Schimbări majore în Cursa de 24 de ore de la Le Mans: la clasa LMP1 de prototipuri vor putea concura și hypercar-uri de serie

de Daniel Popescu
Vineri, 14.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorii de hypercar-uri vor avea posibilitatea de a concura la clasa de prototipuri a Campionatului Mondial de Anduranță și, implicit, a Cursei de 24 de ore de la Le Mans, începând din 2020. Toyota și Aston Martin și-au anunțat deja participarea.

Campionatul Mondial de Anduranță se confruntă în ultimii ani cu o scădere dramatică a numărului de constructori care concurează la clasa principală de prototipuri, LMP1, ca urmare a creșterii costurilor. De altfel, în prezent, Toyota este singurul constructor cu echipă de uzină la această clasă.

Pentru a remedia această problemă, Federația Internațională de Automobilism (FIA) a anunțat joi că, începând din sezonul 2020-2021, va accepta la clasa principală și hypercar-uri de serie, cu condiția ca modelul respectiv să aibă o producție minimă de 20 de unități.

Nu este clar care va fi noul nume al clasei principale, însă una dintre opțiuni este Hyper Sport. De asemenea, constructorii nu vor fi obligați să folosească sisteme hibride, așa cum se întâmplă și în prezent.

În momentul prezentării noului regulament, FIA nu a anunțat niciun nume de participant. Totuși, la scurt timp după publicarea regulamentului, Toyota a anunțat că va concura în Campionatul Mondial de Anduranță și după anul 2020, cel mai probabil cu un prototip, în timp ce Aston Martin a anunțat că va alinia la start două exemplare ale hypercarului Valkyrie.

Noul regulament a fost stabilit cu numai o zi înainte de startul Cursei de 24 de ore de la Le Mans din acest an.

Cursa va începe sâmbătă, la ora 16:00, cu cele două prototipuri Toyota în prima linie a grilei de start.

Din pole position va pleca echipajul 7 format din Mike Conway, Kamui Kobayashi și Jose Maria Lopez, în timp ce echipajul numărul 8 alcătuit din Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima și Fernando Alonso va pleca de pe locul doi.

Via Motorsport

Comentarii (8)

  • ovidiu
    Asa DA
    4 0
  • someone
    anul acesta va fi booooring, numai cu toyota ca producator oficial pe grila de start. iar la anu, nu cred ca o masina de strada se poate "pune" cu cele dezvoltate special pt lemans
    3 1
  • hazard
    daca intra koenigsegg in competitie va domina tot.
    2 4
  • Laurentiu 29
    @someone: si anul trecut clasa LMP1 a avut un singur competitor - Toyota, care a si cistigat - dar fun-ul vitezei a existat......nu neaparat in frunte, desi si toyotele au avut ceva probleme tehnice, dar in celelalte clase a fost destul de disputat....mie mi-a placut.....fara suparare
    3 1
  • Anul acesta Toyota va câștiga pentru a doua oară consecutiv, concurand singuri. Îi felicit de pe acum.
    5 0
  • someone
    @ laurentiu: ai drepate, eu am uitat sa specific ca in clasele inferioare lupta va fi stransa si f interesant de urmarit. din pacate am lasat sa se intealaga ca acel boring se refera la toata cursa, insa eu ma refeream doar la clasa LMP1
    2 0
  • Cam bataie de joc cu transmisia Eurosport... din doua canale X 2, daca punem si Hd-urile, nu am vazut nici startul dar nici mare parte din cursa (de obicei pierd undeva la 4 ore din 24, cele de dimineata cand bag putin somn) .
    Uite asa am vazut si Copa America si MotoGP (urmaream doar clasa regina in mod normal)...

    PS ofoffoffftopic: Mdaaaa... stiu,,, era si pe Eurosport Player, dar, nahhhh.... imi luasem un super TV si nu ma prea pricep la partea de smart.... (inca mai fac reglajele la imagine si sunet);
    PS ontopic: Hypercarurile ar trebui sa aibe clasa lor... daca se strang in numar suficient (are balta peste).
    3 0
  • Da, si-au cam batut joc. Au transmis noaptea cand nu au avut ce baga altceva. Apoi au preferat sa dea warm-up din moto GP in loc de cursa care si aia e doar o data pe an. Apoi vin cu scuze penibile ca si lor le pare rau. Wtf!! E ca FSN-ulcand condamna comunismul.

    Oricum, alta bataie de joc marca Toyota. Trebuia sa renunte la LMP1 cand a ramas o singura echipa.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru