
Un 1.2 de 110 cp e oricum mai putin solicitat ca un 1.0 de aceeasi putere si e mai fiabil. Nu mai zic in comparatie cu un 1.0 de 140 cp...
Peugeot sta un pic mai bine la fiabilitate ca Skoda sau Seat si mult mai bine ca VW sau Audi.
Dupa cum vezi, cam asta e parerea nemtilor.
in ceea ce ma priveste, pana acum, am avut 2 rahaturi mari si late: un furtun de cauciuc (craparea ducea la pierderea lichidului de racire) si un O-ring (lacrima ulei)