Autoritățile vor să schimbe abordarea pe piața RCA în ceea ce privește relația dintre firmele de asigurare și conducătorii auto.
Potrivit publicației Profit.ro, un prim pas ar fi “mutarea” asigurării RCA de pe mașină pe șofer, respectiv analiza cu precădere a profilului șoferului și nu doar caracteristicile automobilului, așa cum se întâmplă deja și în alte țări.
Astfel, firmele de asigurare vor avea posibilitatea să aplice reduceri sau majorări de preț în funcție de comportamentul șoferului, istoricul cu societatea de asigurare, acceptarea unui sistem de monitorizare de tip telematics sau chiar un “cazier” curat în ceea ce privește amenzile de circulație.
Șoferii începătorii ar fi avantajați, la fel și cei cu experiență și cazier curat. Potrivit aceleași publicații, o nouă bază de date cu șoferii, mult mai amplă, este pregătită la Biroul Auto.
În noile condiții, un istoric de daună curat, dar și acceptarea tehnologiei de monitorizare telematics vor putea conduce la obținerea unui tarif mai mic pentru RCA.
Sistemul telematics permite firmei de asigurare un acces în timp real la date privind viteza cu care șoferul conduce, numărul de kilometri parcurși, zonele cele mai vizitate și altele.
În funcție de aceste caracteristici, asigurătorul poate stabili cât de riscant este șoferul și îl poate penaliza sau recompensa în urma unei evaluări a datelor primite.
Via Profit.ro
Nimeni nu te obliga. Daca vrei sa platesti mai putin accepti monitorizarea.
Ex: variațiile de preț ale polițelor bazate exclusiv pe baza vârstei șoferului NU sînt total justificate după mine (de fapt a vîrstei proprietarului mașinii respective... și-aici e o mangleală posibil de corectat - fiindcă destui puștani, dacă nu toți, înscriu mașini pe numele părinților / bunicilor, fie ei și non-posesori de permis. :-))
În plus, e f. posibil ca, statistic, peste o vîrstă... matusalemică probabilitatea producerii de accidente să fie de fapt mai mare decît media. Multe variabile deci, clarificabile / cuantificabile doar prin evidența boacănelor personale ale fiecăruia.
Și amenzile cred totuși c-ar putea fi luate în calcul, ca factor de risc potențial.
Subsemnatul de ex. (nu ca să mă laud o zic) n-am mai plătit vreo amendă din 2008, iar ultimul accident (din vina altuia, care m-a... *pupat* din spate c-o dubă fără frîne la un semafor pe roșu clar la Podul Izvor) - l-am avut în 1998.
Am deci 20, respectiv 10 ani de la evenimente... minim-notabile. ...ȘI de ce să plătesc doar cu puțin mai puțin :-) comparativ cu alți turbulenți? - egal cîți ani or avea.
Referitor la cazierul auto trebuiesc analizate mai multe elemente - respectiv perioada de analiză/valabilitate a aspectelor reținute, sfera amenzilor și a abaterilor săvârșirea și constatate ( nu orice amendă contravențională să fie element de depunctare ) astfel încât ar trebuie modificată legislația pentru ca elementele să fie doar în dreptul conducătorilor auto și nu a autovehiculelor.
Și mai consider că legislația să aibă prevederi și în legătură cu diversitatea tehnologiei auto existente pe piață ( foarte evoluată și diferențiată ) având în vedere că sunt auto diferite din multe puncte de vedere și nu trebuie să existe o circulație strict restrictivă avand ca si elementele definitorii realitatea infrastructurii ( jalnică ) sau a majorității parcului ( vechi și lipsit de tehnologie de ultimă oră ).